Eigen arcade kast bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een eigen soort van race arcade kast gaan bouwen:

Benodigdheden:

Hout (Welk soort?) --> ???? prijs ????
2dehands tv (63cm voldoende?, omdat je kortbij zit?) 150 euro ong.?
ps2 (Ben nog aan het twijfelen tussen wel/niet ombouwen) <-- 250/400 ong.
racestoeltje <-- 100 euro ong.
stuurtje (welk?) <-- 80 euro ong.
2 computerboxjes (of andere suggesties) <-- 50 euro ong.

Hoe kan ik computer aansluiten, kan dat gewoon via scart of...?? (ben gewend aan versterker-principe)

Dan nog ps2 stikkers, of van race-games, waar te krijgen?

http://www.segaarcade.com/htm_docs/cabi.htm --> kijk maar eens bij rally 2 en indy500, de 1-man kast wil ik gaan bouwen, in die richting.

Waar plaatsing van de boxen en ps2?

En het allergrootste probleem, hoe weet ik welke afmetingen hout ik moet kopen en de juiste vormen/maten afgetekend krijgen. Als hier iemand handig is met 3dprogjes en die voorbeeld wil ontwerpen (stel je hebt nix te doen.. ;) ) ONTZETTEND bedankt dan.

Ik hoop met jullie hulp mijn arcade kastje te kunnen realiseren!

Alvast bedankt.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Check deze eens: Eigen arcade kast bouwen :)
Staat vast wel nuttige info.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik allang bekeken en ook heel veel sites, dus in deze post staan alleen nog de belangrijkste vragen die ik echt moet weten voordat ik aan de bouw van de kast begin, afmetingen van zo'n sega arcade kast zouden wel helpen bij het zelf bouwen van een kast, maar ik ga niet in de arcade hal lopen meten natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me wil helpen/tips geven bij dit project? Als morgen nog niemand heeft gereageerd zal ik me er maar bij neerleggen dat dit nooit gerealiseerd kan worden :(

Verwijderd

Tuurlijk dat dit wel gerealiseerd kan worden, dit is volgens mij gewoon geen alledaagse vraag en moet je ff wachten tot de juiste mensen op het forum passeren. Ik ken hier zelf ook niks van, maar kwil je iig toch veel succes wensen, en als het niet zow goed lukt, blijven proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, en WHY denk je dat het resultaat gaat tegen vallen, als de kast gebouwd is en dat lukt goed en dan een force feedback stuurtje, geeft je toch echt dat arcade gevoel dus ik begrijp je niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:43:
Ah oke, en WHY denk je dat het resultaat gaat tegen vallen, als de kast gebouwd is en dat lukt goed en dan een force feedback stuurtje, geeft je toch echt dat arcade gevoel dus ik begrijp je niet helemaal..
Als je 't echt goed wilt doen moet je ook ff wat klooien met de electronica, en dan de force feedback niet in 't stuurtje laten, maar in de stoel zetten (met wat sterkere motors uiteraard). Dan krijg je pas een kewl arcade gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou wel cool zijn maarja eerst de arcade kast maken en dan de rest, die indy500 arcade kast lijkt me wel een geschikt model. (zie bovenstaande link)

Nu dus afmetingen van die kast proberen te krijgen...

edit: Ik heb de afmetingen gevonden:

hoogte: 1,8m
lengte: 1,8m
breedte: 1,13m

Nu alleen nog grootte van het tv scherm vinden...

Misschien dat ik toch beter een 70cm beeldscherm kan gebruiken, wat denken jullie? En dan nog het soort hout kiezen en dan kan ik langzamer hand beginnen met een bouwtekening te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stuurtje van 80 euro is prut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil er best meer voor uitgeven, maar:

- Bestaan ze voor Playstation 2?

- Hoe duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de grootte van het scherm gevonden, 39 inch. Hoeveel cm is dit, en zie mijn ge-editte post daar staan ook nog een aantal vragen in.

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Ik ben van plan om hetzelfde te doen met me DC alleen dan gewoon met arcade sticks ipv race stuurtje.
Had zelf ook al gezocht op inet en vond deze site wel redelijk handig http://members.shaw.ca/kevinu/arcade/cab_overview.htm

Hier staan ook nog wel wat handige links http://www.openhere.com/g...ed/arcade-games/cabinets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de PU van deze maand stond een mini-review van de Logitech Driving Force voor de PS2. De prijs is nog niet bekend maar het stuur werd beoordeeld met 4 sterren (van de 5). Maar dan zou je nog ff moeten zoeken waar je die zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:20:
Niemand die me wil helpen/tips geven bij dit project? Als morgen nog niemand heeft gereageerd zal ik me er maar bij neerleggen dat dit nooit gerealiseerd kan worden :(

Geduld ;)

Wil je aub niet meer zo snel je topic omhoogtrappen :)

2 replies van 1 user zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja ik heb geduld, ben zelf ook weer een stuk verder gekomen :) En ja ik heb ook een DC maar daar heb ik dan het probleem dat ik de cd lade niet uit de kast kan laten komen, moet ik steeds achter in de kast gaan kloten. Of hoe wil jij dit doen?

En wil je ook een coin door inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kijk, dit vind ik een tof project, en ik wil je er ook wel bij helpen, voor zover mogelijk :)

nog iets dat je moet kopen, een bass-pump bij de conrad oid, dan kun je die onder je stoeltje plaatsen, en dan voel je ook de lage tonen als je auto start enzo, lijkt me zeer vet :)

verder moet je inderdaad niet bezuinigen op je stuurtje, en moet je ervoor zorgen dat je altijd nog een gewone controller in kan pluggen. Laat in je Kast ook genoeg ruimte over voor een eventuele 2e console, je weet maar nooit.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Wat betreft die afmetingen trouwens, ik zou als ik jou was niet de maten van een bestaande arcade kast overnemen, maar gewoon zelf wat ontwerpen en de maten aanpassen op mijzelf. Als je namelijk eens een racekast ziet in een echte arcade (voor zover je die nog kunt vinden), daar pas ik met m'n 1 meter 95 bijna niet in. Die dingen zijn niet echt op Hollands formaat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tnx good idea van die bass-pump, moet dat op versterkertje worden aangesloten en hoeveel kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was aan het denken om gewoon alleen gas/rem pedaal verschuifbaar te maken, dan kom je altijd wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit gehoord van de edit knop>? :(

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/edit..JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhmz ja maar toen ik reply-de op de 1ne post was er weer een andere bijgekomen en dan lijkt het me overzichtelijker als ik een nieuwe reply maak maarja ik zal er op letten dit topic loopt eindelijk een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:41:
Uhmz ja maar toen ik reply-de op de 1ne post was er weer een andere bijgekomen en dan lijkt het me overzichtelijker als ik een nieuwe reply maak maarja ik zal er op letten dit topic loopt eindelijk een beetje.
Je hebt ook een mooie quote-knop, waarmee je duidelijk kunt aangeven op welke post je antwoordt. En door meerdere posts te quoten kun je op een overzichtelijke manier in één post antwoorden op meerdere posts tegelijk.
Pagina: 1