Dan kun je de icoontjes altijd nog oproepen door op het pijltje te klikken, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik bedoel meer dat de icoontjes eigenlijk helemaal weg zijn
rechter muisknop op taakbalk>eigenschappen>systeemvak>niet active pictogrammen opruimen aanvinken> aanpassen> en op die gene die je wil verbergen drukken.
als je rechts ervan klikt kan je uit een lijstje kiezen.
als je rechts ervan klikt kan je uit een lijstje kiezen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Nee, dit is niet wat ik bedoel. Het programma moet wel actief zijn, maar de gebruiker mag het niet kunnen afsluiten d.m.v. rechter muisknop en dan exit.
Als ik het programma op altijd verbergen zet, kunnen ze het nogsteeds oproepen d.m.v. het dubbele pijltje
Als ik het programma op altijd verbergen zet, kunnen ze het nogsteeds oproepen d.m.v. het dubbele pijltje
En dan is het uit de systray, dan is het CAD en taak beeindingen, werkt dus ook niet echt waterdicht. (tenzij je CAD afsluit ...)
1) klik met rechts op START knop, kies EIGENSCHAPPEN
2) onderaan naast NIET ACTIEVE PICTOGRAMMEN OPRUIMEN staat een knop AANPASSEN
3) in het nu volgende venster kun je voor alle icoontjes kiezen "Altijd weergeven", "Altijd verbergen" of "Verbergen indien niet actief" ....
4) kies voor ALTIJD VERBERGEN
et voila!
2) onderaan naast NIET ACTIEVE PICTOGRAMMEN OPRUIMEN staat een knop AANPASSEN
3) in het nu volgende venster kun je voor alle icoontjes kiezen "Altijd weergeven", "Altijd verbergen" of "Verbergen indien niet actief" ....
4) kies voor ALTIJD VERBERGEN
et voila!
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Het is inderdaad niet helemaal waterdicht als hij weg is uit system tray, maar degene voor wie ik het wil verbergen weet toch niet hoe dat dan allemaal moet.
Ook zou je nog msconfig uit kunnen voeren en dan weghalen bij opstarten maar dat doet de gebruiker toch niet, dat weet ik zeker. Als hij maar weg is in de system tray.
En als ik hem door windows altijd laat verbergen kun je hem simpel oproepen door op 'verborgen pictogrammen weergeven' te klikken links van de icoontjes, en dat is niet de bedoeling, dit is wel erg simpel.
Als Explorer weer eens een ongeldige bewerking uitvoerd, zijn de icoontjes ook weg. Zoiets wil ik ook, maar dan dat ze al bij het opstarten weg gaan en het liefst zonder explorer opnieuw op te moeten starten.
Ook zou je nog msconfig uit kunnen voeren en dan weghalen bij opstarten maar dat doet de gebruiker toch niet, dat weet ik zeker. Als hij maar weg is in de system tray.
En als ik hem door windows altijd laat verbergen kun je hem simpel oproepen door op 'verborgen pictogrammen weergeven' te klikken links van de icoontjes, en dat is niet de bedoeling, dit is wel erg simpel.
Als Explorer weer eens een ongeldige bewerking uitvoerd, zijn de icoontjes ook weg. Zoiets wil ik ook, maar dan dat ze al bij het opstarten weg gaan en het liefst zonder explorer opnieuw op te moeten starten.
[ Voor 0% gewijzigd door tomvleeuwen op 21-09-2002 13:19 . Reden: tiep voutjes ]
J-zus, zit de explorer shell in Windows XP nog steeds vol met bugs??!! (Ik werk niet zo vaak met XP, meestal 98 (dual installatie)). Damn. Leert M$ het dan nooit?als explorer weer eens een ongeldige bewerking uitvoert
Verwijderd
nou er is een programma die heet guardian.....
is een oude bekende systemtray hider voor win98....onder de nt systembeheerder...dus mischien is dat wel oplossing...enkel het is moeilijk te vinden/.
^^^ dit is overigens een reply van een collega van me (mij = areana)...
is een oude bekende systemtray hider voor win98....onder de nt systembeheerder...dus mischien is dat wel oplossing...enkel het is moeilijk te vinden/.
^^^ dit is overigens een reply van een collega van me (mij = areana)...
Pagina: 1