Toon posts:

Snelheid 's probleem met WinXP en Win98 netwerk (cross-link)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren 2 netwerk kaartjes en de benodigde spullen gekocht voor een netwerk tussen 2 PC 's:

Kabelmodem (Quicknet)
|
|
|
PC1 (WINXP) ------- (crosslink kabel van 30 meter :P ) ------- PC2 (WIN98)

Het probleem is: Als ik met WinXP naar de HD van PC2 wil, moet ik ongeveer 40 seconden wachten tot dat er map geopend word. Kopiëren doet ie ook niet.

Ik kan ook niet met Win98 op de HD komen van de PC met WinXP omdat er bij volledig netwerk niks bij staat over een LAN verbinding |:(

*Internet werkt wel op beide PC 's met max download snelheid (60kb/s) :?
*Het ip-adres van PC2 is juist(192.168.0.1) en alle Stations zijn gedeeld.

Ik heb al geprobeerd om:
- beide kaartjes op 100-full te zetten en op Auto.
- de drivers opnieuw installeren
- de Netwerk installatie diskette instellen op Win98 (diskette aangemaakt in een Wizard)
- De Faq doorgelezen... :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

hmm heb je bij die XP bak wel je Gast account aangezet ?
voor die andere stuff weet ik geen oplossing

maar aangezien ik een niet zo'n grote aanhanger ben van 2 nics om een netwerk te maken raad ik je aan een router te nemen

werkt veel makkelijker, en in de toekomst kan je er vaak nog meer pc's op aansluiten ook

Verwijderd

Topicstarter
Yup daar heb je bent gelijk in ja, maar ik heb voorlopig wel genoeg aan dit :)

Maargoed... Ik heb dat gastaccount ook al aan staan maar het help niet... :?

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:30

schroevendraaier480

certified prutser

Volgens mij waren er snelheids issues met Windows XP icm Windows 98. SP1 al geprobeerd?

http://download.microsoft...1/WXP/NL/xpsp1_nl_x86.exe

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

ik heb nu het probleem met 1 pc(XP) en andere pc (98) dat het netwerk HELEMAAL niet loopt :(

weten jullie hoe ik dat netwerk aan het lopen krijg?
ben een n00000b

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
volgens mij zit er zo'n mooie netwerk wizzard in xp waarmee je ook een floppy voor de client kan maken. misschien dat eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het Serive pack niet geïnstalleerd omdat ik een melding krijg dat ik geen juiste Windows XP serial key heb :S

Ik heb dat "mooie :P" netwerk wizzard ook al geprobeerd maar het wil niet werken... :'(

Maargoed... ik ga toch ff proberen om dat SP te installeren :) , als iemand nog tips ofzo heeft, graag :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hehe eindelijk :) Ik kom in mijn andere PC. Ik kan nu op beiden PC 's browsen over het netwerk maar het is heel schommelend en ik kan geen bestanden kopiëren omdat hij eerst 3 minuten verbinding probeert te maken en dan krijg ik een melding dat het netwerk adres niet beschikbaar is :?

Internetten op beide Pc 's luk wel alleen als ik op een site klik, dan duurt het soms lang tot dat ik verbonden ben ( ook al zit ik met 1 Pc 's tegelijk op internet )
Dit verschilt echt om de minuut... :/

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit probleempje moet?? (ik ben een noob) :+
Pagina: 1