2 nics met verschillende functies ?

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hi allemaal.

Ik heb hier in mn pc 2 nics zitten, 1 voor mn netwerk en voor adsl. Nu heb ik binnekort een LANparty en zou ik graag 1 nicje gebruiken voor het verkeer van mn spellen en 1 nic voor de leech en share festijnen, zodat ik daar onder het gamen geen last van heb. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen instellen ? Ik werk onder XP prof. thx a lot, Basss

www.baskoole.com

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

basss schreef op 21 september 2002 @ 09:43:
... zodat ik daar onder het gamen geen last van heb.
ehm... als je een vette 15k rpm scsi schijf hebt ga je er idd geen last van hebben :+
Maar leechen op volle snelheid en gamen tegelijk, gaat ni zo goed lukken, zelfs niet met 2 nic's. Je zit nog altijd gebonden aan de snelheid van je harddisk(s).

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

dat kun je volgens mij gewoon regelen door verschillende ip's te gebruiken.

Tweakers Discord

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

chromeeh

the Gnome

Gewoon zorgen dat je met 2x 100 MBit de switch in gaat ;)
Dus gewoon beide netwerkkaarten in de switch pluggen, dan heb je wat meer bandbreedte :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
wel meer bandbreedte ja, maar geen controle over welke app nu welk ip gebruikt...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
P5ycho schreef op 21 september 2002 @ 10:01:
wel meer bandbreedte ja, maar geen controle over welke app nu welk ip gebruikt...
en dat wil ik dus. Het is inderdaad de bedoeling dat mn pc dus met bijde nics aan een switch hangt. problemen met mn hd verwacht ik niet, ik heb verschillende drives voor de verschillende doelen

www.baskoole.com

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Realtek NICs? Procload is zo hoog dat je altijd last hebt van full speed (100 Mbit) leechen. Je kan wel doorgamen, met die P4 (hangt ook van je mobo af), maar merken doe je het wel.

Pomp maar eens 500 MB over en kijk naar je proc-load en en netwerk-performance met Windows Task Manager (toch altijd een aardige indicatie).

edit:
Als de NICs in dezelfde switch gaan hebben ze het hetzelfde subnet-mask, volgens mij is het voor Windows dan 'om het even' welke hij gebruikt. Ja kan bestandsdelen op een uitzetten, maar ik weet niet hoe je een game forceerd de andere NIC te gebruiken. Krijg je wel 2 aansluitingen op die LAN dan?
Pagina: 1