[Netfilter] Hoe Netmeeting te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben nu een tijdje aan het zoeken en kwam uiteindelijk bij Netfilters site uit met een Patch om Netmeeting te gebruiken. Maar daar staat dat ik iets moet installeren met de Patch o Matic.

Maar vraag 1 wat in godsnaam is het en waar moet ik het downloaden.

Ik gebruik dus:

IP6Tables: ip6tables v1.2.5

Kernel: kernel 2.4.18-10

Nu wil ik hier dus netmeeting op gebruiken en dat moet dan met behulp van de pom en dan natuurlijk die H323 files. Maar hoe moet ik die gebruiken. Ik heb hier op tweakers wel wat gelezen geloof 5 reacties bij mensen waar het fout ging of iig niet lukt. Is het slim dit te doen en werkt het uiteindelijk ook?

Zo ja hoe moet het dan geef me de linken maar dan kan ik zelf de rest wle weer, want ik weet dus echt niet welke packages ik moet hebben er staan er gewoon zo veel:

http://cvs.netfilter.org/...lter/patch-o-matic/extra/

• BSeB
Niemand???????????????????????

• BSeB
Ik heb nu die Patch o Matic blijkt alleen voor deze kernel gelukkig. Heb hem dus gedownload en daarna de README geopend. Nu staat daar het volgende in:

FOLLOW THESE STEPS:

0) There may be some outstanding bugfixes or tweaks which are not yet
in the official kernel. To look through these, do:
% ./runme pending KERNEL_DIR=<<where-you-built-your-kernel>>

Please note that you have to recompile your kernel and your kernel modules
after this step of kernel patching.

That's it!

En dat laatste:

Please note that you have to recompile your kernel and your kernel modules
after this step of kernel patching.

Wat bedoelen ze daarmee en is dat echt nodig? Verder waar staat bij een kale installatie van Linux eigenlijk die kernel ik dacht dat ik daarvoor mijn /boot had maar daar geeft hij een foutmelding op.

Ik heb nog geen ervaring met het compileren dus mijn vraag is eigenlijk is dit moeilijk als het echt nodig is en verder kan je hem ook tussentijds opslaan en op de oude kernel verder draaien.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
opslaan .config dan heb je iig de config van je kernel nog intakt. Nu gewoon je lilo.conf aanpassen (man lilo.conf zal wel staan wat je moet doen) en de 'nieuwe kernel' invoegen

Suc6

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• BSeB
Ok dus als ik het goed begrijp is dat het maken van een kernel waar ik dus vrij weinig voor hoef te doen en dus niet zo moeilijk is.

Maar waar staat mijn huidige kernel dan.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je huidige kernel staat in /boot (of in /, al is dat ongebruikelijk). Wat dit programma echter nodig heeft is de kernel-source, de code waaruit na compilatie je kernel komt. Deze source moet je dus downloaden, vervolgens moet je patchen en dan de resulterende code compileren. Als je hier nog helemaal geen ervaring mee hebt dan raad ik je aan om er eerst goed over te lezen, want het gaat hier wel om een cruciaal onderdeel van je systeem :).

* odysseus vraagt zich overigens af of die hele patch wel nodig is...in ieder geval staat er in Het Grote Poortmappingsverhaal niets over.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• BSeB
odysseus schreef op 23 september 2002 @ 19:57:
* odysseus vraagt zich overigens af of die hele patch wel nodig is...in ieder geval staat er in Het Grote Poortmappingsverhaal niets over.
Ik wil ook alleen maar die H323 module die erin zit erop zitten en eigenlijk niks compileren omdat ik vanaf mijn thuiswerkplek van de universiteit de server in mijn woonplaats manage en kan me dus niet veroorloven dat hij er dadelijk mee stopt.

Snap je. Dus ik wil eigenlijk gewoon die ene patch hebben weet jij hoe dat moet want op netfilter wordt er alleen over die p o m gesproken.

• BSeB
Ik ben is aan het zoeken gegaan met betrekking tot de hercompilatie van mijn kernel en nou vond ik het volgende document en als ik het goed begrijp is het dus vrij eenvoudig als je alle stappen in dit schema volgt:

http://www.linuxfocus.org...July2002/article252.shtml

Als ik dit dus volg kan ik die patch 'O Matic zonder problemen installen en daarna door recompilen aan het werk zetten.!?

Klopt dit of niet, misschien hebben mensen hier een andere mening op

• BSeB
Overigens kan ik ook mijn huidige kernel modificeren en dus niet een compleet nieuwe kernel compileren zodat ik stap voor stap alles kan veranderen naar de manier zoals ik het wil.

Ik ben namelijk ook heel lang op zoek geweest naar tape support en dat is nooit gelukt en zie nu in de kernel staan dat de support hiervoor is uitgeschakeld. Kan ik deze optie inschakelen en dan mijn kernel opnieuw laden. Dus en de huidige instellingen behouden alleen dan met die ene optie extra.

• BSeB
Kan niemand mij een antwoord geven op deze laatste vraag in diot topic?
Pagina: 1