live 1024 hoge pieptoon bij verplaatsen vensters 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 11:25
als ik venster op mijn 2e monitor verplaats (xchat met name) dan geeft mijn soundblaster live 1024 hoge pieptonen. Erug irri. De 2e monitor is aangesloten op een pci videokaartje en ik denk dat ze shared irq hebben. Hoe kan ik dit oplossen?

sb slot 2
virge DX/GX slot 4
K7s5a mobo met OC cheepoman bios
PCI latency = 32 (laagste)

Verwijderd

Ik wil niet heel obvious doen ofzo, maar zou je niet es proberen die kaart in een ander PCI slot te steken zodat ie een ander IRQ toegewezen krijgt? :?

• aequitas
wat dacht je van dat heb ik al honderd keer geprobeer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb ook last van een vervelend storend geluid, maar alleen als ik een speakerset of kabel in m'n koptelefoonuitgang heb.

Dell latitude C600 met een Maestro 3i integr. soundchip.
Probeer daar maar eens wat aan te doen :P ander slot? waar dan 8)7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik weet dat de SB Live nogal zenuwachtig wordt van een druk bezette PCI (en AGP) bus. Dus als je harddisk bezig is, je VGA kaart en dan nog je geluidskaart, dan begint ie te mopperen. Het was een van de redenen waarom ik 'em aan de wilgen heb gehangen en een Terratec heb aangeschaft. Het enige wat ik zo kan bedenken heb je dus al geprobeerd (PCI slot en latency wijzigen)... sowwy dat ik niet meer positief nieuws voor je heb..

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 22 september 2002 @ 18:20:
Ik heb ook last van een vervelend storend geluid, maar alleen als ik een speakerset of kabel in m'n koptelefoonuitgang heb.

Dell latitude C600 met een Maestro 3i integr. soundchip.
Probeer daar maar eens wat aan te doen :P ander slot? waar dan 8)7
Gebruik je ALSA of OSS? Mijn broer heeft een Maestro 2 (geloof ik) en die had ook nogal wat probleempjes met OSS. Onder ALSA werkt alles geweldig.. Mischien het proberen waard?

• aequitas
ik heb alsa, maar ik denk dat ik hem maar eens ga verruilen tegen een andere kaart. Binnekort is het toch weer hcc

Verwijderd

Ik heb zelf de Terratec XFire 1024 waar ik heel tevreden mee ben... Maar goed.. Your mileage may vary, zoals gebruikelijk..

• aequitas
ik denk dat het bij mij het probleem is met mijn mobo, die schijnt het al helemaal niet goed te vinden met de live player. Ik heb een k7s5a met SiS chipsets. FF zien wat er nog allemaal voor kaarten beschikbaar is die het wel goed doen. Anders moet ik maar de build in mobo audio gebruiken.

Trouwens iemand nog interesse in een live player 1024?
Pagina: 1