Toon posts:

[WinXp] pc hangt tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WinXp probeer te installeren blijft m'n pc telkens hangen bij het "installing network" gedeelte, er is geen ide-activity maar het systeem bevriest niet, rechtsonderin zie je die blokjes gewoon nog bewegen, het balkje komt tot net voor de helft. Ik word er echt gek van ik heb het geprobeerd met m'n netwerkkaart erin en ook met met m'n netwerkkaart eruit. Hij heeft ut altijd goed gedaan maar na een keertje formatten en win opnieuw installeren loopt ie opeens vast.
specs:
Chaintech 7kjd
Athlon Xp2000+
256 MB DDR pc2100 noname
Samsung 10 GB Ata100 schijf

Verwijderd

Als je je netwerkkaart eruit haalt, en een clean install doet (dus niet recoveren) zou ie dat gedeelte toch moeten skippen, dacht ik zo.

Heeft je netwerkkaart, als ie erin zit en je WinXP installeert, link?
Staat ie dus aangesloten op een switch/hub met een andere PC?
Staat er ergens een DHCP server in je netwerk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:33:
Als je je netwerkkaart eruit haalt, en een clean install doet (dus niet recoveren) zou ie dat gedeelte toch moeten skippen, dacht ik zo.
Nee, blijft gelijk geloof ik. Waarschijnlijk is je XP cd gewoon brak. Ik heb het ook wel eens gehad op hetzelfde punt, terwijl er inderdaad gewoon activiteit was. Ik zou eens een andere cd proberen..

Verwijderd

Topicstarter
probleem is al opgelost m'n bios zag 2 networkcontroller op dezelfde irq, ff biosresetje en hij deed ut.toch nog bedankt

Verwijderd

biosresetje kan soms zoveel doen. Net als een update.