Toon posts:

pinnacle + hp = niet goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje: een vriend van mij wilde dolgraag een tvkaart hebben en heeft daarvoor gekozen voor een pinnacle (precieze specs weet ik niet).

anyway, nu heeft hij zo'n ready-2-use pc van hp staan en daarin netjes ingebouwd, maar toen werkte hij niet...

afijn, hij de zaak opbellen waar hij die kaart had gekocht en volgens hun, zouden pinnacle + hp niet goed samengaan vanwege een chipset van hp. :/

nu was mijn vraag: heeft iemand hier ook ervaringen mee en zo ja, welke tv-kaart is dan wel aan te raden? (en kom aub niet met van die hk-antwoorden als: iig geen pinnacle kaart! 8)7 ofzo, want daar heb ik nix aan...)

bvd! :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Pinnacle niet samenwerken met HP ? hoezo ? HP gebruikt toch intel chipsets ??

Verwijderd

Topicstarter
en toch werkt het niet... :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 12:36:
vraagje: een vriend van mij wilde dolgraag een tvkaart hebben en heeft daarvoor gekozen voor een pinnacle (precieze specs weet ik niet).

anyway, nu heeft hij zo'n ready-2-use pc van hp staan en daarin netjes ingebouwd, maar toen werkte hij niet...

afijn, hij de zaak opbellen waar hij die kaart had gekocht en volgens hun, zouden pinnacle + hp niet goed samengaan vanwege een chipset van hp. :/
Wat dan ook de achterliggende reden hier is, tenzij je een Itanium of een PA-RISC systeem hebt (wat je niet hebt, geloof me :z ) zul je geen HP chipset hebben dus zit de verkoper wat dat betreft uit z'n nek te lullen, des te meer omdat vrijwel alle TV kaarten dezelfde Bt878 chip gebruiken dus dat het specifiek Pinnacle zou zijn...

Dat neemt niet weg dat er wel een issue is die de verkoper allicht bij deze combo vaker tegenkomt- alleen om dan maar een Hauppauge of voor mijn part Aldi geval te nemen zou niets oplossen |:(
nu was mijn vraag: heeft iemand hier ook ervaringen mee en zo ja, welke tv-kaart is dan wel aan te raden? (en kom aub niet met van die hk-antwoorden als: iig geen pinnacle kaart! 8)7 ofzo, want daar heb ik nix aan...)
Zoals ik al zei hebben ze vrijwel allemaal dezelfe chip dus scheelt het erg weinig. Enige duidelijke uitzondering zijn de controllers op AGP 'All-in-wonder' kaarten- Matrox weet ik niet precies welke en ATi gebruikt een Philips chip.

Maar goed, de grootste nukkigheid van de Bt878 is dat hij a) weigert een interrupt te sharen en b) forse PCI bandbreedte nodig heeft.

Om probleem a) op te lossen moet je hem maar eens in een andere PCI slot proberen. Als er maar één PCI slot is of ze allemaal gedeeld zijn met onboard zut (kan heel goed bij van die merk PC's) gaat vrijwel geen van de PCI kaarten werken, vrees ik. Evt zou je dan een AGP geval moeten overwegen (Matrox G450eTV, ATi Radeon AIW etc), maar dat is duur en je moet er een AGP slot voor hebben (wederom maar de vraag)

Probleem b) zou misschien op een andere manier aangepakt kunnen worden- Pinnacle heeft op haar site de Pinacle PCI Enhancer (PPE) staan die op een of andere manier de PCI bus zodanig instelt dat het beter overeen komt met wat Pinnacle kaarten willen. Download die eens en kijk of dat helpt.

Maareh sowieso, post eens wat meer over de symptomen van het 'niet werken' en de specs (modelnr ofzo is ook goed) van de HP PC, dan weten we in welke hoek we moeten zoeken :)

Oslik blyat! Oslik!