Ik heb hier een (toekomstige) webserver..
Dual Pentium Pro 200 / 512kb / 128Mb
Moederbord dat erin zit is een Intel PR440FX
Dit moederbord heeft (oa) UW-SCSI onboard, Adaptec 7880 chipset
Nu wil er een SCSI RAID array ophangen. Hiervoor heb ik een Amiraid 1200 (428-series, 16Mb) en een 3-tal 4 Gb 7200rpm harddisks (RAID 5).
Moederbord heeft de nieuwste bios erop.
De raidkaart (had) een oudere bios. Dit ging prima, kast bootte prima enz.
Alleen.. zowel slackware als redhat snapten de array/drives niet.
Aangezien de bios op de raidcontroller erg oud was (1997) heb ik 'm geupdated naar de nieuwste versie.
Echter, nu wil ie niet meer booten. Vermoedelijk door een conflict met de onboard SCSI kaart.
Ook een ander PCI slot bied geen oplossing.
De bios van de onboard kaart is ook oud, (1997 dacht ik, v1.25)
Van de Adaptec2940 is inmiddels 2.2 uit.. dus die geprobeerd te updaten. Maar ja,
dat wil natuurlijk niet, omdat de kaart onboard zit.
Intel (mobo maker) bied geen nieuwere bios, dus op die manier kan ik 'm ook niet updaten.
onboard SCSI uitschakelen ook geen oplossing: Zowel in de bios als in de manuals (jumersettings) lijkt dit gewoon onmogelijk.
Dus graag suggesties... Hoe update ik mn onboard scsi kaart? of, ook prima, hoe zet ik 'm uit? (ik gebruik toch alleen maar de raid kaart)
Dual Pentium Pro 200 / 512kb / 128Mb
Moederbord dat erin zit is een Intel PR440FX
Dit moederbord heeft (oa) UW-SCSI onboard, Adaptec 7880 chipset
Nu wil er een SCSI RAID array ophangen. Hiervoor heb ik een Amiraid 1200 (428-series, 16Mb) en een 3-tal 4 Gb 7200rpm harddisks (RAID 5).
Moederbord heeft de nieuwste bios erop.
De raidkaart (had) een oudere bios. Dit ging prima, kast bootte prima enz.
Alleen.. zowel slackware als redhat snapten de array/drives niet.
Aangezien de bios op de raidcontroller erg oud was (1997) heb ik 'm geupdated naar de nieuwste versie.
Echter, nu wil ie niet meer booten. Vermoedelijk door een conflict met de onboard SCSI kaart.
Ook een ander PCI slot bied geen oplossing.
De bios van de onboard kaart is ook oud, (1997 dacht ik, v1.25)
Van de Adaptec2940 is inmiddels 2.2 uit.. dus die geprobeerd te updaten. Maar ja,
dat wil natuurlijk niet, omdat de kaart onboard zit.
Intel (mobo maker) bied geen nieuwere bios, dus op die manier kan ik 'm ook niet updaten.
onboard SCSI uitschakelen ook geen oplossing: Zowel in de bios als in de manuals (jumersettings) lijkt dit gewoon onmogelijk.
Dus graag suggesties... Hoe update ik mn onboard scsi kaart? of, ook prima, hoe zet ik 'm uit? (ik gebruik toch alleen maar de raid kaart)