Busmaster drivers nodig voor Win98SE op Intel chipset?

Pagina: 1
Acties:

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik ga vandaag een nieuwe Win98SE installatie bij iemand doen op een wat oudere PC (Intel P2 266 geloof ik). De eigenaar van die PC heeft net een nieuwe harddisk gekocht (Maxtor 40 GB) en die moet natuurlijk een beetje vlot gaan draaien (relatief dan, op zo'n oude PC).

Hij heeft een mobo met een Intel chipset (ik weet het merk van het mobo nu even niet maar het is in ieder geval een Dell PC).

Nou vraag ik me af of het nog nodig is om bepaalde drivers te installeren om dat ding in ATA33/66 te laten lopen. Voor het Via platform zijn er de 4-in-1 drivers maar is er ook zoiets voor Intel? Ik herinner me iets over Busmaster drivers. Waar haal ik die vandaan?

Gewoon rösti

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
support.intel.com , hij heet 'intel application accelator' das dus de busmaster driver,

A wise man's life is based around fuck you

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56
Thanks. Het kan ook zijn dat hij de 430/440 chipset heeft. In dat geval zou je volgens Intel de Microsoft busmaster driver moeten gebruiken (windows 98). Ik kan die niet vinden op de MS-site dus waarschijnlijk zit de nieuwste versie daarvan gewoon bij Win98se (?).

Gewoon rösti

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de meeste drivers voor intel chipsets zitten in windows :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
chucky666 schreef op 21 september 2002 @ 11:25:
de meeste drivers voor intel chipsets zitten in windows :)
precies, gewoon bij je hdd het vinkje 'DMA gebruiken' aanzetten, dit is ook vaak veel stabielerer als extra drivers (zekers bij oudere chipsets!), bij de nieuwere chipsets brengt de intel driver toch ook veel voordelen

A wise man's life is based around fuck you

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:46
oudere chipsets van intel zoals de 440LX en 440 BX worden probleemloos door windows gevonden en geinitialiseerd. aangezien er een P2 266 in zit zal het vrijwel zeker een 440LX zijn. dus gewoon windws erop gooien en het draait als een tiet.
Pagina: 1