Verwijderd
Geef mij maar xmms! (Dit mag toch wel?)
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Wat me bevalt aan Winamp3: die nieuwe 'multiple playlists' is bv. erg handig, en XMMS heeft dat (nog?) niet.
Verder ziet de File/Open-dialog van XMMS (GTK-based ding) er IMHO niet uit, en dan bedoel ik zowel qua hoe het werkt (onhandig) als hoe het er uitziet (lelijk). Hiermee zit ik natuurlijk weer op het randje van flamen over GTK/Gnome en dat is dus niet wat ik wil...maar zeg nu zelf, de standaard Win32 File->open dialog is beter doordacht qua functionaliteit en layout, of vinden jullie van niet?
(en nee, ik ben geen Windows-fan dat moge bekend zijn, maar als iets in Windows volgens mij gewoon beter in elkaar steekt wil ik dat best toegeven hoor
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail
nou volgens mij is dit precies wat de topicstarter bedoeld!Sebas schreef op 21 september 2002 @ 14:50:
Ik heb laatst winamp3 een keer getest en het was me toch een partijtje bloatware, vrat enormn veel ram en had allemaal leuke functies die ik niet gebruik.
Geef mij maar xmms! (Dit mag toch wel?)
voor de rest was het nog een beta, die net zo onstabiel onder windows was!
ONTOPIC: hij is nog in de maak, ze zijn bezig met hun eigen soort cvs zodat de windows en linux beide tegelijk kunnen uitkomen enzo
Verwijderd
De hele wereld is het met je eens. de hele wereld, behalve de maintainer van de fileselection widget.Wilke schreef op 21 september 2002 @ 17:00:
Verder ziet de File/Open-dialog van XMMS (GTK-based ding) er IMHO niet uit, en dan bedoel ik zowel qua hoe het werkt (onhandig) als hoe het er uitziet (lelijk). Hiermee zit ik natuurlijk weer op het randje van flamen over GTK/Gnome en dat is dus niet wat ik wil...maar zeg nu zelf, de standaard Win32 File->open dialog is beter doordacht qua functionaliteit en layout, of vinden jullie van niet?
Ximian heeft een aangepaste file selection widget, die er nog wel redelijk uitziet. Maar de standaard Gnome/Gtk+ file selection widget is inderdaad oerlelijk en superonhandig.
Verwijderd
(en die kan wel eens erg mooi gaan worden..
Maar goed, terug ontopic: waarom moeten ze nou weer hun eigen CVS uitvinden? Er bestaat toch al CVS? Of is het meer dat ze (net als Mozilla bv. heeft) bezig zijn om de sources te integreren zodat je dezelfde sources op beide OSen kunt builden (dat heeft op zich niets met CVS te maken namelijk). Dat zou wel koel zijn namelijk!
Maar goed, uiteindelijk wordt Winamp geen open-source product denk ik, en dus zal het onder Linux nooit veel acceptatie vinden, tenzij het substantieel meer koele features heeft dan XMMS of een andere player (die dan ook onder Linux nog eens moeten werken allemaal).
Verwijderd
Zit dat nou in een configuratie foutje van xmms dat ik geen di.fm kan luisteren of kan iedereen die xmms heeft het niet luisteren?
dat tweede wat jij bedoelt klopt, voor zover ik het weer begreep van hun forums...Wilke schreef op 22 september 2002 @ 12:47:
Maar goed, terug ontopic: waarom moeten ze nou weer hun eigen CVS uitvinden? Er bestaat toch al CVS? Of is het meer dat ze (net als Mozilla bv. heeft) bezig zijn om de sources te integreren zodat je dezelfde sources op beide OSen kunt builden (dat heeft op zich niets met CVS te maken namelijk). Dat zou wel koel zijn namelijk!
[ Voor 0% gewijzigd door M4RTiN op 22-09-2002 13:35 . Reden: [/ vergeten ]
Verwijderd
Vindt je?Wilke schreef op 22 september 2002 @ 12:47:
Heheh, eigenwijze nerds ook altijd, nou, hopelijk veranderen ze dat idd nog een keer! Zelf gebruik ik Gnome niet, ik vindt het te veel een bij elkaar geraapt, niet-geintegreerd zooitje - en dat is niet bedoeld als flame, maar gewoon de waarheid
DI.fm is wel te beluisteren in xmms hoor. Alleen niet zo makkelijkVerwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:17:
het probleem bij mij is dat xmms geen di.fm stream wil afspelen, en winamp wel.
Zit dat nou in een configuratie foutje van xmms dat ik geen di.fm kan luisteren of kan iedereen die xmms heeft het niet luisteren?
Stappenplan:
1: Download de pls file met behulp van bijvoorbeeld wget.
wget http://www.di.fm/mp3/hardhouse.pls
2: Start xmms en klik op de add button in van je playlist en open de pls file
3: Klik op de play button van het main screen van xmms.
4: Verhoog het volume en ga uit je dak
Succes.
iemand die trouwens weet hoe je quicktime movies kunt afspelen onder linux? zonder wine, heb overigens nog niet gezocht er na
Yep...hoe moet dat screenshot het tegendeel bewijzen? Er staan geen applicaties zichtbaar open (ja, eentje misschien), dus over de consistentie van het geheel kun je met deze screenshot nogal moeilijk uitspraken doen.
Maar goed, het ging hier niet over Gnome, maar over Winamp.
* Wilke gebruikt toch gewoon XMMS voorlopig, als er een nieuwere Winamp beta komt kijk ik wel eens opnieuw.
Verwijderd
Geweldig, ik wil je even bedanken :-)zwik schreef op 22 september 2002 @ 14:39:
[...]
DI.fm is wel te beluisteren in xmms hoor. Alleen niet zo makkelijk.
Stappenplan:
1: Download de pls file met behulp van bijvoorbeeld wget.
wget http://www.di.fm/mp3/hardhouse.pls
2: Start xmms en klik op de add button in van je playlist en open de pls file
3: Klik op de play button van het main screen van xmms.
4: Verhoog het volume en ga uit je dak.
Succes.
Dit ziet er zo ontstellend simpel uit, kan dat niet in enkele uren aan XMMS toegevoegd worden
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Het is inderdaad erg simpel, ik denk dat het meer een bugje is. Want je kan wel location opgeven, maar wil dan geen playlist afspelen.Wilke schreef op 22 september 2002 @ 18:14:
Hey, dat van die playlists wist ik ook nog niet.
Dit ziet er zo ontstellend simpel uit, kan dat niet in enkele uren aan XMMS toegevoegd worden
Verwijderd
Maar goed verder wel vaag dat Nullsoft niet wat beter hun best doet om Winamp ook steeds voor beschikbaar te brengen. Tis wel een gaaf bedrijfje enzo verder