De bedoeling windows op een geheel lege schijf te installeren...
Ik d8 dat doe ik ff maar dan...
Eerst ff wat over mijn systeem:
Ik heb een asus a7v133 mobo met een raid 0 controller (fasttrak).
Daaraan hangen 2 ibm 30 gb schijven.
Hierop zitten 5 ntfs partities.
Op de eerst partie (c:) staat windows xp.
Wat wil ik nu:
Ik wil windows xp opnieuw installeren op een geheel lege schijf.
Omdat ntfs niet vanuit dos te benaderen is d8 ik hop winxp cd erin en kijken of ik vanaf daar kan formateren.
Als ik de GoT search gebruik stuit ik ook een aantal keren op dat het mogelijk is een partitie te formateren vanaf die cd. Maar die optie zie ik dus echt niet...
Als eerst geef ik met F6 aan dat ik een raid controller heb mbv. een diskette geef ik het setup win2000 drivers waar de installatie vorige keer succes vol mee afsloot...
Als ik dat niet doe worden er geen schijven gevonden...
Dus verder nu moet ik kiezen op welke partie ik windows wil instaleren of ik parties wil verwijderen of aanmaken.
Omdat de overige 4 echt niet leeg kunnen kies ik dus om windows op c te instaleren...
Onmiddelijk zegt het setup dat er een directory c:\windows bestaat en of ik nu in een andere map wil instaleren of windows wil verwijderen...
Oke windows verwijderen dan maar...
Maar inderdaad dan wordt alleen windows verwijderd en zit ik vervogels nog steeds met de rommel op c:.
Een optie formateren heb ik tot 3 keer aan toe niet gezien/gevonden
Wat nu als ik maar kan formatern ben ik al blij....
Ik d8 dat doe ik ff maar dan...
Eerst ff wat over mijn systeem:
Ik heb een asus a7v133 mobo met een raid 0 controller (fasttrak).
Daaraan hangen 2 ibm 30 gb schijven.
Hierop zitten 5 ntfs partities.
Op de eerst partie (c:) staat windows xp.
Wat wil ik nu:
Ik wil windows xp opnieuw installeren op een geheel lege schijf.
Omdat ntfs niet vanuit dos te benaderen is d8 ik hop winxp cd erin en kijken of ik vanaf daar kan formateren.
Als ik de GoT search gebruik stuit ik ook een aantal keren op dat het mogelijk is een partitie te formateren vanaf die cd. Maar die optie zie ik dus echt niet...
Als eerst geef ik met F6 aan dat ik een raid controller heb mbv. een diskette geef ik het setup win2000 drivers waar de installatie vorige keer succes vol mee afsloot...
Als ik dat niet doe worden er geen schijven gevonden...
Dus verder nu moet ik kiezen op welke partie ik windows wil instaleren of ik parties wil verwijderen of aanmaken.
Omdat de overige 4 echt niet leeg kunnen kies ik dus om windows op c te instaleren...
Onmiddelijk zegt het setup dat er een directory c:\windows bestaat en of ik nu in een andere map wil instaleren of windows wil verwijderen...
Oke windows verwijderen dan maar...
Maar inderdaad dan wordt alleen windows verwijderd en zit ik vervogels nog steeds met de rommel op c:.
Een optie formateren heb ik tot 3 keer aan toe niet gezien/gevonden
Wat nu als ik maar kan formatern ben ik al blij....