Toon posts:

5.1 aangeschaft, geluid over 2 boxen!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een 5.1 speakerset (Philips A3.600) en verder een P4T533-C moederbord (ASUS) met ingebouwde AC 97 Sound on Board.

Als besturingssysteem heb ik winxppro. De speakertest in de AC97 software slaagt perfect! Ik hoor alle kanalen. Nu komt het:

Spelletjes, DVD (softwarematig Powerdvd + XP patch), Muziek, etc, etc. speelt niet 5.1 af, maar slechts over 2 boxen!!! De Subwoofer doet het wel (gelukkig)

Wat doe ik hier in godsnaam aan???

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Greetz,

RogerS

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07

Super_ik

haklust!

instellingen gewijzigt in t configuratiescherm? bij geluidsopties d8 ik

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen staan perfect afgesteld op 5.1. speakerset.

Verwijderd

misschien ondersteund de geluiskaart het niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, dacht ik ook al aan; maarja: 5.1 ondersteuning is 5.1 ondersteuning zou je zeggen. Heeft iemand ervaring met deze Sound on Board op de Asus P4t533-c???

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:38:
misschien ondersteund de geluiskaart het niet ?
Als besturingssysteem heb ik winxppro. De speakertest in de AC97 software slaagt perfect! Ik hoor alle kanalen. Nu komt het:
lijkt me duidelijk ;)
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:39:
Zou kunnen, dacht ik ook al aan; maarja: 5.1 ondersteuning is 5.1 ondersteuning zou je zeggen. Heeft iemand ervaring met deze Sound on Board op de Asus P4t533-c???
Hoe heb je aan gesloten :?

Verwijderd

Topicstarter
Hielkej, ik heb via de micin, line in en line out aangesloten en de AC97 software schakelde automatisch deze in- en uitgangen om naar een 5.1 uitgang... Ik dacht eerst: dit is een fabeltje, maar de ASUS handleiding geeft dit aan.

(Ik heb ook nog een S/P-dif uitgang, via cinch als optisch, wat ik hiermee moet weet ik niet)

Maybe you can help!!!

Verwijderd

Misschien heb je een versterker nodig voor 5.1, want volgens mij geeft het bordje via spdif alleen het 5.1 signaal door.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
en je sub zit op een sub out?
want anders kom je er een tekort...
1 voor voor (l+r) 1 voor center + 1 voor achter + 1 voor sub...

beter is spdif naar je speakersetje doen maar dat heeft je geluidskaart waarschijnlijk niet

• HielkeJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:49:
Hielkej, ik heb via de micin, line in en line out aangesloten en de AC97 software schakelde automatisch deze in- en uitgangen om naar een 5.1 uitgang... Ik dacht eerst: dit is een fabeltje, maar de ASUS handleiding geeft dit aan.

(Ik heb ook nog een S/P-dif uitgang, via cinch als optisch, wat ik hiermee moet weet ik niet)

Maybe you can help!!!
Moet je dan de drivers niet ergens zo instellen dat dat standaard wordt in games/mp3 :?
menn0 schreef op 21 september 2002 @ 19:46:
1 voor voor (l+r) 1 voor center + 1 voor achter + 1 voor sub...
1tje voor voor (l+r)
1tje voor achter (l+r)
1tje voor center + sub

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
zorg ervoor dat je de juiste geluidskaart als standaard kaart heb ingesteld in windowsxp. je kunt dit snel zien door dubbel te klikken op het luidsprekertje in de taakbalk. je kunt natuurlijk ook je onboard geluidskaart uitschakelen in je bios.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Dnc1n schreef op 22 september 2002 @ 00:18:
zorg ervoor dat je de juiste geluidskaart als standaard kaart heb ingesteld in windowsxp. je kunt dit snel zien door dubbel te klikken op het luidsprekertje in de taakbalk. je kunt natuurlijk ook je onboard geluidskaart uitschakelen in je bios.
Hij gebruikt juist z'n onboard geluidskaart.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb zo'n probleem ook met mijn AC'97 geluidskaart (onboard op MSI KT3 Ultra). Op de normale aansluiting (line-out) krijg ik gewoon geluid. Maar als ik iets aansluit op mijn S-bracket (2x line-out (rear (L+R) + center/subwoofer) + SPDIF + Optical), hoor ik daar geen geluid door. Een vriend van mij heeft het wel werkend, en die zegt dat het met zijn drivers wel werkt, maar niet met de drivers van een andere vriend (die ook de MSI KT3 Ultra heeft).

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik heb na het opstarten van xp ook maar geluid over 2 speakers van mn sblive5.1

oplossing (eerder work-around ;( ) is om naar je luidsprekerinstellingen te gaan, en daar nógmaals 5.1 te kiezen (ondanks dat die al gekozen is). Dan floept bij mij tenminste opeens de rest aan. Helaas moet dat dus iedere keer dat xp opnieuw op is gestart ;(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is vooralsnog opgelost door het systeem te "faken" Gelukkig biedt de A3.600 speakerset hier een oplossing voor: Ik sluit mijn pc aan via line out op de stereo in van de A3.600. De boxen schakelen dan over op alle 5 de boxen + de subwoofer. In principe heb ik dan een geemuleerde 5.1. So good so far. Toch ga ik die S/P-dif aansluiting een keer proberen... die heb ik namelijk ook op mijn moederbord zitten...
Pagina: 1