Toon posts:

Lage V core voltage reden van crashes ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd regelmatig crashes met m'n PC.
Aantal voorkomende kuren zijn.

-Tijdens het gamen vast lopen en niet meer reageren op de aan/uit knop,
-weg vallen van beeld en dat steeds sneller tot de pc vast loopt,
-niet meer booten tot dat ik aan vele kabels, zowel power cables als ide heb geduwd ( hoewel ik het idee heb dat dit bij geloof is ; )

Ik heb PC alert er op gezegt om te zien of er afwijkingen te vinden zijn,zoal de temp..
Nu blijkt mijn V core voltage 3.3 op 2.85 staat en vaak nog lager,zonder veeleisende progs te draaien.

Vraag ......

Is dit de reden van de problemen, en zo ja wat valt er een te doen, nieuwe voeding, of kan ik dit de bios mischien wat recht trekken

Specs

amd athlon xp +2000
512 ddr 333 corsiar
msi kt3 ultra
msi ti 4600

Verwijderd

Hoeveel watt is je voeding ik had hier een heel instabiel mobo leek het maar na het core voltage met 0.05V te verhogen loopt het als een trein.
Maar je 3.3 V is dat niet je AGP/memory voltage? als dat te laag is lijkt me dat je veoding het niet helemaal lekker trekt van 2.85 is er wel erg ver onder.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is zelfs nog zonder dat ik 3d aplicaties draai,
Ik heb een 350 watt voeding, merk Codegen.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:32:

Nu blijkt mijn V core voltage 3.3 op 2.85 staat en vaak nog lager,zonder veeleisende progs te draaien.
v core :X Zou niet best zijn als dat je core voltage was.
Hoe is het met de 12volt en de 5 volt lijnen? Dit lijkt op een voeding die niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
De ander core volt lijnen staan perfect in het midden, geen afwijkingen wat dat betreft.

Om precies te zijn:

Voltage core = 1.73
+5 = 4.92
+12 = 12.10

en de 3.3v = 2.82, maar duikt even makkelijk naar de 2.7 :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:48:
De ander core volt lijnen staan perfect in het midden, geen afwijkingen wat dat betreft.

Om precies te zijn:

Voltage core = 1.73
+5 = 4.92
+12 = 12.10

en de 3.3v = 2.82, maar duikt even makkelijk naar de 2.7 :?
Klinkt alsof je voeding de 3.3V lijn (die oranje draden uit je voeding) niet of niet voldoende reguleert.

Kan aan zoiets stoms liggen als een los weerstandje richting een ictje dat de voltage- en load-regulation van je voeding afhandelt (voltage-mode pwm-controller IC of iets dergelijks)

Of gewoon echt een voeding waarbij 't gedeelte dat voor de 3.3volt regulatie zorgt is overleden.

Of als laatste, en misschien wel de meest logische: kijk eens in je bios, zoek naar de pagina waarop je voltages kan aanpassen, en controlleer of de Vio wel op 3.3 of (iets hoger) staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb id het idee dat het aan, de stekker of de connector ( of hoe dat ook heet waar je main power suply stekker in gaat) brak is.

Ik heb net de stekker wat aangeduwd en nu staat 'ie op 3.09/3.10.

Dat komt aardig met de verklaring van het 'oranje draadje'.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Nu wel stabiel?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, :) nieuwe voeding er in en rammen met die handel :Y)

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05-2025
mijn 3.3V daalt ook af en toe onder de 3V.. maar niet zo laag als bij de topic-opener. Alleen PCAlert geeft wel elke keer een waarschuwing als ie onder de 3V komt. Dat gebeurt alleen als ik zwaar cpu-belastende programma's draai, zoals defragmentere, harde schijf doorzoeken, etc.. in de andere gevallen ligt mijn 3.3V op ca. 3.04V. Wat heb je nou precies gedaan? De stekker aangeduwd of een hele nieuwe voeding erin?

btw: ik heb een 400W voeding

[ Voor 13% gewijzigd door FBtje op 26-09-2003 21:19 ]

Pagina: 1