Lite-On 32123S opwaarderen/overclocken naar een 40125S!!

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik gebruik sinds geruime tijd een LITE-ON 32123S brander (32/12/40) en nu las ik op www.cdfreaks.com dat er een firmware is waar mee je deze brander kunt overclocken/opwaarderen naar een LITE-ON 40125S (40/12/48)...tevens schijnt deze firmware OOK te werken op een LITE-ON 24103S!!! >:)
Ik heb deze firmware dus geflashed en kan dus bevestigen dat deze inderdaad WERKT! Hier: http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4777
kun je informatie vinden! Leuk om te weten aangezien eerst bekend was dat je deze branders waarschijnlijk niet kon overclocken/opwaarderen... ;)

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Inderdaad ! Ik had dit ook a gepost en daar ging een slotje op, maar als ik de mod was zou ik deze open laten, dit is namelijk het overclocken van drives die tot nu toe voor onmogelijk worden gehouden en die mensen kijken niet in die ene Lite-On overclock thread omdat ze toch denken dat het met hun brander niet kan

Het kan nu dus wel !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Jip het werkt inderdaad :D

Ik ben nu eindelijk ook in het bezit van een 40x brander :P

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb mijn 40x fikker op 48x staan :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

* Hermanvh heeft z'n 40x ook op 48x draaien >:) Alleen had ie net 400 40x cd's besteld toen z'n 16x kaduk ging. Anders had ie natuurlijk wel 48x cd's besteld ;)

webOS all the way!

Verwijderd

Mijn 32125W hebbik naar een 48125W gezet :*) hij werkt perfect. alleen hebbik er geen garantie meer op.... ik heb alleen nog 1 vraag: heb je nu niet meer kan op slijtage???

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Alleen ...

Als je CPU of je videokaart te ver OC'ed, dan is het freeze, crash, BSOD, of bij minder te ver OC'en nog altijd exception errors, vage programma stops en artefacts tijdens gamen. Nou ja, jammer. In veel gevallen raak je niets kwijt behalve wat tijd, nodig om te rebooten.

Wat gebeurt er met CDRs die op 48x geschreven zijn terwijl de brander gekeurd was voor 24x ? Hoe zit het met de levensduur van de geschreven CDs ? Hoe zit het met de levensduur van de brander ? Hoeveel recoverable errors worden er gemaakt wanneer een 24x of 32x brander geforceerd wordt op 40x of 48x ?

48x branden = hoger vermogen laser. Wat nou als die 24x modellen een minder krachtige laser hebben ? Die branden dan te hard. Halfgeleiders te zwaar belasten = levensduur drastisch inkorten...

Met andere woorden: Ik hou mijn Lite-on gewoon binnen spec, want er is gewoon teveel onduidelijk over de mogelijke schadelijke gevolgen van het opvoeren van je CD brander.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

JumpStart schreef op 21 september 2002 @ 16:01:
blablabla

Met andere woorden: Ik hou mijn Lite-on gewoon binnen spec, want er is gewoon teveel onduidelijk over de mogelijke schadelijke gevolgen van het opvoeren van je CD brander.
ja... das wel een beetje waar... maar je bent een tweaker of je bent er geen

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 16:02:
[...]

ja... das wel een beetje waar... maar je bent een tweaker of je bent er geen
Natuurlijk, maar ik ga niet "no matter what the costs" overklokken. Ik zit er echt niet op te wachten dat over 1 jaar blijkt dat al die mensen die hun brander opgevoerd hebben last zouden hebben van data corruptie.

Natuurlijk is dat laatste niet zeker, maar ik neem gewoon het risico niet. Ik wil niet dat al mijn *kuch* DVD backups *kuch* *rochel* en al mijn wel ècht legitieme backups een hogere kans lopen om naar de klote te gaan. En dat in ruil voor die 1 of 2 minuten tijdswinst ? Nee, dank je. De tijdswinst weegt niet op tegen het mogelijk moeten recoveren en herbranden van 300+ CDs...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Erg snelle en goedkope upgrade ;)
Mijn 123s werkt nu ook op 40x!

Maar nu een ander vraagje, hoe kan je dat Mt. Rainier makkelijk gebruiken? Al iemand die daar mee aan de slag is gegaan?

• Snikker
  • Niet online
De interne onderdelen zijn hetzelfde, en het zal dus verder geen nadelen hebben, dan wanneer je een snellere drive had gekocht. Op het thread van dat forum heeft dat laatst gestaan, met fotoos en al!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• KBDE
voor diegenen die reageren met "ik heb hem op 48x etc."
Het grappige is dat deze overclock met sommige 16x, en alle 24x en 32x drives gaat welke eerst maar tot maximaal 32x gingen.
Je hebt 2 verschillende types 32x drives.
Eentje hiervan gaat id zonder problemen tot 48x. (gaat al veel langer)
De tweede ging tot noch toe echter alleen maar op max 32x, DAAR is dus nu verandering in gekomen :)

Ik denk echter niet dat we ooit op 48x kunnen branden met deze drive.
Van 16x -> 48x lijkt me toch een beetje heel erg veel :P

• boswandeling
  • Laatst online: 15:33
32x en de 40 en 48x hebben hetzelfde loopwerk

Verwijderd

EmBee schreef op 21 september 2002 @ 19:26:
32x en de 40 en 48x hebben hetzelfde loopwerk
Ook soms dezelfde driver elektronica, die is namelijk ook van belang om het geheel sneller en toch betrouwbaar te laten lopen!

Verwijderd

AMDFreak schreef op 21 september 2002 @ 15:47:
ik heb mijn 40x fikker op 48x staan :)
Me2, loopt echt goed, maar nu moet ik wel ALTIJD een lagere snelheid in het lijstje nemen, want anders verbaf ik mijn CDR's. Ik had eerst een 24x van liteon per ongeluk op 48x gebrand... hij las hem niet... :)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28
ik heb ook een 32123S, wat zijn nou de nadelen van flashen?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bong-One schreef op 21 september 2002 @ 19:36:
ik heb ook een 32123S, wat zijn nou de nadelen van flashen?
Vervallen van je garantie en de onzekerheid hebben over wat voor gevolgen het op langere termijn kan hebben. Het is goed denkbaar dat je apparaat minder lang meegaat en ook de levensduur van je gebrande CDs minder wordt.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28
hmmmm, heb dit ding nu net een paar weekjes... 32x is good enuff for me :Y)

[edit]
dit stond in het club cd freaks forum:
Works fine.... but the drive doesn't sound very happy about it... its louder & more high pitched all the time. Does an actual 40x lite-on sound like that?
klinkt niet echt aantrekkelijk

Verwijderd

eem 40 x maakt ook veel herrie hoor!...Maar die cd's die ik heb fikken niet hoger dan 32x ;( . ..mijn vorige cd's haalden wel 40x.. :9

• KBDE
Ik hoor inderdaad niet echt veel verschil.
Ie maakt misschien wat meer herrie maar dat is ook logisch omdat ie sneller schijft / leest en dus sneller moet draaien.

Ben tot nu toe tevreden :)

PS: Bong-One, welke drive heb je precies.
Zie hier voor de varianten: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=42344
Het is nl nogal een groot verschil of je de LTR-32123S of de LTR-32125W hebt ;)
de LTR-32125W is gewoon een 48x drive die ze langzamer hebben verkocht.
Bij de LTR-32123S heb ik zelf het idee dat we die echt aan het opvoeren zijn daar de 40x nog niet eens op de markt kwam toen de 24 en 32x drives uitkwamen ;)
Niet dat dat nou veel verschil maakt, maar goed.... :P

Verwijderd

De update werkt perfect, mijn 32123S denkt nu dat hij een 40125S is.
Nu nog een beetje aan het testen met Nero CD Speed, maar kom verder geen rare dingen tegen.
Helemaal geen lees en/of schrijffouten zowel met data als DAE.
En inderdaad Z-CLV is veranderd in P-CAV

• MaxPayne
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Zie je nog eens waar zo'n "upgrade" goed voor is! >:)

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mijn 32x loopt ook op 48x te fikken, nog geen enkele coaster gehad of vage cd :)

39

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
gelukt, mijn 32x is nu ook een 40x
nog ff wat cd's branden om t te testen

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

heb ik net de LTR-24102B :( . Die kun je niet in een snellere flashen :'(

Verwijderd

ik heb net mijn 40× naar een 48× geupgrade :)

Verwijderd

JumpStart schreef op 21 september 2002 @ 16:01:
Alleen ...

Als je CPU of je videokaart te ver OC'ed, dan is het freeze, crash, BSOD, of bij minder te ver OC'en nog altijd exception errors, vage programma stops en artefacts tijdens gamen. Nou ja, jammer. In veel gevallen raak je niets kwijt behalve wat tijd, nodig om te rebooten.

Wat gebeurt er met CDRs die op 48x geschreven zijn terwijl de brander gekeurd was voor 24x ? Hoe zit het met de levensduur van de geschreven CDs ? Hoe zit het met de levensduur van de brander ? Hoeveel recoverable errors worden er gemaakt wanneer een 24x of 32x brander geforceerd wordt op 40x of 48x ?

48x branden = hoger vermogen laser. Wat nou als die 24x modellen een minder krachtige laser hebben ? Die branden dan te hard. Halfgeleiders te zwaar belasten = levensduur drastisch inkorten...

ach over een jaartje hebben we ineens allemaal een DVD burner nodig dus :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:09:
[...]

dan gaan we die ook wat sneller maken >:) >:)

Verwijderd

Ik heb dus ook geprobeerd om mijn 32123S te flashen naar 40x. Alleen toen ik in dos kwam en ik toetse mktflash 3 r /b /m oldversion.bin om te back up-pen deed ie nix. Wat doe ik fout? Flash via diskette? Moet cd-rom drive open of iets dergelijks? Heb ik verkeerde versie firmware of mktflash? Please tell me? (hij doet het nog wel)

• Def_P
  • Niet online
Ik heb een 24103s, deze is kwa hardware hetzelfde als de 32123s. Ik had die van mij al geflashd naar 32123s. Dit werkte perfect. Toen kwam een maat van mij met het verhaal dat zijn 32123s, naar 40 kon worden geflashd. Dit heb ik ook geprobeerd, met zijn flash. Maar als ik die erin flash dan doet de drive niets meer. De led blijft branden, en het laatje wil niet meer open. De bios herkent de drive niet meer. Toen heb ik hem weer naar 24 geflashd, en toen weer naar 32 dit werkt nu allemaal weer goed. Maar kan 24 nou ook nog naar 40?

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Mijn flashen ik al gelukt van 32123S naar 40125S. Kan ik nu deze 40125S nog overclocken naar 48x?

• Def_P
  • Niet online
Mijn 24 wou deze keer wel naar de 40 en doet het nu verder goed.

Enige wat ik me afvroeg, dat mount mairier ofzo, is dat nou echt zo vet? Heb op een philips site een stukje gelezen, maar wie gebruikt er nou packet writing achtige dingen. Windows XP doet dat ook wel goed heb ik het id.

I, for one, like Roman numerals

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34

dbzfan

Nee.

Heb al een 48.

52x? :P

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:12
komt er aan ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 20:32
heb ook zon 32 speed ding, maar zie het nu van overclocken niet echt in, het branden gaat echt snel, en het is me het risico gewoon niet waard :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Kan je CDRW hierdoor bijvoorbeeld na 2 maand ineens doodgaan, omdat ie te snel gaat
dan voor z'n specificaties? Of is het binnenwerk écht hetzelfde, en is het een firmware
matig geval, dat het beestje niet sneller fikt? Als dit zo is, ga ik het ook proberen :)

Verwijderd

ach ik heb nu de 16x10x40 van lite-on ben er blij mee al veel cd-tjes gebrand en zo'n 48x is ook niet meer zo duur. Op de computerbeurs laatst hier in eindhoven was ie nog maar 49 euro

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 15:52

mayhem

tadaaaa, net eventjes mijn Lite-On LTR-32123S omgetoverd tot LTR-40125S.
nu ga ik even testen, en dan ga ik hem omtoveren naar een 48125W (48x dus :) )
ik laat wel even weten of het werkt...

update 1:
nou de 40x werkt dus... ik laat het ff zo en als ik er een 48x heb van gemaakt laat ik het hier weer weten :9
hier nog even het bewijs voor de 40x !
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/LTR-40125S.png

op veler verzoek (nou ja 2 dan :) )
update 2:
ik ga nu ff info inwinnen over welke fw te gebruiken, en dan gaat ik het proberen.
I'll keep ya updated ;)

update 3:
geflashed naar 48x !!!!!
bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/LTR-48125W.png
nu ff rebooten en testen !

update 4:
jammer maar helaas na het flashen naar de 48x VS06 firmware, pakte de drive geen enkele cd meer, ging alleen maar open en dicht, totdat ik de cd eruit haalde..
ik heb hem nu weer terug geflashed naar de 40125S, firmware XSU1.

voor de liefhebbers toch nog wel even wat screenies :)
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/LTR-40125S-nero.png
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/LTR-48125W-VS08-startup.png
deze is het dus niet geworden ^
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/LTR-40125S-XSU1-startup.png
terug naar 40 speed, maar da's ook niet verkeerd 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsman.org/images/various/nero-cdspeed.png

waren weer twee spannende avondjes....

• KBDE
48x gaat niet , hoef je dus niet te proberen ;)

Nu dat je drive 40125S heet is eigenlijk niet correct, eigenlijk zou ie 40123S moeten heten (daar er 3-er mediatek chip inzit en geen van de 5-er serie)
Liteon heeft dit waarschijnlijk gedaan omdat ze nog veel oude 24 en 32x drives hadden liggen die ze zo goedkoop als 40x OEM drives konden verkopen. Maar ze hebben dan wel de naam veranderd zodat dit niet direct opvalt.

Vandaar dat je dus ook niet kunt flashen naar de 48x welke wel alleen maar de 5-er serie ondersteunen.

Verwijderd

Probeer het maar. Van hetzelfde werkt het..... Je kan het altijd proberen. Als het niet lukt flash je hem toch terug naar 40x....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mayhem schreef op 09 oktober 2002 @ 21:57:
update 1:
nou de 40x werkt dus... ik laat het ff zo en als ik er een 48x heb van gemaakt laat ik het hier weer weten :9
Ja, ik hoorde het net al ;)

* BalusC is benieuwd naar de resultaten :)

Verwijderd

En al gelukt?

Verwijderd

Please tell me...is het al gelukt? Als het werkt meld het dan even meteen want ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar de resultaten (netzoals BalusC)

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 15:52

mayhem

---laat maar zie post hierboven...... :)

Verwijderd

Hmm, ik heb net nieuw de 40 speed en ik ben dus niet van plan om te gaan flashen... ook weer vanuit het standpunt van : wat als er toch iets anders is, niet ontworpen voor die snelheden en er gaat iets fout... dat wil ik dus niet hebben...
Ik ga nu van een 12 speed naar 40 en das goed genoeg voor mij !! nu moet ik alleen ff een paar cd`s hebben die op 40 speed fikken >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:56:
Hmm, ik heb net nieuw de 40 speed en ik ben dus niet van plan om te gaan flashen... ook weer vanuit het standpunt van : wat als er toch iets anders is, niet ontworpen voor die snelheden en er gaat iets fout... dat wil ik dus niet hebben...
Ik ga nu van een 12 speed naar 40 en das goed genoeg voor mij !! nu moet ik alleen ff een paar cd`s hebben die op 40 speed fikken >:)
Even naar pricewatch. 200 platinum's 700/80 40x cd's voor 124 incl verzending remboers en btw.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:09:
[...]

yep een lite on

en opfokken naar 4x ipv 2x >:) >:)

• KBDE
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:18:
[...]

Even naar pricewatch. 200 platinum's 700/80 40x cd's voor 124 incl verzending remboers en btw.
NEEEE, koop toch geen platinums... als je data je lief is en je de cd's na een jaar nog wilt kunnen lezen pak dan een ander merk !!

Heb hier laatst een stapel cd's kunnen wegflikkeren, allemaal platinums. Waren nog geen jaar oud !!! Allemaal (gedeeltelijk) onleesbaar geworden.

PS: 200cd's voor 124 is sowieso VEEEEEL te duur !! (voor dat geld heb ik meer dan 500 CD's welke ook nog eens beter zijn dan die sh*t platinums !! )
Pagina: 1