Toon posts:

rc5 packets op andere pc plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc die niet verbonden is met het internet maar wel via lan met een pc die wel over internet beschikt is het mogenlijk om op die andere pc ook een koe te laten grazen door bv de het gefletchte werk door te spelen naar de andere pc?

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op de pc met internet verbinding stel je je koetje zo in dat deze altijd een grote en volle buff-in en de directory waar je koe instaat 'share' je met de rest van het netwerk.

De andere op het netwerk aanwezige koetjes stel je zo in dat ze via in het netwerk fetchen en flushen (naar de gesharede buff-in/buff-out files natuurlijk)..

Is dit voldoende info?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• DSmarty
  • Niet online
Misschien rare vraag, maar waarom share je de internetverbinding niet gewoon over het lan ?
Met freesco, sygate of winroute (etc. etc.) wil dat prima.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Een andere methode kan zijn zelf een 'personal proxy' installeren op de PC met internetverbinding en je koetjes via deze proxy laten fetchen/flushen.. maar dat is wellicht iets meer werk.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
RobzQ schreef op 21 september 2002 @ 14:38:
Een andere methode kan zijn zelf een 'personal proxy' installeren op de PC met internetverbinding en je koetjes via deze proxy laten fetchen/flushen.. maar dat is wellicht iets meer werk.
Maar een daarbij komend voordeel is weer dat je extra stats kunt genereren van je lokale PC's om te zien welke PC hoeveel doet. Dat is het extra werk meer dan waard :P

Verwijderd

Topicstarter
omdat het sharen niet werkt door conflicten tussen mijn netwerkaarten en er volgende week toch een router aankomt dus zie ik het nut niet in om nog es een paar uren met protocols en andere dingen te prutsen en zo mijn internetverbinding te verkloten. Oml mijn lan verbinding te laten werken moet ik zelfs mijn netwerkkaart die met het internet verbonden is uitschakelen...

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Trek dan ff (voor deze week, tot de router er is) een hele dikke buff-in vol, kopieer die naar de andere PC (desnoods met een floppy) en zet die koe aan het grazen. Als de buff-in leeg is kun je hem gewoon weer aanvullen. De buffout kun je of laten staan (een weekje moet makkelijk lukken) of weer terugkopieeren naar de andere PC en daar flushen.. (sneakernet)

Verwijderd

Topicstarter
dat is wat ik gedaan heb en mijn koe is nu rustig aant grazen op mijne XP 2000. Die graast in 1 dag bijna als mijn andere pc in 4 dagen leuk leuk kzal weer wa stijgen
Pagina: 1