Toon posts:

Internet delen met PPPoE / Enternet

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu twee computers thuis, een Pentium 75 en een AMD 400 MHz. Binnenkort komt hier een nieuwe computer bij. Dan wil ik de P75 als 'server' gebruiken, daar een switch aanhangen en de andere twee computers met die switch verbinden. De P75 server moet dan het internet verdelen over het netwerk.

Ik heb gezien dat hier veel artikelen over zijn, o.a. in de FAQ van dit forum, maar dat gaat uit van een 'vaste' internetverbinding of een dial-up verbinding. Mijn vraag is: hoe / wat moet ik op die server installeren zodat de PPPoE (Enternet) verbinding met Wanadoo / Casema over het netwerk verdeeld kan worden? Het zou er dan zo uitzien:

---[kabelmodem]---[P75]---[switch]---[AMD400 / nieuwe pc / printer]

Daan

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
zoals beschreven staat in de FAQ, staan genoeg mogelijkheden in om dit "probleem" op te lossen

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

je P75 wordt een internet gateway/router/nat server, hoe je het ook wilt noemen, zoek daar maar is op in een zoek machine en je komt genoeg tegen.

Another white boy in this movie? Damn!

Verwijderd

Topicstarter
Die antwoorden zijn allemaal prachtig, maar ik heb nog niets gevonden dat rekening houdt met PPPoE / Enternet?! Daar nog suggesties voor?
Bedankt,

Daan

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

P.s.: je hoeft je naam er niet onder te zetten, en Ethernet/kabel/adsl kan je gewoon met die pc doen geen probleem! En anders toch nog ff faq doorlezen!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
mijn kabelrouter heeft de mogelijkheid om automatisch op mijn provider "in te bellen" met pppoe. ik neem aan dat er ook wel nat pakketten zijn die dit voor je kunnen doen.
maar dan zal je toch in de documentatie moeten kijken of een pakket dit ondersteund.

I wish I had a cool signature like everybody else

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?

Je pppoe veranderd daar niet veel aan.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.