80pins IDE andersom

Pagina: 1
Acties:

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik heb hier het volgende:

pri IDE controller (80pins kabel):
- master: Maxtor 20 GIG
- slave: Plextor 12*10*32A

sec IDE controller (80pins kabel):
- master: Maxtor 40 GIG
- slave: Pioneer 10x DVD speler

Dit zit op een Asus cuv4x moederbord

Ik moet in mijn computer op de sec IDE controller de 80pins kabel verkeerd omdoen om bij mijn harde schijf en cdrom te komen. Nou als ik de computer start duurt het even voordat hij de apparaten op de sec IDE controller kan vinden...

mijn vraag is of ik niet zo snelheid verlies heb...
Ik kan wel voor een ander opstelling kiesen zodat de kabel wel goed zit (hdd's op pri ide controller, CDRoms op sec ide controller). Zou dit anders beter zijn?

Hoe zouden jullie het erin hangen??

Verwijderd

Hoe de kabel om zit maakt niets uit. Ik vermoed dat het snelheidsverlies met de plextor te maken heeft. Is toch al een iets ouder writertje. Verder zou ik het ook zo gedaan hebben. Misschien 40 met 20 gig omdraaien.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

maakt niet uit, maar als ik jou was zou ik die ide kabel er goed op doen, ik heb het ook gehad... niks werkte meer....

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

als het een goeie kabel is dan kun je het niet verkeerd om er in hebben gezet aangezien ze dat hebben voorkomen door een lipje en een pin gaatje dicht te doen waardoor je alleen door te forceren het verkeerd zou kunnen aansluiten

• chiel2002
oeps ik had een foutje gemaakt. pioneer en plexotor waren net andersom (1e bericht is nu goed).

Maar als ik in mijn bios kijk zie ik dat de 40 gig maxtor op UDMA 2 staat. ziet hij niet dat het een 80pins kabel is? of ligt het aan de pioneer speler?

moederbord kan trouwens UDMA/66 aan
Maxtor 20gig= D540X-4K
Maxtor 40gig- D740X-6L

• chiel2002
trouwens ik vind als ik die 40gig schijf gebruik dat hij zo'n kabaal maakt. net hetzelfde geluid als je naar een floppie schijft (iets minder dan :P).
kan dit te maken hebben dat het een nieuwe schijf is en dat het moederbord het niet aan kan ofzo? ik heb hem ook al op een ander plaats aan de ide kabel geplaats maar niks help.

Verwijderd

Huh? Hoe andersom??? Pin 1 op pin 40?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Als de kabel niet specifiek cable-select is, maw geen stukje uit een draadje heeft en alle 40 gaatjes van de connectors open zijn, kun je hem zonder snelheidsverlies, omdraaien.

Dat bios UDMA-2 zegt, hoeft niks te betekenen, Check in Windows waar ie echt op staat.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
nee maakt niets uit volgens de kenners daarvoor zitten en 1 blauwe 1 zwarte en 1 grijze stekker aan een 80 adrige kabel.

luister er maar niet naar want aan de blauwe stekker die overigens in je mainborad moet zitten er 40 aarddraden aan de massa van je mainboard vast dit om een stabiele data overdracht te verkrijgen,het andere uit einde is bedoeld voor de master disk en de overige grijze voor de slave disk.

mocht je het niet halen met de kabel die je heb dan zijn er ook speciale langere versies te koop deze voldoen alleen niet aan de vast gestelde specificatie voor ide bekabeling op dma 66 en hoger doordat deze te lang zijn,in de praktijk blijken ze evenwel toch goed te werken.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 01:12

lSltAlKeR

Time destroys everything!

IDD weer een voorbeeld van een steltje prutsers die weten waar ze niet over praten.

Maakt IDD wel uit!

By the way....

80 pins kabel???

wat d8 je van een 40 pins 80 conductor cable?

Speedtouch freak

Pagina: 1