Toon posts:

Hoe meet Chello je verbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe Chello het data-verbruik meet.

Wordt de upload en download bijgehouden in het modem zelf? Wordt het in het Cable-Modem Termination System bijgehouden of ergens anders?

Hoe bepalen ze wie je bent, via het IP nummer wat je hebt, het MAC adres van je cable-modem of iets anders?

Wordt het voor iedere chello-gebruiker automatisch bijgehouden of alleen handmatig wanneer er een klacht is?

Ik hoop dat hier een chello-medewerker op GOT is die het kan uitleggen. :?

Dit had ik al gelezen maar daar stond het niet in:
http://www.howstuffworks.com/cable-modem.htm

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat hangt er ws vanaf welk type modem je hebt, motorola cybersurfr's houden het iig zelf bij.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 13:28:
Ik vraag me af hoe Chello het data-verbruik meet.
Wordt de upload en download bijgehouden in het modem zelf? Wordt het in het Cable-Modem Termination System bijgehouden of ergens anders?
Volgens mij wordt dat op de gateway bijgehouden. Wat is een Cable-Modem Terminations System? :? Er wordt in ieder geval niets in het modem opgeslagen over je verbruik. Je kunt je modem immers resetten... In sommige modems wordt alleen informatie opgeslagen over de signaalsterkte.
Hoe bepalen ze wie je bent, via het IP nummer wat je hebt, het MAC adres van je cable-modem of iets anders?
Via het mac-adres van je modem. Het IP-adres en MAC-adres van je netwerkkaart kan veranderen he... (als je een andere nic koopt) Maar het hangt ook van het modem af. Als je bijvoorbeeld een Lancity hebt en we willen kijken hoe de signaalsterkte is en of er errors op de lijn zitten bepalen we dat aan de hand van het ip-adres van het Lancitymodem (ja, die heeft een eigen adres).
Wordt het voor iedere chello-gebruiker automatisch bijgehouden of alleen handmatig wanneer er een klacht is?
Alles automatisch.
Ik hoop dat hier een chello-medewerker op GOT is die het kan uitleggen. :?
Ja >:)

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Bergen schreef op 21 september 2002 @ 14:17:
[...]

Volgens mij wordt dat op de gateway bijgehouden. Wat is een Cable-Modem Terminations System? :? Er wordt in ieder geval niets in het modem opgeslagen over je verbruik. Je kunt je modem immers resetten... In sommige modems wordt alleen informatie opgeslagen over de signaalsterkte.

[...]

Via het mac-adres van je modem. Het IP-adres en MAC-adres van je netwerkkaart kan veranderen he... (als je een andere nic koopt) Maar het hangt ook van het modem af. Als je bijvoorbeeld een Lancity hebt en we willen kijken hoe de signaalsterkte is en of er errors op de lijn zitten bepalen we dat aan de hand van het ip-adres van het Lancitymodem (ja, die heeft een eigen adres).

[...]

Alles automatisch.

[...]

Ja >:)
Je hebt het over "we" dus ik ga er vanuit dat je bij Chello werkt. En je weet niet wat een CMTS is???

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

ProCal, die kick was dus echt NIET nodig.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.