Toon posts:

[Win95]DHCP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een laptop in het NT4 domein welke de dhcp server niet kan vinden. Je kunt wel gewoon aanloggen op het domein. DHCP draait op de NT4 server van het domein. Het geval wil echter dat al de gegevens kloppen kwa tcp/ip, alleen staan bij de dns server ook de 2 oude servers welke voorheen gebruikt werden.
Nu is de vraag, waarom laat die de oude dns servers erbij staan in z'n lijst terwijl alle andere gegevens kloppen. Alle andere clients in het netwerk werken wel gewoon goed.
Worden de dhcp gegevens ergens lokaal opgeslagen bij win95?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop in kwestie al een keer een vast ip gegeven zonder resultaat. Bij de foutmelding van dhcp heb ik gezegd dat ik in het vervolg deze melding niet meer wil zien, hoe activeer in dit weer.
Heb via winipcfg meerdere malen renew all gedaan.

Verwijderd

Heeft de machine wel link ?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, de netwerk verbinding is er want je kunt gewoon aanloggen op het domein, bovendien draaid ook het aanlog script.

Verwijderd

Ohja... want met static werkt het wel... Als alles op dhcp staat (incl dns e.d.) zou het gewoon moeten werken...

"Heb een laptop in het NT4 domein welke de dhcp server niet kan vinden. Je kunt wel gewoon aanloggen op het domein"

Als hij geen IP heeft, kan hij ook niet inloggen hoor... want dan heeft hij gewoon geen netwerk. Als je wel netwerk hebt, maar alleen deze ene server niet, kan vinden.. Dan zou ik es kijken naar nameresolving (hosts, lmhost) of misschien heb je een winsserver staan, die een verkeerde verwijzing heeft.

Verwijderd

Topicstarter
In principe werkt alles ook wel, alleen blijven de 2 oude dns servers aanwezig en krijg ik de melding dat de dhcp server niet te bereiken is.
Hoe zet je die melding trouwens weer aan?
Pagina: 1