NiMH batterijen + NiCd-oplader

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Heb sinds een weekje digitale camera, na 1 dag batterijen leeg (schijnt te kunnen, doen maar 3.5 uur fulltime of zo, dus geen probleem). Beetje geprobeerd met batterijen die ik al in huis had, maar deed het niet, omdat het geen NiMH-batterijen waren, dus te lage mAh. Batterijen gekocht (opl. als niet opl.), opladertje 'universele batterijlader, geschikt voor alle penlite... bla', doos opengemaakt, gebruiksaanwijzing: Alleen Ni-Cd batterijen gebruiken.

Is dit waar, of duurt het alleen wat langer of zo?

Afhankelijk van de reacties die ik krijg, ruil ik 'm in voor een GP Powerbank, waarover ik bij het zoeken naar dit topic geweldige verhalen hoor... krijg je ook 1800 mAh bij ipv 1100 wat ik nu heb gekocht voor 8 euro/2... :(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Mijn lokale electronica zaak zij dat ik gerust NiMh batterijen in m'n NiCd lader kon doen. Het probeer is het grote vermogen dus ipv 4 uur moeten ze er nu 10 uur in.
Ik heb maar een simpele lader zonder tijdklok en ontlading, die schijnen wat problemen te geven.
Tot op heden werkt het allemaal zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

NiMh batterijen kunnen idd gewoon in een NiCd lader.
maar je moet wel ff weten wat de laadstroom is.
zo kun je namelijk berekenen hoelang je de NiMh batterijen moet laden.
code:
1
(mAhBAT*1,4)/laadstroom lader in mAh=tijd

[ Voor 0% gewijzigd door McKaamos op 21-09-2002 22:55 . Reden: stomme typo :( ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
gebruiksaanwijzing: Alleen Ni-Cd batterijen gebruiken.
Hiermee bedoelen ze dat je er geen wegwerpbatterijen in mag doen. NiMH gaat echter prima, je moet echter wel langer laden voordat ze vol zijn.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
Thx! Nog 1 vraagje dan: in hoeverre is het mogelijk hier 1800 mAh-batterijen in op te laden? Ook een kwestie van 'langer', of haalt de oplader dat dan niet? (Staat niets over op de verpakking/apparaat/gebruiksaanwijzing.)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Gewoon langer laten laden, vol komen ze heus wel.
Pagina: 1