Kep de search al gebruikt en daaruit blijkt dat vrijwel elke versie van de P2B een coppermine kan draaien alleen bij de lage versie kan je het voltage niet lager dan 1,8V zetten.
Nu ben ik in het bezit van een Asus P2B rev 1.0 bios 1014.003 (beta3) en heb hierop een Celly 300a @ 450 (100fsb). 64 MB pc133.
Nu heb ik ook een P3 coppermine 667 (133fsb) met een abit slocket 3
Kep t voltage op de slocket op 1,8V gezet aangezien mijn mobo min 1,8V leverd. Multiplier gewoon op 5 en fsb op 100 om te kijken of hij hem slikt. Wat blijkt echter: fan van cpu staat stil en mobo doet nix. Hd's etc draaien wel. Cpu en slocket werken wel goed in een ander mobo. Er zit een 6019xxx. xxx= CB voltchip op.
rev 1.0 ondersteund geen voltages lager dan 1,8V maar een coppermine moet er volgens mij wel op werken. Is er iemand die dit probleem kent ? Doe ik iets fout of kan dit bord echt geen coppermines aan ?
Ook 133 fsb start niet op.
Nogmaals: kep de search gebruikt dus geen slotje aub.
Quotje uit een oud topic:
Nu ben ik in het bezit van een Asus P2B rev 1.0 bios 1014.003 (beta3) en heb hierop een Celly 300a @ 450 (100fsb). 64 MB pc133.
Nu heb ik ook een P3 coppermine 667 (133fsb) met een abit slocket 3
Kep t voltage op de slocket op 1,8V gezet aangezien mijn mobo min 1,8V leverd. Multiplier gewoon op 5 en fsb op 100 om te kijken of hij hem slikt. Wat blijkt echter: fan van cpu staat stil en mobo doet nix. Hd's etc draaien wel. Cpu en slocket werken wel goed in een ander mobo. Er zit een 6019xxx. xxx= CB voltchip op.
rev 1.0 ondersteund geen voltages lager dan 1,8V maar een coppermine moet er volgens mij wel op werken. Is er iemand die dit probleem kent ? Doe ik iets fout of kan dit bord echt geen coppermines aan ?
Ook 133 fsb start niet op.
Nogmaals: kep de search gebruikt dus geen slotje aub.
Quotje uit een oud topic:
--------------------------------------------------------------------------------
Dit is alleen mogelijk wanneer je P2B beschikt over een hardware revisie 1.12 (kijk op je mobo) i.v.m voltage (www.asus.com.tw). Mijn P2B had een revisie van 1.04 dus dit was bij mij niet mogelijk. Ik heb nu voor mijn P800E een abit BX 133 gekocht waar ik mijn voltage wel kan veranderen.
--------------------------------------------------------------------------------
nog meer!
quote:
1. Tot aan rev. 1.10:
Deze revisions kunnen geen Vcore leveren lager dan 1.8V. Je kunt hier dus een Coppermine CPU op draaien, maar alleen de FCPGA versie met slotkey adaptor met voltage jumpers (bv. ASUS S370). De Vcore op de adaptor moet dan op 1.8V worden gejumpered. De CPU loopt dan echter op een te iets hoge spanning. Een slot-1 Coppermine zal je niet aan de praat krijgen! Wil je dit niet (en binnen de specs blijven), is een 600 MHz PIII met Katmai core het hoogst haalbare. Die dingen krijg je echter nauwelijks nog en ze zijn ridicuul duur.
2. Vanaf rev 1.12:
Deze revisions ondersteunen Coppermine CPUs volledig, zowel FC-PGA als slot 1.
3. rev. 1.10
Dit is een twijfelgeval. ASUS heeft gedurende de productie de voltage regulator aangepast vanwege de Coppermine CPUs. Er zijn dus 1.10 P2Bs in omloop die zich gedragen als oudere planken, maar ook die zich gedragen als rev. 1.12. Kijk naar de voltage regulator op het P2B; het zit in de buurt van 2 spoelen bij de power connector. Het typenummer is HIP6004xxx of 6019xxx. xxx= CB, ACB of BCB. Alleen de BCB versie is "Coppermine compatible". Bij de 2 anderen gaat het weer niet lager dan 1.8V.
De revision number bevindt zich bij de buitenste ISA slots.
Wat betreft de CPU clock: deze is gelockt. Je kunt dus elke PIII met 100 MHz FSB of Celeron nemen. De CPU frequency jumpers worden niet gebruikt.
Heb je een Soundblaster Live!, moet je de drivers upgraden naar de laatste versie.
Ook BIOS moet je flashen naar de laatste versie.