Remote Desktop Assistance vanaf Win2000 Pro machine?

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik wilde dus iemand met WinXP (Pro) uit de problemen helpen mbv dat remote desktop assistance. Nou weet ik wel dat dat met VNC en Radmin (en talloze andere tools) makkelijker gaat, maar daar gaat het nu even niet om.

Ik heb dus van een Microsoft site het Remote Assistance dingetje gedownload en geinstalleerd, maar nu zie ik helemaal niks extras staan. Hoe start ik dat? Of, als het altijd draait, hoe zet ik het dan uit (het hoeft nl niet de hele tijd op de achtergrond te draaien)? Ik zie ook geen extra services oid staan!

Als iemand nou 'hulp op afstand' aan mij wil vragen, kan ie dan gewoon mijn IP inkloppen en dan begint het vanzelf? Of moet ik dan toch eerst iets starten in 'listen' modus?

Verder las ik dat het met Terminal Server werkt, dus dan moet ik gewoon alleen poort 3389 openzetten op mijn router, right?

Voor de duidelijkheid, ik wil dus alleen 'assistentie verlenen' want ik weet dat assistentie vragen alleen vanaf een WinXP machine kan!

Wees consequent, maar niet altijd

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:26
Heb je wel al de 'How-to-article'-link van de site gelezen en uitgevoerd? Op pagina 3 staat hoe je het op de clients moet installeren. Heb je dit al gedaan?

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Nou, nee (ik heb wel die how to gelezen, maar nog niet de clients benaderd).
Ik wil de 'hulpbehoevende' (de host) wel bellen om te zeggen dat ik er klaar voor ben, maar die moet dan dus alleen mijn IP intypen en dan werkt het? Kan ik nergens zien wat (en of) er op de achtergrond draait? Vind het vervelend als het niet meteen werkt (tegenpartij is analoog aan het inbellen).

edit:
Sewer wrote:"Op pagina 3 staat hoe je het op de clients moet installeren. Heb je dit al gedaan?"
Wacht ff... Ik ben natuurlijk zelf de client :)
Ja, ik heb een WinXP cd in mijn win2k pro pc gedaan en toen dat tooltje geinstalleerd. Het is hetzelfde als die op de site, maar de cd is van een NL XP dus was de installer in het NL. Maar goed.. Het is wel geinstalleerd, want ik zie hem in het unistall menutje.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Voor zover ik nu kan zien (heb het nog nooit gebruikt) kan diegene die jij wil helpen kiezen tussen help vragen via messenger, of via mail. Via mail kan je dan een boodschapje inkloppen. Dan moet ie een tijdsduur instellen en liefst ook een password.
Dan krijg jij een mailtje met een attatchment. Dat moet je openen en het password invullen.
Als alles goed gaat krijg jij dan toegang tot zijn computer :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
OK...na 3 x lezen zie ik dat er idd toch een icoontje bij is gekomen.
Programma's --> Bureau Accesoires --> Communicatie --> Verbinding maken met extern bureaublad.

Dan kan ik dus alles invullen (en ev. de settings opslaan als een .rdp file) en connecten!

Even over het hoofd gezien dus :/

Thanks for the info men!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:aanvulling:
voor Linux is er overigens RDesktop verkrijgbaar waar je in ieder geval naar win2k en .NET server mee kan connecten ;)
rfbdrake is een grafisch frontend van MAndrake daarvoor :9
XP heb ik nog niet kunnen testen, maar dat zal ook wel lukken verwacht ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ace
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ook schreef op 21 september 2002 @ 15:09:
Ik wilde dus iemand met WinXP (Pro) uit de problemen helpen mbv dat remote desktop assistance. Nou weet ik wel dat dat met VNC en Radmin (en talloze andere tools) makkelijker gaat, maar daar gaat het nu even niet om.
*Bzzzt!!!*

Fout, Terminal Service is beter, sneller, mooier, makkelijker >:) ,leuker en maakt meer indruk op de chicks vergeleken met welke andere 3rd party tool dan ook.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar ik mis makkelijker in dat rijtje :P en daar ging toch niet om?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
keldon schreef op 21 september 2002 @ 16:45:
[...]

*Bzzzt!!!*

Fout, Terminal Service is beter, sneller, mooier, makkelijker >:) ,leuker en maakt meer indruk op de chicks vergeleken met welke andere 3rd party tool dan ook.
Enne... Hoe ga ik dan te werk?!

• Ace
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ook schreef op 21 september 2002 @ 20:31:
[...]

Enne... Hoe ga ik dan te werk?!
Gewoon via Remote Desktop connecten, niet via de Remote Assistance want dat is idd vrij dramaitsch. Inloggen als admin met z'n admin password en dan kan je de hele desktop overnemen.

Bij Assistance kan de andere user blijven meekijken, dat is wat het zo traag maakt.
Pagina: 1