Hoe mp3 naar .wav of .midi krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Topicstarter
Weet iemand hoe je .mp3 naar .wav of .midi kunt krijgen??
Want ik ben voor de gein bezig met een site, en ik heb de optie om muziek af te spelen, maar dan moet ik mijn muziek uploaden, maar ik kan geen .mp3 uploaden :( ik moet .wav of .midi hebben.
Iemand zei dat ik een progje moest downen, maar waar???

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Gewoon winamp downloaden en dan de Disk Writer als output-plugin gebtuiken, schrijft ie je hele MP3tje als mooi wav-filetje.

zeker een newbee? ;)

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is overigens niet aan te raden om een een mp3 of wav op je site te zetten die van hoge kwaliteit is en lang duurt. Dan wordt het bestand veel te groot om snel binnen te halen voor bezoekers

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 18:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

mp3 -> wav : dbPowerAmp
mp3-> midi: zou ik niet doen, als het al kan. Midi is zo ongeveer het enerverendste wat je op je site kan zetten.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Zover ik weet is een .midi iets heel anders dan een geconverteerde .wav, en gaat het niet lukken om een mp3 naar midi om te zetten (of je moet 'm hercomponeren).

Kan je niets met flash doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2002 13:01 . Reden: nog maar eens wat gezegd ]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Over het algemeen wordt achtergrondmuziek op websites door de bezoekers ervan niet zo gewaardeerd. Bovendien hebben WAV en MIDI zo hun nadelen:
Wav: Neemt veel ruimte in als je een beetje goede kwaliteit wilt hebben
MIDI: Is niet zomaar om te zetten vanuit MP3 en je hebt een goede geluidskaart nodig om mooie muziek te krijgen.

Wat ik je zou aanraden is om de MP3 via een link aan te boeden op je site zodat iedereen die dat wil hem kan downloaden of direct afspelen met WMP.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Topicstarter
Hallers schreef op 21 september 2002 @ 12:51:
Gewoon winamp downloaden en dan de Disk Writer als output-plugin gebtuiken, schrijft ie je hele MP3tje als mooi wav-filetje.

zeker een newbee? ;)
jah, ben n00b met muziek :P

En je bedoelt Winamp 3.0, want ik heb zogauw winamp 2.81 en kan die Disk Writer niet vinden

Last.fm |

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Topicstarter
Tyrian schreef op 21 september 2002 @ 13:09:
Over het algemeen wordt achtergrondmuziek op websites door de bezoekers ervan niet zo gewaardeerd. Bovendien hebben WAV en MIDI zo hun nadelen:
Wav: Neemt veel ruimte in als je een beetje goede kwaliteit wilt hebben
MIDI: Is niet zomaar om te zetten vanuit MP3 en je hebt een goede geluidskaart nodig om mooie muziek te krijgen.

Wat ik je zou aanraden is om de MP3 via een link aan te boeden op je site zodat iedereen die dat wil hem kan downloaden of direct afspelen met WMP.
Op die site kun je zelf bepalen of je de muziek aan wilt hebben of uit dus...... :)

Last.fm |

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:46
Vergeet niet dat .wav ongeveer 10 keer zo groot wordt. Als je een achtergrondmuziekje van 40 meg neerzet zullen de meeste mensen er niet echt blij van worden. Je zal dus de kwaliteit behoorlijk omlaag moeten halen

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 17:05

Flotter

Pelipper!

Blade_V schreef op 21 september 2002 @ 14:03:
[...]

jah, ben n00b met muziek :P

En je bedoelt Winamp 3.0, want ik heb zogauw winamp 2.81 en kan die Disk Writer niet vinden
Options -> Preferences -> Output -> Nullsoft Diskwriter plug-in.

En WAV (MP3?) naar MIDI kan wel, maar omdat het een totaal ander formaat is moet er 'gegokt' worden naar instrumenten, toonhoogtes e.d. waardoor het meestal nergens naar klinkt (maar wel leuk om mee te expirimenteren). Er kan trouwens geen stem/zang in een MIDI-file.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

En wat voor programma moet je daarvoor gebruiken dan (MP3 c.q. WAV naar MIDI)?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 13:05
Je moet MP3 niet omzetten naar midi, wordt zoizo al moeilijk, alhoewel er zover ik weet wel progjes voor zijn...
Je moet het ook niet omzetten naar WAV, kost zoals gezegd teveel schijf-ruimte.

Je moet de MP3 maskeren als een WAV (mp3 data in een WAV bestand, geen probleem, kan gewoon afgespeeld worden in practisch elk programma). Bestand wordt hierdoor (d8 ik) 44 bytes groter...

Wat moet je gebruiken, ga naar www.doom9.org, onder download>audio tools moet je het progje Wavemp3 1.2 hebben!!
Pagina: 1