Toon posts:

Geen beeld bij TV OUT

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil films kijken via de tv out van mij videokaart naar de tv, maar ik heb een probleempje.

Op mijn videokaart zit alleen een svhs uitgang, maar wel zat er een verloopstukje bijgeleverd.
Nu heb ik dus een kabel van 5 meter gekocht met aan beide kanten 1 vergulden tulp.
Dus dmv het verloopstukje heb ik de ene kant aangesloten op de videokaart en de andere kant heb ik in de gele input gedaan van een scartblok en deze weer in de scartuitgang van de tv.

Het probleem is dat ik helemaal geen beeld krijg.
In Nview kan ik ook niks anders aanzetten dan analoge monitor.
Met het proggie Tv Tool is t me ook niet gelukt.

Videokaart: Geforce 2 Ti 64 MB
Drivers: Nvidea 40.41

Wat doe ik fout of waa zou het aan kunnen liggen?

Zo beter dan????????

En ik heb dus al gekeken in die topics + faqs + google.
Ik heb al precies de aanwijzingen opgevolgt die gegeven staan bij geen beeld met TV out en deze hielpen niks

Verwijderd

En je hebt de manual van je tv ook gelezen, bijvoorbeeld hoe je het videokanaal aanzet ? En ik hoop dat je de INgang van je tv pakt en niet je UITgang ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ze allebei al geprobeerd en gaf geen verschil.
kan het aan het soort scartblok liggen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je een scart-in of een scart-out blok (je moet in hebben)?

Verwijderd

Topicstarter
dan ben k bang dat t een out is, staat er niet (meer) op, maar k denk dat t dan daar aan ligt.
Ik zal er wel 1tje met zo'n schakelaar kopen en t dan nog eens proberen.
Bedankt iig, k probeer t maandag verders

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
en mocht het dan nog niet lukken maandag dan kan je misschien de fag doorlezen....heb er best wel wat aan gehad

De grote tv-out FAQ

suc6 iig

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
la maar...zag te laat dat je die al had gelezen..sorry |:(

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Over het algemeen zijn de meeste SCART verloop blokjes die geen schakelaartje voor in of uit hebben inderdaad uitgaande blokjes, en dan klopt het dus dat dit probleem zich voor doet, met een schakelbaar blokje op input is zoiets doorgaans idd verholpen...

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:04
ben ook met tvout aan het rommelen. Toch is mij nou niet duidelijk (HEB alle FAQ's gelezen over aansluiten e.d.) of je nu kleur of geen kleur kan krijgen via een scartblok(heb dus zwart/wit beeld)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is jou dan onduidelijk aan: http://gathering.tweakers...st_messages/482538#zwartw
Werk niet via een SCARTblok.

Sommige tv's hebben geen S-Video in hun SCART-aansluiting (om geld te besparen of een of andere andere lullig reden )
Je kunt dan zulke taferelen krijgen:
Met sommige tv's kan dat dus simpelweg niet en zul je via de tulpaansluiting van het scartblok moeten werken :)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34
Ik heb voor de grap ook eens de TV-out van mijn GF4 Ti-4200 aangesloten (via een S-VHS kabel) op mijn Philips breedbeeld TV via de S-VHS ingang en een DVD afgespeeld. Ik had beeld, ook kleur, maar de kwaliteit was echt bedroevend. Niet echt scherp en niet helder. Het beeld was meer smoezelig. Absoluut niet te vergelijken met mijn stand-alone DVD-speler dus... Ik doe er verder geen moeite meer mee. De TV-IN zal wel niet veel beter zijn dan de TV-OUT. Voor de rest is de GF4 Ti4200 een superkaart. Zowel analoog als digitaal (DVI) is de beeldkwaliteit op de PC perfect. Voor een goede TV-IN en OUT zul je een ATi Radion of een echte TV-kaart moeten kopen of zo iets denk ik.

Verwijderd

Mja, inmiddels is dit wel opgelost en uitgekauwd :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.