waar is winamp 3 nou heen?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
neej ik wil GEEN discussie over winamp v/s xmms
ik wil alleen weten of nulsoft nou gestopt is met 't ontwikkelen van winamp voor linux, omdat ik geen download op hun site meer kan vinden. En ze van alpha naar beta zijn gegaan (even terug) wil ik 'm downloaden.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

Ik kan hem ook niet meer vinden. Misschien kan je mailtjes sturen naar Nullsoft :) .

Verwijderd

De alpha kun je hier nog wel downloaden. Van een nieuwe beta heb ik nog niks gehoord. In de FAQ staat verder ook alleen maar dat er een Linux-versie 'in the works' is.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb laatst winamp3 een keer getest en het was me toch een partijtje bloatware, vrat enormn veel ram en had allemaal leuke functies die ik niet gebruik.

Geef mij maar xmms! (Dit mag toch wel?)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Mwah, ik moet zeggen dat Winamp 3 toch nog wel enkele leuke features heeft die XMMS mist (ook enkele features waarvan ik blij ben dat XMMS ze mist trouwens :) zoals dat ze hun eigen site contacten...je blijft IP's aan het wegfilteren op je firewall zo!)

Wat me bevalt aan Winamp3: die nieuwe 'multiple playlists' is bv. erg handig, en XMMS heeft dat (nog?) niet.

Verder ziet de File/Open-dialog van XMMS (GTK-based ding) er IMHO niet uit, en dan bedoel ik zowel qua hoe het werkt (onhandig) als hoe het er uitziet (lelijk). Hiermee zit ik natuurlijk weer op het randje van flamen over GTK/Gnome en dat is dus niet wat ik wil...maar zeg nu zelf, de standaard Win32 File->open dialog is beter doordacht qua functionaliteit en layout, of vinden jullie van niet?

(en nee, ik ben geen Windows-fan dat moge bekend zijn, maar als iets in Windows volgens mij gewoon beter in elkaar steekt wil ik dat best toegeven hoor :) )

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Helemaal mee eens.. niet alleen ziet het er niet uit, maar ook is die box om files te openen elke keer veels te klein om ook maar een klein gedeelte van alle directories er in kunnen zien.. je blijft dus resizen :(

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Sebas schreef op 21 september 2002 @ 14:50:
Ik heb laatst winamp3 een keer getest en het was me toch een partijtje bloatware, vrat enormn veel ram en had allemaal leuke functies die ik niet gebruik.

Geef mij maar xmms! (Dit mag toch wel?)
nou volgens mij is dit precies wat de topicstarter bedoeld! |:(

voor de rest was het nog een beta, die net zo onstabiel onder windows was!

ONTOPIC: hij is nog in de maak, ze zijn bezig met hun eigen soort cvs zodat de windows en linux beide tegelijk kunnen uitkomen enzo

Verwijderd

Wilke schreef op 21 september 2002 @ 17:00:
Verder ziet de File/Open-dialog van XMMS (GTK-based ding) er IMHO niet uit, en dan bedoel ik zowel qua hoe het werkt (onhandig) als hoe het er uitziet (lelijk). Hiermee zit ik natuurlijk weer op het randje van flamen over GTK/Gnome en dat is dus niet wat ik wil...maar zeg nu zelf, de standaard Win32 File->open dialog is beter doordacht qua functionaliteit en layout, of vinden jullie van niet?
De hele wereld is het met je eens. de hele wereld, behalve de maintainer van de fileselection widget. |:(.

Ximian heeft een aangepaste file selection widget, die er nog wel redelijk uitziet. Maar de standaard Gnome/Gtk+ file selection widget is inderdaad oerlelijk en superonhandig.

Verwijderd

In GNOME 2.2 zou toch een nieuwe file selection widget komen?
(en die kan wel eens erg mooi gaan worden.. :9~ )

Verwijderd

Als ze nou gewoon die van Ximian overnemen?...

• Wilke
Heheh, eigenwijze nerds ook altijd, nou, hopelijk veranderen ze dat idd nog een keer! Zelf gebruik ik Gnome niet, ik vindt het te veel een bij elkaar geraapt, niet-geintegreerd zooitje - en dat is niet bedoeld als flame, maar gewoon de waarheid - er is allerlei software bij elkaar gezocht en dat is best OK, maar qua interface-consistentie (menu's overal op dezelfde plaats) en zelfs GUI-consistentie (elk prog ziet er +/- hetzelfde uit) vond ik het echt helemaal niks toen ik het probeerde. Op die punten heeft KDE de zaakjes IMHO gewoon beter voor elkaar.

Maar goed, terug ontopic: waarom moeten ze nou weer hun eigen CVS uitvinden? Er bestaat toch al CVS? Of is het meer dat ze (net als Mozilla bv. heeft) bezig zijn om de sources te integreren zodat je dezelfde sources op beide OSen kunt builden (dat heeft op zich niets met CVS te maken namelijk). Dat zou wel koel zijn namelijk!

Maar goed, uiteindelijk wordt Winamp geen open-source product denk ik, en dus zal het onder Linux nooit veel acceptatie vinden, tenzij het substantieel meer koele features heeft dan XMMS of een andere player (die dan ook onder Linux nog eens moeten werken allemaal).

Verwijderd

het probleem bij mij is dat xmms geen di.fm stream wil afspelen, en winamp wel.
Zit dat nou in een configuratie foutje van xmms dat ik geen di.fm kan luisteren of kan iedereen die xmms heeft het niet luisteren?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Wilke schreef op 22 september 2002 @ 12:47:
Maar goed, terug ontopic: waarom moeten ze nou weer hun eigen CVS uitvinden? Er bestaat toch al CVS? Of is het meer dat ze (net als Mozilla bv. heeft) bezig zijn om de sources te integreren zodat je dezelfde sources op beide OSen kunt builden (dat heeft op zich niets met CVS te maken namelijk). Dat zou wel koel zijn namelijk!
dat tweede wat jij bedoelt klopt, voor zover ik het weer begreep van hun forums...

[ Voor 0% gewijzigd door M4RTiN op 22-09-2002 13:35 . Reden: [/ vergeten ]

Verwijderd

Wilke schreef op 22 september 2002 @ 12:47:
Heheh, eigenwijze nerds ook altijd, nou, hopelijk veranderen ze dat idd nog een keer! Zelf gebruik ik Gnome niet, ik vindt het te veel een bij elkaar geraapt, niet-geintegreerd zooitje - en dat is niet bedoeld als flame, maar gewoon de waarheid
Vindt je?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:17:
het probleem bij mij is dat xmms geen di.fm stream wil afspelen, en winamp wel.
Zit dat nou in een configuratie foutje van xmms dat ik geen di.fm kan luisteren of kan iedereen die xmms heeft het niet luisteren?
DI.fm is wel te beluisteren in xmms hoor. Alleen niet zo makkelijk ;) .

Stappenplan:
1: Download de pls file met behulp van bijvoorbeeld wget.
wget http://www.di.fm/mp3/hardhouse.pls
2: Start xmms en klik op de add button in van je playlist en open de pls file
3: Klik op de play button van het main screen van xmms.
4: Verhoog het volume en ga uit je dak :*) .

Succes.

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

ik ben de url kwijt waar ik die beta van winamp had gedownload .. niemand anders die 'm heeft? want ik vind de functionaliteit en het skin/plugin aanbod niet geweldig (ja je kunt sommige plugins van winamp ook onder xmms draaien maar niet allemaal en niet 100%).
offtopic:
iemand die trouwens weet hoe je quicktime movies kunt afspelen onder linux? zonder wine, heb overigens nog niet gezocht er na

• Wilke
Yep...hoe moet dat screenshot het tegendeel bewijzen? Er staan geen applicaties zichtbaar open (ja, eentje misschien), dus over de consistentie van het geheel kun je met deze screenshot nogal moeilijk uitspraken doen.

Maar goed, het ging hier niet over Gnome, maar over Winamp.

* Wilke gebruikt toch gewoon XMMS voorlopig, als er een nieuwere Winamp beta komt kijk ik wel eens opnieuw.

Verwijderd

zwik schreef op 22 september 2002 @ 14:39:
[...]

DI.fm is wel te beluisteren in xmms hoor. Alleen niet zo makkelijk ;) .

Stappenplan:
1: Download de pls file met behulp van bijvoorbeeld wget.
wget http://www.di.fm/mp3/hardhouse.pls
2: Start xmms en klik op de add button in van je playlist en open de pls file
3: Klik op de play button van het main screen van xmms.
4: Verhoog het volume en ga uit je dak :*) .

Succes.
Geweldig, ik wil je even bedanken :-)

• Wilke
Hey, dat van die playlists wist ik ook nog niet.

Dit ziet er zo ontstellend simpel uit, kan dat niet in enkele uren aan XMMS toegevoegd worden :?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Volgens mij stond ergens in de fora dat winamp 3 voor linux nog voor t einde van dit jaar uitkomt, eigenlijk de enige dingen die ik beter vind aan winamp3 tov xmms: shoutcast browser (al heeft xmms ook wel shoutcast support), betere skins.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Wilke schreef op 22 september 2002 @ 18:14:
Hey, dat van die playlists wist ik ook nog niet.

Dit ziet er zo ontstellend simpel uit, kan dat niet in enkele uren aan XMMS toegevoegd worden :?
Het is inderdaad erg simpel, ik denk dat het meer een bugje is. Want je kan wel location opgeven, maar wil dan geen playlist afspelen.

Verwijderd

Ja tis natuurlijk weer overbodig om te melden enzo maar Winamp onder Wine geweldig hoor :) Als ik domweg wat muziek draai gebruik ik xmms en als ik s lekker door mn mp3's wil worstelen (vooral middels file open dialog) dan is er niets mooiers dan Winamp. Ik heb zelfs vaag het idee altijd dat Winamp nog een tikkie beter klinkt ook. De Equalizer is zowieso wat beter.

Maar goed verder wel vaag dat Nullsoft niet wat beter hun best doet om Winamp ook steeds voor beschikbaar te brengen. Tis wel een gaaf bedrijfje enzo verder _/-\o_ Dat installshield van ze is ook opensource en heel bruikbaar. Kortom ze hebben mijn sympathie. Ik hoop dat ze ooit Winamp (nieuwste releases) voor Linux gaan supporten.
Pagina: 1