Unlocken XP1800+: onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb net twee nieuwe AthlonXP 1800+ CPU's aan geschaft. Het zijn de groene, met AGOIA-core. Ik heb het internet een beetje afgestruind en kwam tegen dat de groene XP2100+'en op een andere manier geunlockt moeten worden dan de eerdere (bruine) procs. Aangezien bij mijn procs de L5-bruggen ook doorgesneden zijn, net als bij de 2100+ en hoger (ik wil ze in SMP laten draaien), weet ik niet welke van de unlocking methodes ik moet gebruiken.

Kan iemand mij uit de brand helpen (Google en de search in ieder geval niet.)

[aanvulling]
Het gaat hier dus om de multiplyer lock en niet de SMP-lock!
[/aanvulling]

[ Voor 0% gewijzigd door David op 21-09-2002 20:44 . Reden: verduidelijken ]

Dato DUO synth voor twee

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik wou een nuttige link geven ,maar dit is crosspost

http://dwpg.com/content.p...=2&artid=190&orgartid=190

[ Voor 0% gewijzigd door Speedy-J op 21-09-2002 15:40 . Reden: ooke snel dan voor hij dicht is ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• David
De crosspost is omdat het in het verkeerde forum stond.

Het probleem is dat die twee XP1800+'en niet samen willen werken (gewoon omdat die L5-bruggen zijn doorgesneden). Ik vrees dus dat ik de nieuwe methode van unlocken moet gebruiken. Maar ik ga niet unlocken totdat ik het zeker weet (ik wil geen processors bij het grof zuil hoeven zetten).

Dato DUO synth voor twee

• .Frank
  • Laatst online: 11:20

.Frank

Frank.

Aha! Dat is wat ik wou zeggen. Ik heb één ( eentje maar :'( ) XP 1900+, en die is óók groen! Ik weet zo niet wat voor een core ie heeft, want een Alpha 8045 blokkeerd mijn zicht op de proc... Maar is het misschien een vaststaand feit dat de groene XP's allemaal anders unlocked moeten worden, niet alleen de groene Xp 2100plussen?

Als we iets te weten komen houden we volgende week zondag een overclockparty, toch, Di?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Verwijderd

Guys, het geen geen reet met de kleur te maken :D Vanaf de 2100+ moet je anders unlocken. That's all (de 2100+ is ook weer anders dan de 2200+ als het goed is). Maar als je ze SMP wil hebben moest je iets anders doen.. Maar wat? Dat staat ergens op de frontpage geloof ik.. Het was 1 brugje geloof ik, maar pin me er niet op vast.

Edit Kheb em! nieuws: AMD Athlon XP ombouwen naar MP

• David
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:38:
Guys, het geen geen reet met de kleur te maken :D Vanaf de 2100+ moet je anders unlocken. That's all (de 2100+ is ook weer anders dan de 2200+ als het goed is). Maar als je ze SMP wil hebben moest je iets anders doen.. Maar wat? Dat staat ergens op de frontpage geloof ik.. Het was 1 brugje geloof ik, maar pin me er niet op vast.

Edit Kheb em! nieuws: AMD Athlon XP ombouwen naar MP
_/-\o_ danku!

Ik kan de multiplyer dus gewoon unlocken door de L1's te verbinden?

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

DiMension schreef op 21 september 2002 @ 16:48:
[...]

_/-\o_ danku!

Ik kan de multiplyer dus gewoon unlocken door de L1's te verbinden?
Ja dat klopt. Gewoon unlocken net als alle andere lagere XP's. Bij de nieuwe hoef je maar 1 brug te doen. Jij moet er nu 4 doen (of waren het er 5?) Nja, iig de L1 bruggen :D
Enneh..laat ff weten hoe het draait als het gelukt is..

Edit: ik heb het nu wel over unlocken he.. Voor MP moet je die ene L5 dus hebben. Dat snap je wel, maar ik zeg het even voor de zekerheid |:( :9

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55
Nouja, gewoon: ik neem aan dat je weet dat je eerst de lasercut moet opvullen met niet geleidend materiaal? Modelbouwlijm werkt zeer netjes >:)

L5 brug hoef je alleen de laatste te verbinden voor een dual config, en daar is het nou weer eens _niet_ nodig om de lasercut op te vullen :D

Rare jongens, die AMD lui :Y)

//edit
Je zou verbaasd zijn over het aantal mensen dat hier rondloopt dat absoluut geen tweaker is ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

FragFrog schreef op 21 september 2002 @ 16:56:
Nouja, gewoon: ik neem aan dat je weet dat je eerst de lasercut moet opvullen met niet geleidend materiaal? Modelbouwlijm werkt zeer netjes >:)

L5 brug hoef je alleen de laatste te verbinden voor een dual config, en daar is het nou weer eens _niet_ nodig om de lasercut op te vullen :D

Rare jongens, die AMD lui :Y)
Met "gewoon" bedoel ik de normale manier..zoals alle tweakers die kennen :)

• David
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:55:
[...]

Ja dat klopt. Gewoon unlocken net als alle andere lagere XP's. Bij de nieuwe hoef je maar 1 brug te doen. Jij moet er nu 4 doen (of waren het er 5?) Nja, iig de L1 bruggen :D
Enneh..laat ff weten hoe het draait als het gelukt is..

Edit: ik heb het nu wel over unlocken he.. Voor MP moet je die ene L5 dus hebben. Dat snap je wel, maar ik zeg het even voor de zekerheid |:( :9
Zoals je misschien in mijn eerste post hebt gelezen gaat de vraag puur over het multiplyer-unlocken. Die MP-lock moet ik er natuurlijk sowieso vanaf halen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

DiMension schreef op 21 september 2002 @ 15:29:
Aangezien bij mijn procs de L5-bruggen ook doorgesneden zijn, net als bij de 2100+ en hoger (ik wil ze in SMP laten draaien), weet ik niet welke van de unlocking methodes ik moet gebruiken.

Kan iemand mij uit de brand helpen (Google en de search in ieder geval niet.)
Hoe moet ik dit anders lezen dan dat je niet weet hoe het werkt? Ik leg het je uit en dan is het niet goed? Ik stel voor dat je het dan in het vervolg zelf ff opzoekt, ok?

• David
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 20:09:
[...]

Hoe moet ik dit anders lezen dan dat je niet weet hoe het werkt? Ik leg het je uit en dan is het niet goed? Ik stel voor dat je het dan in het vervolg zelf ff opzoekt, ok?
De beginpost is al aangepast (was idd niet echt duidelijk)

Dato DUO synth voor twee

• David
De SMP-lock is verwijderd en het werkt. Alleen ben ik erachter gekomen dat mijn BIOS geen multiplyers wil veranderen. Of de MP-lock (MP als in MultiPlyer) eraf is kan ik helaas niet testen. 't is in ieder geval een nuttige vingeroefening geweest :)

Dato DUO synth voor twee

• FragFrog
DiMension schreef op 25 september 2002 @ 22:28:
De SMP-lock is verwijderd en het werkt. Alleen ben ik erachter gekomen dat mijn BIOS geen multiplyers wil veranderen. Of de MP-lock (MP als in MultiPlyer) eraf is kan ik helaas niet testen. 't is in ieder geval een nuttige vingeroefening geweest :)
//edit: ik moet maar weer eens op leescursus :(

Multiplyers niet in je BiOs? Hoe wou je ze dan verhogen? Zelf kan ik ook in mn bios niks veranderen, dus dat wordt op de proc zelf MP instellen... Tenzij jij nog een betere methode weet?

Heb trouwens een Tyan S2466n-4M, welk bord gebruik jij?

Verwijderd

FragFrog schreef op 21 september 2002 @ 16:56:
hmmm interesant :) maar hoe brug je nou op een simpele elcheapo manier je brug over? plankbandje met een koperdraadje uit een 2 aderig snoer? en dat er heeel precies op zien te fietsen?
L5 brug hoef je alleen de laatste te verbinden voor een dual config, en daar is het nou weer eens _niet_ nodig om de lasercut op te vullen....
*CUT*
niet? waarom niet en die anderen wel :?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

FragFrog schreef op 25 september 2002 @ 23:04:
[...]
//edit: ik moet maar weer eens op leescursus :(

Multiplyers niet in je BiOs? Hoe wou je ze dan verhogen? Zelf kan ik ook in mn bios niks veranderen, dus dat wordt op de proc zelf MP instellen... Tenzij jij nog een betere methode weet?

Heb trouwens een Tyan S2466n-4M, welk bord gebruik jij?
jah met een Goldfinger voor Socket-A.

ik heb er ooit een link naar gehad, maar die ben ik kwijt.
zal em wel eens proberen op te graven uit de diepten van Internet

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• David
Ik gebruik een Asus A7M266-D. Zeer fijn bordje, alleen dus geen multiplyer-opties in de BIOS. Zo'n probleem is dat niet. 2x XP1800+ is snel zat, en ik kan de bus prima op 145MHz gooien (hoger gaat die chipset toch niet)

Zo'n goldfinger-device vind ik eigenlijk maar niks (heeft dat unlocken helemaal geen nut gehad) Misschien dat ik de bruggetjes gewoon zo ga verbreken/verbinden dat de multiplyer standaard op 12 staat ofzo.

Dato DUO synth voor twee

• FragFrog
FireWurX schreef op 26 september 2002 @ 13:06:
[...]

jah met een Goldfinger voor Socket-A.

ik heb er ooit een link naar gehad, maar die ben ik kwijt.
zal em wel eens proberen op te graven uit de diepten van Internet
//edit idd, mijn fout, haal die dingen altijd door elkaar :)

Blijf erbij dat ik er nog geen ben tegengekomen voor mn XP'tje, hooguit dondervogels :|

Nouja, 1x-tje bruggen op juiste manier verbinden/verbreken is ook niet zo erg...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Xp tje = Socket A ?
volgens mij denk je nou aan SlotA, of niet?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• David
FireWurX schreef op 26 september 2002 @ 17:26:
Xp tje = Socket A ?
volgens mij denk je nou aan SlotA, of niet?
Er zijn ook Goldfinger-devices gemaakt voor Socket A, maar die zijn nooit echt aangeslagen (potloden zijn goedkoper :Y)).

Ach, ik hou het gewoon op 145MHz FSB. 2x1667MHz is meer dan zat :P

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1