FSB enkel 133/140/150

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hey,

in het SoftMenu II van mijn Abit VL6 bordje kan ik de FSB enkel op 133, 140 of 150 mhz (en lager uiteraard ook) zetten.. Dit is vervelend, ik wil hem hoger dan 150 mhz, en liefst ook per 1 mhz kunnen instellen.

Ik heb al de recentste BIOS versie op m'n bord gezet, maar nog steeds hetzelfde "probleem".. Weet iemand een oplossing ?

Grtz,

Steve aka Jupiler

Verwijderd

Heb je geen programma hiervoor? MSI had altijd zoiets als Fuzzy Logic, misschien heeft jouw merk ook zoiets. Anders zou je misschien kunnen solderen op je mobo.

[edit]
Owja, een overclockersbios. Sommige merken hebben (soms onofficiele) biossen waarbij je makkelijker kan overclocken.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Op de Abit site vind ik enkel de gewone BIOS versies.. Zal ik nog ff checken.

En een prog van Abit om over te clocken heb ik tot dusver nog niet gevonden, zal ik ook ff checken. Thnx.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
D'r wel eens bij stil gestaan dat er gewoon niet meer mogelijkheden zijn? Check je manual en zie dat daar ook slechts deze keuzemogelijkheden boven de 133MHz in staan. Jij zoekt volgens mij naar het iets wat er niet is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De chipset is een VIA KT133A, op andere mobo's met die chipset kan je de FSB wel per 1 mhz instellen.. Dus de beperking is het BIOS. Nu moet ik een BIOS versie vinden die het wel kan.. aight ?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En uiteraard geeft m'n manual geen andere mogelijkheden weer, omdat die manual gebaseerd is op de originele BIOS versie..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Jupiler schreef op 21 september 2002 @ 18:07:
De chipset is een VIA KT133A, op andere mobo's met die chipset kan je de FSB wel per 1 mhz instellen.. Dus de beperking is het BIOS. Nu moet ik een BIOS versie vinden die het wel kan.. aight ?
Al je naar een bios zoek die niet door abot gemaakt is heb je denk ik ook een probleem :|

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat wil ik net vinden, een Award BIOS voor een Abit VL6 waar je de FSB flexibel kan instellen.. Is toch niet zo ingewikkeld ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jupiler schreef op 21 september 2002 @ 18:07:
VL6 een KT133A :? :? :?

Laatste keer dat ik keek had de VL6 toch echt een ApolloPro133 (693A) chipset :o

Abit heeft die Softmenu steeds zitten ontwikkelen en de SM-II is een oudere versie. Pas met de SM-III heb je per-MHz instellingen van FSB. Daarvoor zou je Abit VH6-II moeten hebben als je een Via chipset wil blijven houden (dan wel de ApolloPro133A (694X), of anders natuurlijk de BX133

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jupiler schreef op 21 september 2002 @ 18:13:
Dat wil ik net vinden, een Award BIOS voor een Abit VL6 waar je de FSB flexibel kan instellen.. Is toch niet zo ingewikkeld ?
Misschien wel :Z

Die Softmenu III functie die je wilt wordt weliswaar vanuit de BIOS aangestuurd maar vereist o.a. een erg flexibele PLL chip. Als de PLL op je mobo geen 1MHz stappen ondersteunt gaat het echt niet werken, wat de BIOS ook vraagt. Conclusie: SM-III moet zowel hard- als firmwarematig ondersteund worden en dat doet jouw plank niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Je zegt áls hij het niet ondersteunt.. Ben je daar zeker van ?

Verwijderd

Jupiler schreef op 21 september 2002 @ 20:03:
Je zegt áls hij het niet ondersteunt.. Ben je daar zeker van ?
Ik in ieder geval.
Als een bord per 1 MHz stappen ondersteunt is dit vrijwel altijd al in de release BIOS verwerkt en dus niet in een BIOS update.
Langer zoeken heeft geen zin, meer zit er gewoon niet in

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De technical support van Abit kan/wil me ook niet verder helpen.. Waar kan ik nog terecht :|

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

ik lees even snel dit draadje door en zie al meteen dat alle mede tweakers zeggen NIET MOGELIJK.
neem nu maar aan van deze mensen dat ze best eens gelijk kunnen hebben ;).
ik zou zeggen kijk nog eens rond op tweak sites voor abit borden.
maar ik geef je niet veel kans op slagen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De tweakers zeggen waarschijnlijk niet mogelijk ;)

Dus ik wil het toch ff uitzoeken.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jupiler schreef op 26 september 2002 @ 20:29:
De tweakers zeggen waarschijnlijk niet mogelijk ;)

Dus ik wil het toch ff uitzoeken.
Zoek dan de PLL van je mobo en ga de specs daarvan opzoeken.

Als je niet direct je PLL kunt vinden heeft de (erg goede!) handleiding van CPUFSB een guide om PLL te vinden. Dan de getalletjes daarvan in Google voeren en kijken of je daar wijzer van wordt. Sowieso is CPUFSB dan allicht je enige optie om eventueel extra aanwezige snelheden te gebruiken- dus je kunt ook gewoon CPUFSB erop gooien en kijken wat het op basis van de PLL als mogelijkheden geeft.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1