Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Twee of meer mobo's in één behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de ruimte die mijn afzonderlijke systemen op dit moment nog innemen, beperken tot één grote kast. Voor de hand ligt natuurlijk een 19" Rack, maar weet een van jullie nog een andere mogelijkheid? Zijn er kant en klare oplossingen (uit de USA??) of kom ik zelf een custom case aan 't maken?

Ik wil ook proberen om de verschillende system met één wc setup te koelen, maar ik weet niet of dat lukt qua capaciteit als je de verschillende PC's optelt: XP 2100+ met GF4 Ti, T-bird 1400, T-bird 1000 en een P3 systeem. Suggestions plzzz

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Dit is al gedaan ga maar eens op zoek naar reset tim.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
fleppuhstein schreef op 21 september 2002 @ 15:55:
Dit is al gedaan ga maar eens op zoek naar reset tim.
ReseTTim is het.

Zelf maken is natuurlijk het leukste, maar of je kant en klaar kan kopen is nog maar de vrag.

Verwijderd

zoeken op kimjansen....

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je geen verwarming meer nodig op je kamer :*)

Just as Good

• FragFrog
  • Laatst online: 17:06
Denk dat je een verdomt zware radiator nodig bent om 4 cpu's plus wat gpu's te koelen. En natuurlijk zware pomp om water overal langs te krijgen. Denk dat je beter 2 systemen per waterkoeling kan nemen, da's (bijna) vergelijkbaar met een watergekoelde dual, en dat werkt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Op de HCC verkopen ze vaak ook wel stoere grote server kasten voor een redelijk bedrag. Maar dat is wel nog ruim 2 maandjes wachten.

Senile! Senile Oekaki

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
in dit geval moet je zelf creatief wezen. kant en klaar bestaat volgens mij niet.

- Systeem Specs -

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
FragFrog schreef op 21 september 2002 @ 16:46:
Denk dat je een verdomt zware radiator nodig bent om 4 cpu's plus wat gpu's te koelen. En natuurlijk zware pomp om water overal langs te krijgen. Denk dat je beter 2 systemen per waterkoeling kan nemen, da's (bijna) vergelijkbaar met een watergekoelde dual, en dat werkt :)
waarom zou je twee losse waterkoelingen maken? 1 grote lijkt me veel eficienter. voor de radiator pak je er gewoon 1 van een auto. dus niet een kachelradiator maar die van het koelwater. capaciteit zat, als ie een motor van bv. 40 kilowatt kan koelen moet dat ook wel gaan met de maximaal 1 kilowatt van 4 procs en toebehoren.

edit: als je een servercase wil ombouwen tot custom voor meer mobo's, heb ik misschien wat voor je: een servercase, nooit gebruikt, voor een of ander wazig soort mobo, maar wel bakken ruimte. bxhxd 45x61x58cm. voorkant twee deurtjes, de binnenkant genoeg ruimte om een hele zooi mobo's in te hangen als je zin hebt om flink te modden.

ik heb hem zelf ooit gekocht met het idee van het inbouwen van meerdere mobo's, maar is nooit van de grond gekomen, en nu heb ik er toch geen geld voor.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45

kimjansen

Nu ff niks...

Heej, home-made is het beste hoor en geeft een hoop voldoening (en is goedkoop ook).

Mijnus:
[rml][ CM] Definitieve high res pics van supermooie mod[/rml]

1 Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pj.feldberg/got/cmkj/12.jpg

Speed kills, but beauty lives forever...

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter: Ik heb even een tag [CM] in je titel gezet. Hou je de volgende keer a.u.b. aan de richtlijnen zoals die in Lees dit eerst voordat je een topic opent! staan aangegeven.

Verwijderd

ik heb het zo gedaan maar het is niet makkelijk :r

http://members.home.nl/kevin.arkesteijn/casemod.htm

• FragFrog
aatos schreef op 21 september 2002 @ 23:01:
[...]

waarom zou je twee losse waterkoelingen maken? 1 grote lijkt me veel eficienter. voor de radiator pak je er gewoon 1 van een auto. dus niet een kachelradiator maar die van het koelwater. capaciteit zat, als ie een motor van bv. 40 kilowatt kan koelen moet dat ook wel gaan met de maximaal 1 kilowatt van 4 procs en toebehoren.
Omdat je dan ook een enorm zware pomp nodig hebt, en je veel dikkere leidingen & koelblokken met grotere doorvoer moet gaan gebruiken. De hoeveelheid water nodig om 2 procs en 2 gpu's koud te houden kan nog wel met normale apparatuur, maar ik ben bang dat vooral de doorstroomcapaciteit veel te klein is voor 4x dat sooitje :)

Verwijderd

Topicstarter
AcouSE schreef op 22 september 2002 @ 00:32:
Topicstarter: Ik heb even een tag [CM] in je titel gezet. Hou je de volgende keer a.u.b. aan de richtlijnen zoals die in Lees dit eerst voordat je een topic opent! staan aangegeven.
Ik heb niet gezegd dat ik zelf een kast wil gaan aanpassen. Ik geef zelfs aan dat ik liever iets kant en klaar wil kopen.

• aatos
FragFrog schreef op 22 september 2002 @ 14:11:
[...]
Omdat je dan ook een enorm zware pomp nodig hebt, en je veel dikkere leidingen & koelblokken met grotere doorvoer moet gaan gebruiken. De hoeveelheid water nodig om 2 procs en 2 gpu's koud te houden kan nog wel met normale apparatuur, maar ik ben bang dat vooral de doorstroomcapaciteit veel te klein is voor 4x dat sooitje :)
je hebt een pomp nodig met de capaciteit die 2 keer zo groot is als in jouw voorstel. nu is het zo dat een pomp met 2 keer zoveel capaciteit meestal minder dan 2 keer zo duur is.

waarom zou je grotere koelblokken nodig hebben? per koelblok wil je er toch niet meer water doorheen hebben dan normaal?

Verwijderd

Is wel lastig als je naar een LAN gaat zo'n mega KAST!
Ken je beter 19"kasten stapelen

Verwijderd

T-Mug heeft een 1 meter hoge case gekregen >:) eens kijken of ik daar wat in kan krijgen :)

Verwijderd

AcouSE schreef op 22 september 2002 @ 00:32:
Streng! Bij mijn topic ook al. Sinds wanneer is het zo streng hier?

Maar ik ben ook bezig met zoiets, ik heb een heel klein kastje gekocht (mini-atx) bij Alternate (Jah die van 22 euro) en daar ben ik mee bezig 2 pc's in te bouwen. Het past allemaal best maar ik heb 1 probleem. Op de voorkant zit een soort gat voor een floppy (geen vierkant gat waar de floppy drive doorheen steekt maar een gleuf die dan op dezelfde plaats zit als de floppy drive) en als ik de 2 mobo's erin heb zitten dan past de floppy drive niet mee :(

Misschien met wat creatief schuiven dat het beter past.

Ik gebruik een K7S5A en een K7VMM (allebei ECS) de K7VMM is een micro-atx boardje met alles onboard maar er zit ook een AGP slot op waar ik een Radeon 7200 in steek voor te gamen (ik game niet veel dus 7200 is meer als zat)

• FragFrog
aatos schreef op 23 september 2002 @ 16:11:
[...]

je hebt een pomp nodig met de capaciteit die 2 keer zo groot is als in jouw voorstel. nu is het zo dat een pomp met 2 keer zoveel capaciteit meestal minder dan 2 keer zo duur is.

waarom zou je grotere koelblokken nodig hebben? per koelblok wil je er toch niet meer water doorheen hebben dan normaal?
Per koelblok wil je er al het water voor 4 pc's doorhebben, dus wel "wat" meer ;)

Tenzij je alles paralel gaat doen, maar ik vermoed dat dat niet echt gaat werken, 4 dingen naast elkaar. Is er al snel 1tje die wat meer weerstand heeft, met als gevolg erg weinig doorstroom :)

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

iznogood schreef op 21 september 2002 @ 16:43:
Heb je geen verwarming meer nodig op je kamer :*)
heb ik hiero in zuidfrankrijk met 1 amd2000xp+ al niet meer nodig :)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
als je nou eens de waterkoeling serie schakelt en na iedere twee koelblokken een radiator plaatst en één zware pomp. Dan moet het wel lukken.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• FragFrog
tijgermobiel schreef op 24 september 2002 @ 20:59:
als je nou eens de waterkoeling serie schakelt en na iedere twee koelblokken een radiator plaatst en één zware pomp. Dan moet het wel lukken.
Jup, ben ik met je eens... Moet je alleen wel 2 pompen nemen met exact dezelfde capaciteit, anders voorzie ik alsnog problemen (doorgebrande pomp ;))

• aatos
FragFrog schreef op 24 september 2002 @ 17:21:
[...]
Per koelblok wil je er al het water voor 4 pc's doorhebben, dus wel "wat" meer ;)

Tenzij je alles paralel gaat doen, maar ik vermoed dat dat niet echt gaat werken, 4 dingen naast elkaar. Is er al snel 1tje die wat meer weerstand heeft, met als gevolg erg weinig doorstroom :)
serieel schiet niet op, dan is het water al warm als het bij de laatste cpu aankomt. je kan dan de koelcapaciteit dus niet goed verdelen.

parallel gaat al beter, al is het idd wel belangrijk om te zorgen dat er door alle koelblokken hetzelfde zijn, zodat de weerstand ongeveer hetzelfde is.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tijgermobiel schreef op 24 september 2002 @ 20:59:
Je wilt echt niet 2 pompen hebben in 1 systeem want ze pompen nooit precies evenveel. Ook met 2 reservoirs gaat dit niet werken, want op den duur stroomt er eentje over en is de andere leeg.

Mijn idee: reservoir met krachtige pomp (2kuub ofzo, maar let niet alleen op hoeveelheid ook op kracht) en dan gewoon stuk slang met alle koelblokken eraan, dan een wat grotere radiateur met fans op 12v en dan moet het wel lukken. Echt supercool wordt het misschien niet maar dan moet je een grotere (of 2e) radiateur nemen. :)

• FragFrog
om de een of andere vage reden dubbelpost :?

• FragFrog
aatos schreef op 25 september 2002 @ 08:36:
[...]

serieel schiet niet op, dan is het water al warm als het bij de laatste cpu aankomt. je kan dan de koelcapaciteit dus niet goed verdelen.

parallel gaat al beter, al is het idd wel belangrijk om te zorgen dat er door alle koelblokken hetzelfde zijn, zodat de weerstand ongeveer hetzelfde is.
Jup.. Alhoewel dat opwarmen wel mee zal vallen trouwens, water word hooguit paar graadjes warmer per ronde :)

Zat hier ook al aan te denken toen'k postte dat je waarschijnlijk beter 2 set's kan gebruiken dan 1 hele grote. Blijf erbij dat dat de beste oplossing is 8)

• Aikon
  • Niet online
Water warmt hooguit een paar tiende graden op per ronde, dat is echt bijna niks hoor.

Het komt allemaal aan op de radiateur, doorvoersnelheid is ook niet boeiend, als er maar een straaltje uitkomt gewoon.

• DjGeRo
  • Laatst online: 30-11 09:24
Aikon schreef op 25 september 2002 @ 23:12:
Water warmt hooguit een paar tiende graden op per ronde, dat is echt bijna niks hoor.

Het komt allemaal aan op de radiateur, doorvoersnelheid is ook niet boeiend, als er maar een straaltje uitkomt gewoon.
Lekker onderbouwd :>
Denk eigelijk dat dat aan heel wat dingen ligt... slang, koelblok enz... dus :)

• Aikon
  • Niet online
DjGeRo schreef op 26 september 2002 @ 07:35:
[...]

Lekker onderbouwd :>
Denk eigelijk dat dat aan heel wat dingen ligt... slang, koelblok enz... dus :)
Wat moet ik er aan onderbouwen dan?
Slang boeit niet zo heel erg veel, ok moet niet extreem dun zijn zodat het veel weerstand opleverd, lijkt me logisch.
Koelblokken maken ook niet zo heeeel erg veel uit, tuurlijk wel een beetje. Moet je gewoon beetje goed merk van nemen.
Maar bij de radiateur raakt je systeem de warmte kwijt, dus daar gaat het om. Die moet goed zijn, lijkt me ook vrij logisch. Zeker als je 2cpu's en 2gpu's wilt koelen, dan moet de opp. natuurlijk groter zijn of een grotere fan erop.
En doorstroming maakt niet zoveel uit, dat is wel vaker gebleken. Als er een straaltje doorkomt is het al goed, water neemt warmte nou eenmaal snel op.

:)

• Casejunkie
  • Laatst online: 26-11 11:22
FragFrog schreef op 24 september 2002 @ 22:37:
[...]
Jup, ben ik met je eens... Moet je alleen wel 2 pompen nemen met exact dezelfde capaciteit, anders voorzie ik alsnog problemen (doorgebrande pomp ;))
er staat toch heel duidelijk dat je dan één zware pomp moet pakken want twee de zelfde pompen met de zelfde capiciteit schiet niet echt op kan je net zo goed twee losse wc systemen pakken

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Pagina: 1