IBM Thinkpad 755CX openmaken?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb hier een IBM Thinkpad 755CX notebookje naast me liggen, en wil dat ding openmaken om wat te gaan rommelen met een nieuwe harddisk.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding netjes open maak?
De onderkant is niet netjes los te schroeven, en ik zie verder geen aanwijzingen.

Ik kan bij ibm ook geen service manual ofzo vinden..
Weet iemand toevallig de goede wijze? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

QuarK schreef op 21 september 2002 @ 17:05:
Ik heb hier een IBM Thinkpad 755CX notebookje naast me liggen, en wil dat ding openmaken om wat te gaan rommelen met een nieuwe harddisk.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding netjes open maak?
De onderkant is niet netjes los te schroeven, en ik zie verder geen aanwijzingen.
Als de 755CX vergelijkbaar is met mijn 755CE, dan is het vrij simpel. Je moet namelijk niet vanonder erin- je moet het keyboard optillen. Dat doe je door de schuifjes waarmee je de klep (het scherm) normaal open kunt maken iets verder dan normaal door te schuiven (daarbij moet je ze ook een tikje naar binnen werken- klinkt vaag maar al je het ziet snap je het). De HDD zit dan onderin rechts in een soort SCA behuizing. Je hoeft niets los te schroeven, gewoon aan het etiketje trekken en klaar is kees. Nieuwe HDD erin en weer op gelijke wijze vast en je bent zo weer up & running.
Ik kan bij ibm ook geen service manual ofzo vinden..
Weet iemand toevallig de goede wijze? :)
Dan kijk je niet goed genoeg, de IBM site is ENORM maar als je gaat zoeken kun je werkelijk alles vinden (beginnen bij Support en Notebooks enzovoort... :z )

Oslik blyat! Oslik!