kt7 of kt7-raid

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Hallo,

Even een vraag, ik werk bij een computerbedrijf nu was mijn kt7-raid kapot en die heb ik dus RMA gestuurd, alleen hebben ze ipv een kt7-raid 1 zonder raid gegeven, nu wil ik in de toekomst Raid gaan draaien, kan ik dan beter een los kaartje kopen en deze houden of alsnog een raid versie eisen??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
DUH !!! alsnog de raidversie eisen...Die is zoiezo al 50piek duurder dus dat ben je anders kwijt....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
inderdaad, anders hebben ze je dubbel lopen naaien. Dan ben je en het extra geld kwijt voor je losse raid controller, en je hebt meer betaald voor je KT7 (omdat je voor een KT7 raid betaald hebt)

• remsie
Ow, vergeten te vermelden, ik krijg het prijsverschil terug..

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Da's hetzelfde als je ze een 17" 0.26 monitor stuurt en je krijgt een 0.28 terug!

Meteen bellen die lui.. kan natuurlijk een menselijk fout zijn, of ze proberen je echt te naaien.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Da's een vraag waar ik zelf ook een beetje mee zit.
Ik sta op het punt om een nieuw mobo aan te schaffen en twijfel nog tussen een KT7 met een losse raid-controller of een KT7 raid (geen ASUS A7V ivm ISA geluidskaart).

De keus is zo'n beetje:

Nu goedkoop raid hebben, of meer geld betalen voor een los kaartje die je van mobo naar mobo kan verhuizen (er van uitgaande dat de huidige pci standaard nog even meegaat/backwards compatible blijft).

Daarentegen wil ik raid gaan gebruiken voor harddisk recording, waar hoge sustained transferrates van belang zijn (zeer grote bestanden).
Het schijnt dat die Highpoint controller (op dit moment, driver kwestie???) niet erg goed presteert op dat punt zie http://www.ixbt-labs.com/storage/ata100raid-roundup.html.

Ik denk toch dat ik maar voor een wat duurder losse raid-controller ga.

• remsie
Ja, precies, dat dacht ik dus ook, dus ik houdt gewoon deze en koop een betere/duurdere..
Je hoort alleen maar klachten met die HPT370 controller.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf liever een losse controller dan een onboard apparaat.

Das voornamelijk omdat ik helemaal kriebels krijg van onboard stuff. Hoe minder d'r op een mobo zit, hoe beter.

Net zoals onboard SCSI controllers.. ik koop liever een extra 2940UW . Kost me wel sloten maar jah, is makkelijker te 'upgraden' of over te nemen naar een nieuwe PC.. of als ie kapot is stuur je alleen je SCSI/IDE-RAID controller terug (desnoods koop ik wel ff een cheapo-vervanging als het lang duurt) .. hoef je tenminste niet je hele mobo op te sturen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Yup, onboard dingen zijn vrij irritant, ik ben van een Asus P2B-S gegaan naar de Abit KT7 raid. (Ik heb voor die KT7 raid gekozen omdat je de raid controller niet eens al raid controller hoeft te gebruiken. En hij was maar 50 piek duurder)
Maar om effe op m'n verhaal van m'n P2B-S te blijven, de Adaptec 2940 U2W controller zat dus onboard. Die kon ik dus niet over zetten. Maar ja, ik heb een Adaptec 2940 Ultra SCSI terug gekocht, omdat ik toch geen U2W schijven heb, alleen maar Ultra SCSI dingen.

(edit)
Geez, ik heb eens een test gezien, en de transfer rate van die HighPoint controller is echt schrikbarend laag !!
Dit zeggen ze erover:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We dare suppose that the results appeared so low because of the raw drivers and HotRod's personal dislike toward IBM DTLA.[/quote]Shit, want ik wilde in ieder geval 1 IBM schijf bij m'n huidige 27 Gb schijf hangen.

Oh ja, op Tweakers staat een review van de Abit HotRod 100. IBM schijven lijken met dat ding weer wel goed te werken.
(/edit)

• Speedy
  • Laatst online: 07:23
Ik heb ook de RAID genomen omdat ik er dan mooi extra zooi op kan gooien en goedkoop een RAID setup kan maken over een tijdje, mocht die HPT370 niet bevallen dan is het jammer, 50 gulden is nou niet een bedrag dat je nog lang na zal voelen als je het niet gebruikt.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1