Toon posts:

ADSL Time-outs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kweenie of dit al een oud probje is, maar toch ff vragen :)

Kheb hier thuis een ADSL verbinding en een pc met win98se erop geinstalleerd. Sinds ongeveer een maand ofzo, wordt mn verbinding na ongeveer een uur gereset. De verbinding blijft wel bestaan, maar er worden geen datapaketten meer verstuurd :(

Dit is natuurlijk niet echt handig, als mn pc aanstaat en ie aan t d/l is ofzo. Als ik dan de verbinding verbreek, moeten eerst zowel pc als modem opnieuw opgestart worden, voordat het weer helemaal functioneert. :'( Dit kost natuurlijk een hoop tijd en het moet gewoon werken

Weet iemand heel toevallig waar dit aan zou kunnen liggen ? Ik gebruik zoals gezegd, windows 98 se, en een adsl-ethernet modem (met de nieuwste firmware er op)

Verwijderd

Heeft dat niet iets te maken met het TCP/IP protocol dat dan gewoon vastloopt ??
Volgends mij wel, moet je anders maar es proberen om in win98 ffies alles m.b.t. netwerk opnieuw te installeren..

Verwijderd

heb je BBned ? check even je subnet mask, die moet 255.255.255.255 zijn (ja, dit is correct ja). Waarschijnlijk verloopt gewoon je DHCP lease en is je route in de DSLAM weg, in dat geval, beuk je provider :)

Verwijderd

Topicstarter
T punt is dat ik win98 al 4x ofzo opnieuw heb geinstalleerd en hij blijft t doen, dus ik denk niet dat t daar aan ligt

Verwijderd

als je alle 4 keer de subnetmask verkeerdt had staan merk je idd niks van en verse install.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 10:59:
als je alle 4 keer de subnetmask verkeerdt had staan merk je idd niks van en verse install.
1. ADSL is DHCP
2. 255.255.255.255 is een perfect subnetmask, je gateway ligt buiten je subnet, dus ? :) wat moet jij met broadcastverkeer van mensen door heel nederland :?

Verwijderd

Topicstarter
Maarre mn provider is Planet Internet, kheb toch gelezen dat mn subnetmask 255.255.255.0 moet zijn, maar dat moet dan 255.255.255.255 zijn ?

Verwijderd

MxStream/BBned verhaal, MxStream heb je zo'n 10.0.0.138 adres, daar zou 255.255.255.255 in principe ook werken, maar 255.255.255.0 maakt verder weinig uit.

Maar in dit geval, bel Planet :)

Verwijderd

Klopt je subnet masker staat goed. Heb je windows 98 met windows update al bijgewerkt?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 02:13
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 10:46:
T punt is dat ik win98 al 4x ofzo opnieuw heb geinstalleerd en hij blijft t doen, dus ik denk niet dat t daar aan ligt
Over de oude heen? Of heb je eerst de windows verwijderd. (Inclusief de hele windows dir).

Want als je hem over de oude heen zet vervangt ie het register niet en wordt dus niet alles vervangen. Meestal gaan bnij TCP/IP nl niet de bestanden kapot, maar de verwijzingen in het register.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Kalizec schreef op 21 september 2002 @ 12:08:
[...]

Over de oude heen? Of heb je eerst de windows verwijderd. (Inclusief de hele windows dir).

Want als je hem over de oude heen zet vervangt ie het register niet en wordt dus niet alles vervangen. Meestal gaan bnij TCP/IP nl niet de bestanden kapot, maar de verwijzingen in het register.
Kzet m nooit er over heen, altijd eerst een grondige format en daarna herinstallatie.

Enne "bel Planet" Ik heb n klasgenoot die bij de helpdesk werkt, dus daar kan ik t maandag wel ff aanvragen

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Heb je al een ander besturingssysteem geprobeert ? win2k ofzow.

MAar als het na 1 verse install al niet werkt, waarom denk je dan dat he na nog 3 x wel gaat werken :?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk dacht ik dat niet, maar de herinstallaties waren nodig omdat ondertussen mn hdd ook nog s verrot was. (doet t nu trouwens weer)

Win2K kan k idd wel s proberen of XP ofzo, maar dan moet k daar weer tijd voor hebben (tijd is zeldzaam, heb k ontdekt)
Pagina: 1