[XP] iis werkt niet? (kabel n00b?)

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Lo, ik had een probleem met het laten werken van mijn iis server.
Ik ben niet zo thuis in XP (op eigen pc draai ik W2K, dus ook weinig XP ervaring), maar snap ff niet waarom de iis niet wil draaien.

Ik heb dus de iis geinstalleerd en alle standaard pages staan op actief.
Maar dan ram ik de computer naam in en komt ie met de melding van kan zoekpagina niet vinden (bij mij werkt de iis perfect naar hem gewoon te hebben geinstalleerd).

Het enige verschil wat ik nu nog kan vinden m.b.t. mijn eigen pc is dat ze waar ik nu zit kabelinternet hebben. Aangezien bij ons in de buurt geen kabelinternet beschikbaar is, heb ik hier dus geen ervaring mee (of er iets anders in moet worden gesteld bijvoorbeeld).

De kabelprovider waar ze hier opzitten is UPC. Dus mijn vraag aan jullie is moet er om de iis hier (alleen locaal) te laten werken iets anders ingesteld worden (omdat hier kabelinternet is). Of moet gewoon bij de iis onder XP wat anders bijvoorbeeld geactiveerd/ingesteld worden?

Verwijderd

Je draait toch geen iis server zonder update!

Weet je dat je dan zeer makkelijk te hacken bent :|
Die bug wordt er niet door de automatische windows update uitgehaald :|

Ga apache draaien ofzo, maar dit zomaar ff een offtopic tip

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 12:26:
Je draait toch geen iis server zonder update!

Weet je dat je dan zeer makkelijk te hacken bent :|
Die bug wordt er niet door de automatische windows update uitgehaald :|

Ga apache draaien ofzo, maar dit zomaar ff een offtopic tip
Hoe bedoel je zonder update? Dit wordt geen webserver gewoon locaal als ik niet op inet zit (gewoon voor programmeren). Maar heb het probleem geloof ik al gevonden, de install lijkt niet helemaal lekker want op andere pc werkt ie wel :?

Verwijderd

blijhoofd_bennie schreef op 21 september 2002 @ 12:28:
[...]

Hoe bedoel je zonder update? Dit wordt geen webserver gewoon locaal als ik niet op inet zit (gewoon voor programmeren). Maar heb het probleem geloof ik al gevonden, de install lijkt niet helemaal lekker want op andere pc werkt ie wel :?
Als je die webserver op inet laat draaien, kunnen ze je scannen, en easy hacken.
Heb het artikel, en het programma om het te doen, zelf in bezit. Alleen het is alleen
al illegaal op ip-ranges op iis servers te scannen :( Er ís een fix voor, allen die krijg
je dus niet automatisch binnen. Vanavond zoek ik alles nog wel voor je na...

Voor jou geen gevaren nu dus :) Of je hebt vijandige intranet kameraden >:)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 12:30:
[...]

Als je die webserver op inet laat draaien, kunnen ze je scannen, en easy hacken.
Heb het artikel, en het programma om het te doen, zelf in bezit. Alleen het is alleen
al illegaal op ip-ranges op iis servers te scannen :( Er ís een fix voor, allen die krijg
je dus niet automatisch binnen. Vanavond zoek ik alles nog wel voor je na...

Voor jou geen gevaren nu dus :) Of je hebt vijandige intranet kameraden >:)
Dat er gevaren zijn bij iis wist ik wel, maar ging hier ff om het feit dat ie gewoon niet doet. Moet haast wel aan de windows install liggen (heb zelfde probleem ook al eens gehad bij W2K). Aangezien iis op een andere pc hiero direct werkt :|.