Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
ik zou zeggen:
en dan die $maxx moet natuurlijk wel de max zijn van je source
PHP:
1
| $im = imagecreatetruecolor($maxx,$maxx); |
en dan die $maxx moet natuurlijk wel de max zijn van je source
jah en hoe output je die dan truecolor naar je browser?
Verder hetzelfde als je al deed.
Let wel dat je GD2 moet hebben he...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php //eerste variable voor het eindresultaat $plaatje = imagecreatetruecolor(60,60); $bron = imagecreatefromjpeg("c:/phpdev5/www/test/blaat.jpg"); // get the size of the image $size = getimagesize("c:/phpdev5/www/test/blaat.jpg"); //Going to create a random location for height and width $im_breed = mt_rand(0, ($size[0] - 60)); $im_hoog = mt_rand(0, ($size[1] - 60)); //kopieer het stukje van het plaatje imagecopymerge($plaatje,$bron,0,0,$im_breed,$im_hoog,60,60,100); //header header("Content-type: image/jpeg"); imagejpeg($plaatje); imagedestroy($bron); imagedestroy($plaatje); ?> |
kijk hier maar eens naar waarschijnlijk lukt het dan wel. Wat ik doe is een stukje pakken uit een foto(random) en die dan versturen. (zo werkt mijn icon dus)
mmm... das wel handig om te wetenACM schreef op 21 september 2002 @ 18:08:
Verder hetzelfde als je al deed.
ik heb nu namelijk 1.8 dus dat wordt updaten
>>
heb gdlib 2.0.1 geinstalleerd, php ff opnieuw ge configured ./ext/gd/, geleegd, gecompiled, *.so gecopieerd, httpd stop, httpd sslstart, en toen deed ie ut
iets te vroeg gejuicht... hij geeft de plaatjes wel goed weer, alleen als ik bijvoorbeeld truecolor functie wil gebruiken geeft hij een warning dat die pas vanaf gd 2.0 verkrijg baar is...
in welk bestandje houdt php dat bij... versie nummer van .so's?
in welk bestandje houdt php dat bij... versie nummer van .so's?
Probeer dit eens, heb je meteen gif support
probleem is dat ik niet heel php wil gaan vervangen, ik ben al op zoek gegaan naar de include files waar mogelijk wat in kan staan...
Pagina: 1