Toon posts:

Intellimouse explorer valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte naar tevredenheid een intellimouse explorer (usb optisch) met win xp pro op mijn soltek socket A (TB1000, geen hardware veranderingen) mobo. Sinds enige tijd valt hij echter uit. Als ik dan de usb stekker opnieuw insert, doet hij het weer even maar valt dan na enkele sec. uit (opnieuw starten geeft hetzelfde resultaat).
Ik heb mijn optische muis van logitech maar omgerolen met mijn laptop en deze muis werkt probleemloos. De intelli-muis werkt perfect op de laptop (w2k).

Ik heb de intellimuis met een verloopstekkertje aan te sluiten op een ps2 ingang en een usb-hub met eigen voeding geprobeerd, maar niets helpt.

Is dit een bios\hardware probleem, een driver probleem (via 4 in 1) of iets anders?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:27
Wat heb je allemaal al geprobeert? Format, nieuwere drivers of juist de origineel bijgeleverde geïnstalleerd, gekeken naar IRQ conflicten?

Kortom, post eerst wat je al hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
De originele drivers van ms. Gaf voorheen geen probleem (stated), geen hard/software veranderingen (stated), dus een irq-conflict lijkt me ook niet waarschijnlijk. Wat ik aan relevante dingen gedaan heb staat in het topic dacht ik zo.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange, misschien dat je dan ook wat meer mensen trekt :)

Ik denk trouwens toch dat het aan de usb port van je moederbord ligt, er verandert niets met een usb hub, dat komt omdat je die hub ook in de usb port van je moederbord steekt. Je zou dan misschien als oplossing een pci usbkaartje kunnen kopen.

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:54

cpwins

ut Grunn...

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De kabel die aan de muis zit is van slechte kwaliteit. Probeer eens of de muis het beter doet als je de kabel (links, rechts) naar de muis drukt. In dat geval heb je last van een kabelbreuk, in het gedeelte van de kabel wat in de muis zit.

Je kan de muis openmaken door de vier plakkertjes van de onderkant van de muis te halen, de schroefjes zitten daaronder.

Verwijderd

Topicstarter
Andere apparaten op usb werken wel zoals mijn tobo en de andere muis.....strange

Kabelbreuk, dat ga ik proberen. Kun je eventueel de kabels van de muis vervangen?

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Ja ik heb hetzelfde probleem!

Moet haast wel een kabelbreuk zijn, gewoon terug naar de winkel dus!
Pagina: 1