FTP server niet zichbaar van buitenaf

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Deel 3 ftp probleempje.

Er staat bij mij nu een ftp server thuis. Mijn internet verbinding gaat via de kabel en de ip adressen worden automatisch uitgedeeld om de 12 uur. ALs ftp server heb ik Serv-U pro. geinstalleerd. Aangezien ik van mijn provider geen servers thuis mag draaien, draait de ftp server niet op standaard poort 21 maar op 6618. Ik heb bij www.ods.org een account aangemaakt zodat men met een statische url op mijn dynamische ip adres beland.

Nou, zou moeten belanden want het doet het dus niet. Van binnen uit (de server zelf dus) kan ik met IE6 wel alles gebruikem maar zodra ik via een andere computer (met 56K modem) de server benader is er geen spoor te bekennen en krijg ik vrolijk "pagina kan niet worden weergegeven".

Wie heeft ervaring, wie kan mij helpen....

P.S. voor wie het wil proberen: ftp://bouwploeg.bsd.st:6618/

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Via internet explorer werkt ie niet maar via ftp en dan open "je ip" 6618 werkt het prima ( Dwz kan connecten, verder niks gedaan ) hoor dus je hebt het goed geconfigureerd.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Werkt prima :)

Ik neem aan dat deze draad dicht kan?

• gromnl
wat bedoel je met "deze draad dicht"???

• Ghost(NL)
  • Niet online
een topic wat jij geopend hebt wordt ook wel draad genoemd en aangezien je "probleem" geen probleem blijkt te zijn kan ie dicht :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• gromnl
nou, ik heb er toch wel mijn twijfels over, bijvoorbeeld de reden waarom ik via de bovengenoemde link niet via een computer met normale modem contact kon leggen met de ftp server, maar Cutebritney als ik jouw antwoord zo bekijk dan houd het gewoon in dat je via de link in IE of netscape of een andere browser gewoon in de map terecht gekomen ben?

• Xandrios
bouwploeg schreef op 21 september 2002 @ 14:59:
nou, ik heb er toch wel mijn twijfels over, bijvoorbeeld de reden waarom ik via de bovengenoemde link niet via een computer met normale modem contact kon leggen met de ftp server, maar Cutebritney als ik jouw antwoord zo bekijk dan houd het gewoon in dat je via de link in IE of netscape of een andere browser gewoon in de map terecht gekomen ben?

Yup, met mozilla kan ik zo inloggen :)
Met IE lukt het niet. Dit komt omdat IE niet (goed) met passive kan werken.

Volgens WS_FTP is passive wel nodig voor jou server.

Dus als je wilt inloggen, moet je een FTP client gebruiken die passive ondersteund :)

Succes !

• Ghost(NL)
  • Niet online
dat werkt waarschijnlijk niet omdat er iets met active/passive mode niet goed staat, heb net ff gekeken maar een list opvragen lukt niet, je moet dus of port 20 ff openzetten of je server ook passive mode laten babbelen

• Xandrios
Yup, dat is de reden :)

In de Search is genoeg te vinden over Passive en non-passive :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.