PIII verwijderen van Abit BE6 Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 20:48

zeeuw32

Luctor et Emergo

Topicstarter
Hai,

Is er iemand die weet hoe je zonder hamer en beitel een PIII (slot 1) uit dat cartridge slot haalt ?????
Er zitten op het slot twee "geleiders" maar hoe je deze zonder geweld moet "unlocken" ik weet ut niet..... :? :?
In de manual van Abit hebben ze het over een retention mechanism that comes with the board.... 8)7 Nu heb ik de doos nog EN de heb net een tweedehands board hier liggen maar daar zit nix bij wat als retention mechanism gebruikt kan worden volgens mij...

Iemand met ervaring ??

B.v.d.

Zeeuw

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt er een beetje aan op welke manier die P3 vast zit. Meestal zitten er aan de zijkant van die 2 geleiders een soort schuifjes die je naar beneden kan duwen waarna je de geleiders naar buiten kan drukken. Dan kan je de P3 zo uit zn slot trekken :)

• zeeuw32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 20:48

zeeuw32

Luctor et Emergo

Topicstarter
Ja okee,

Die schuifjes zitten er idd enne heb op 2e hands bord gekeken, die schuifjes moeten idd naar benee... alleen bij mijn oude bord (waarvan nog niet 100% ZEKER is dat die kapot is) lukt dat dus niet echt lekker.... de hefboompjes op de schuifjes voelen aan als "ik ga zo afbreken !!" als ik er kracht op zet.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Die breken ook af (had een BE6-2 met zo'n manko pootje :)), maar goed dat is wel de manier .... gelukkig blijft een P3 ook nog wel vastzitten met een half afgebroken pootje. Voorzichtig kracht zetten dus.

Flickr | Lego collectie

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32
schuifjes naar beneden drukken en dan eruit rukken echt simpelste slot ooit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon goed kijken, je logica gebruiken en het een en ander uitproberen.
Daar ben je toch Tweaker voor :? ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.