SU168 medling W98SE/XP install

Pagina: 1
Acties:

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Dat krijg ik te zien wanneer ik een oude W95 wil vervangen/upgraden.
Nu weet ik van long ago dat er een bepaald bestand van W95 op C moet staan, waardoor je die melding niet krijgt.
Wie weet welke dat is?
Dan nog een vage melding van W98SE setup, als hij een NTFS partitie ziet, wil hij niet installen :(

En dan de 2e stap.
W2k en XP kunnen allebei de bootdrive niet vinden en geven een stop error (bx07 ofzo).
Ik wil vanuit W98 upgraden naar w2k of XP, afhankelijk welke goed meewerkt :+

Pc'tje is Asus P4S8X met raid en alles, P4 2,4GHz, pc333 512MB, Aopen ti4200/128, scsi1-kaart met scsi cdrom en writer en ook een Liteon dvdspeler (ide).

M'n 120GB IBM schijf zit op de raid connector, m'n IBM45GB op de prim ide als master en de dvd op de secundaire als master.

Ik wil XP op de 120GB zetten, deze heeft nu een 2GB partitie met W95 erop.
De rest is nog niet met fdisk benoemd, omdat ik deze van W95 heb en dus niet verder kan met die 120GB.
Graag tips hoe ik dit het beste kan doen allemaal ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

Verwijderd

Volgens mij is komt je eerste probleem door het feit dat je een OEM windows als upgrade wilt gebruiken. Hernoem \windows\win.com naar iets anders en dan zou het moeten werken.
Je 2e probleem komt omdat je geen drivers voor je raid installeert. Als je boot van cd kun je op F6 drukken om drivers op te geven (werkt alleen met floppy).

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 14:06:
Volgens mij is komt je eerste probleem door het feit dat je een OEM windows als upgrade wilt gebruiken. Hernoem \windows\win.com naar iets anders en dan zou het moeten werken.
Je 2e probleem komt omdat je geen drivers voor je raid installeert. Als je boot van cd kun je op F6 drukken om drivers op te geven (werkt alleen met floppy).
Dat klopt, dat oem moet je dus faken, misschien werkt renamen wel, ga ik proberen ;)
Die drivers zouden eigenlijk in W95 moeten werken, maar ik heb ze (nog) niet.
Inmiddels is het gelukt om met de bootable cd van win2k de resterende partitie te herkennen en die wordt nu geformatterd (duurt erg lang :D )
Hopelijk kan ik de win2k install nu wel afronden, de scsi cdrom vond hij niet lekker (zag de win2k cd niet) maar de dvd zag hij opeens wél >:)
Als win2k erop staat, ga ik die upgraden naar XP, ik had tenslotte alleen een basis nodig voor XP, want tis helaas geen bootable cd :'(
Wordt vervolgd :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

Verwijderd

cool :)
succes

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 12:44

tweakerbee

dus..?

Wat een omweg :?

Eerst win98 -> win2k -> winXP ?

Beter DOS-flop -> install winXP... (in de i386 folder winnt.exe draaien)

You can't have everything. Where would you put it?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
tweakerbee schreef op 21 september 2002 @ 14:44:
Wat een omweg :?

Eerst win98 -> win2k -> winXP ?

Beter DOS-flop -> install winXP... (in de i386 folder winnt.exe draaien)
Theoretisch wel ja, maar XP struikelt dan over de raid controller, die niet geïnstalleerd is (heb je minimaal W98 voor nodig).
Hij vindt de schijf niet, al bootte hij eerst wel via de primaire partitie, heel wazig.
Nu hangt de 120GB aan de gewone ide controller en vindt win2k hem wel.
Misschien zou XP de 120GB nu ook wel gevonden hebben, maar ja, win2k is onderweg nu :O
Is de NTFS van XP beter, dan gooi ik hem er overheen, als dat tenminste werkt.

[edit1]

Zucht, zowel vanaf flop, cd, dvd en vanuit windows (95 of win2k) blijft de pc hangen na het kopiëren van de setupfiles voor XP (ik start winnt.exe) :(
De hdd led blijft aan, kb en muis staan niet vast (hdd op gewone ide aansluiting).
Ik heb alle andere hdd's en ook de dvd los gehad, de Promise controller in de bios uigezet, maar dat helpt allemaal niet.
Hoe los ik dit nou weer op .....

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Thanx ik ben een stap verder en ook weer niet :(
Zowel vanaf flop, cd, dvd en vanuit windows (95 of win2k) blijft de pc hangen na het kopiëren van de setupfiles voor XP (ik start winnt.exe)
De hdd led blijft aan, kb en muis staan niet vast (hdd op gewone ide aansluiting).
Ik heb alle andere hdd's en ook de dvd los gehad, de Promise controller in de bios uigezet, maar dat helpt allemaal niet.
Hoe los ik dit nou weer op .....

Pagina: 1