Ik ben nu al een maand of 2 bezig met VB.NET en momenteel ben ik er zeer tevreden over. Zeker in vergelijking met VB6 dan. De mogelijkheden zijn veel uitgebreider, er is veel data standaard verwerkt in het .NET Framework enzo, maar 1 ding kan ik niet begrijpen, namelijk het gebruik van het geheugen...
Als ik een form maak met 1 knop op of gewoon nix op dan krijg je als je het compiled en uitvoerd al een geheugen gebruik van 8 tot 12 MB !!!!
ff een screenshot met het form/"code"/taskmanager om mijn bevinding te tonen.
screenie ... nogal groot
Zie ik ergens iets over het hoofd of is dit gewoon de manier waarop er nu gecompiled word die deze dingen veroorzaakt. Ik moet er geen verdere uitleg bij geven dat een beetje uitgebried programma al snel 20 Mb aan geheugen gaat gebruiken ...
Als ik een form maak met 1 knop op of gewoon nix op dan krijg je als je het compiled en uitvoerd al een geheugen gebruik van 8 tot 12 MB !!!!
ff een screenshot met het form/"code"/taskmanager om mijn bevinding te tonen.
screenie ... nogal groot
Zie ik ergens iets over het hoofd of is dit gewoon de manier waarop er nu gecompiled word die deze dingen veroorzaakt. Ik moet er geen verdere uitleg bij geven dat een beetje uitgebried programma al snel 20 Mb aan geheugen gaat gebruiken ...