[3DMAX5] raar HI probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
http://members.home.nl/atje/skelet.avi

zoals je ziet klopt de animatie redelijk maar flipt de voet bij het neerzetten een beetje, weet iemand wat dit veroorzaakt ?

Ik wil me namelijk verdiepen in animatie met solvers ed. maar ik kon in de help files niks vinden dat dit gebeure zou verklaren.

Dus wie me op weg kan helpen, kzou t erg fijn vinden.

alvast bedankt !

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Tja ehm dit is een beetje een standaard probleempje bij 3dmax modellen. Het probleem is (denk ik) dat je envelopes (die bepalen welk deel van je model aan welke bone zit te klein staan ingesteld. Selecteer je model en ga naar de physique modifier en klik op sublevel. Je moet nu (geloof ik) je envelopes zo kunnen aanpassen. Hopelijk lost dit je probleem op.

<offtopic>
Een goede manier om animatie's te leren maken (of om er mee te leren klooien) is door veel af te kijken van quake 3 bots. Een goede resource hiervoor is www.polycount.com
</offtopic>

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
het is geen model, het zijn gewoon gerenderde bones, skin mod. komt er dus niet aan te pas, ik check de site ff

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan op 21-09-2002 17:58 . Reden: te enthosiast gequote ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nog iemand iets in te brengen ? ik ben toch wel nieusgierig

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
heb zelf nog maar 1 keer een skelet geanimeerd dus weet er nie zo veel vanaf, maar kan je geen limieten instellen voor de draaiing van die voet? dus instellen dat ie niet in die rare positie mag komen?

als dit werkt, levert het wel weer een probleem als je de voet juist WEL in die positie wil hebben :+

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ddtommie schreef op 22 september 2002 @ 11:24:
heb zelf nog maar 1 keer een skelet geanimeerd dus weet er nie zo veel vanaf, maar kan je geen limieten instellen voor de draaiing van die voet? dus instellen dat ie niet in die rare positie mag komen?

als dit werkt, levert het wel weer een probleem als je de voet juist WEL in die positie wil hebben :+
de limieten staan ingesteld, das het probleem niet, hij trekt er zich gewoon weinig van aan ofso

• ddtommie
hmm misschien dat ik daarom nooit ben doorgegaan met character animation.....

enniwee, heb je die tutorials bij max5 al bekeken? zit een hele mooie bij van zo'n ventje en dan leggen ze zeeeer uitgebreid de bones uit, en character riggen, en skin, en dan animation, ik heb het ff bekeken net en ze behandelen de voet erg uitgebreid dus misschien nuttig?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ddtommie schreef op 22 september 2002 @ 12:00:
hmm misschien dat ik daarom nooit ben doorgegaan met character animation.....

enniwee, heb je die tutorials bij max5 al bekeken? zit een hele mooie bij van zo'n ventje en dan leggen ze zeeeer uitgebreid de bones uit, en character riggen, en skin, en dan animation, ik heb het ff bekeken net en ze behandelen de voet erg uitgebreid dus misschien nuttig?
ik heb t al een hele tijd erbij, maar ik schijn dingen fout te doen ofso, heel raar

• ddtommie
ok ik waag nog een poging :D je bent bezig met die IK handles verslepen neem ik aan? als je die in 3dmax versleept flipt die voet dan ook de hele tijd???
Anders moet je ff de character setup opnieuw doen, dus de bones in een beetje andere positie zetten en dan opnieuw IK chains maken... ik heb er dus ook 1x mee gestoeid en kreeg het wel goed na een tijdje.... er was ooit ook zo'n videoclip op tv met chocolate in de naam (bruine chocolate clip :) ) enniwee daar zat een meisje in en haar beentjes zag je ook af en toe zo flippen hehe dus het is misschien ook wel een 'normale' afwijking :S alhoewel die voet van jou wel heel dramatisch is... nah whatever ik weet het verder ook niet, succes!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Damn, zit dat probleem er nog steeds in! Daar zat ik in MAX 2 altijd mee te klooien en ik kreeg het altijd wel opgelost, alleen das lang geleden en ik weet niet meer hoe ik dat deed toen.

Kun je die file saven voor MAX 4, Atgast, dan wil ik wel even voor je kijken, maar dat kan zeker niet in MAX 5?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Heb je je preferred angle wel goed staan? En van waar naar waar lopen de solvers, misschien moet je die tweede solver vanuit de knie laten lopen, dat dat helpt?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
the problem has been solved, het was een max foutje ofso, iets was mis gegaan tijdens het expirimenteren met instellingen, want toen ik de solvers from scratch opnieuw drop zette, was er niks aan de hand

Pagina: 1