Toon posts:

[Debian] Netwerk goed, maar niks naar buiten? :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vannacht debian 3.0 op mijn werkbak gezet, netwerk goed ingesteld, server is 192.168.0.1 werkbak is 192.168.0.2 Op de werkbak staat gateway op 192.168.0.1 DNS heb ik ook (volgens mij) goed ingesteld ... maar toen ik vanmorgen dacht 'ff' op inet te gaan met me werkbak ... ging me server wel inbellen, maar ik had geen verkeer. Wel gewoon naar de server .. maar niet verder.

Het ligt niet aan de rechten op de server ... windows heeft dezelfde instellingen en werkt er wel mee. En ook al heb ik de dns verkeert .. dan zou hij nog wel een ping naar buiten moeten geven. Dat doet hij ook niet.

iemand een idee ?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 13:05
Uhhm heb je iets als ip masquerading ingesteld ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
uiteraart :) dat zeg ik .. in windows doet alles het wel :) anders kan ik nu ook niet posten he :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Als je op hostname pingt heb je ook DNS nodig, als je op IP pingt niet. Geef eens de output van "route -n"?

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek toch een fout in resolv.conf te zijn. Opgelost, ik kan nu eindelijk ongestoord werken op internet met me mozilla :) nu nog de printer, brander en scanner aan de praat krijgen :) en m'n ouders zover krijgen dat hun 100% linux gaan gebruiken :) hehehe dan kan het feest beginnen.

Morgen maar me feebsd server gaan bouwen.