Toon posts:

NTSC DVD en PAL TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een regiovrije DVD speler (kenwood 3060) welke geen conversie van NTSC naar PAL ondersteund. Helaas kan mijn philips TV geen NTSC signaal aan (zwart/wit) beeld.

Zowel de DVD speler en de tv hebben de volgende in/uit gangen composit, svhs, en RGB.

Ik heb de composit en de svhs combinaties al geprobeerd en helaas het beeld blijft zwart wit.

Mijn vraag is: als ik de benodigde kabels aanschaf om mijn DVD speler via de RGB uitgang aansluit op mijn TV of ik dan wel een kleuren beeld heb? En anders zijn er NTSC=>PAL conversie apparaatjes te koop?

Paul

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 10:21

Elroy

Zelda!!!

Nee je kan geen RGB gebruiken bij NTSC.
En ja er zijn converter maar die zijn erg prijzig

Specs Computer

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:41

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

tv in amerika/japan kopen??

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
Kan je dvd-speler mischien PAL60 uitsturen? Dit formaat is precies bedoeld om dit soort problemen te ondervangen. Zo niet, dan is dit een geval van helaas, pindakaas. Converters bestaan wel, maar zijn voor jou niet aantrekkelijk. De betere tv's ondersteunen doorgaans beide formaten (en highend tv;s zelfs HDTV formaten, maar dat terzijde).

Verwijderd

Hmmm, weet je het zeker dat geen conversie ondersteund? Heb je al gekeken in het menu of je niet gewoon pal kan selecteren (en forceren) als uitvoer? Als ik op internet rondkijk dan hebben ze het wel over PAL/NTSC conversie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Ik kan helaas geen PAL60 forceren of iets dergelijks. In de handleiding staat dat de DVD zowel PAL als NTSC aankan mits de televisie ook beide formaten aan kan. De DVD geeft dus aan de hand van de aangeboden DVD een PAL of een NTSC signaal.

Ik denk dat er niets anders opzit dan een nieuwe TV aan te schaffen...

Paul

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

groeten onder replies zijn nogal ongewenst paul, lees de FAQ

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Pagina: 1