Cisco router koppelen aan huurlijn

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Binnenkort ga ik Cisco-routers aansluiten op huurlijnen. Deze huurlijnen (digistream) zijn afgemonteerd door de KPN.

De configuratie van de routers is geen probleem. Wat ik me afvraag of bij
het aansluiten van de routers nog ergens op gelet moet worden.

Het gaat om 2 Cisco 1601 routers met V.35-aansluitingen. Is het een kwestie
van aansluiten en de router aanzetten en ze doen het. ??

Verwijderd

ik heb hier nog een cisco router liggen de 1750 met de aansluiting (wankaart) enz en kabels voor een zacht prijsje speciaal voor digistream

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sniper20 schreef op 20 september 2002 @ 23:46:
Het gaat om 2 Cisco 1601 routers met V.35-aansluitingen. Is het een kwestie
van aansluiten en de router aanzetten en ze doen het. ??
wel heel erg simpel gedacht, je moet die routers ook nog vertellen wat de config van die huurlijn is, (onlangs zelf nog een 1700 op een huurlijn aangesloten (framerelay)

hoe denk je dat die dingen geconffiged moeten worden.....juist ja middels een command line, en nietvia een grafische tool....

A wise man's life is based around fuck you

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

chromeeh

the Gnome

Yup back to the good-old telnet sessions :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik sluit deze dingen ook wel eens aan.
config is niet spannend. op je S0 interface hoef je alleen maar encapsulation hdlc te zetten. een ip adres hoeft niet eens omdat alles wat je op je s0 er uit gooit zowiezo aan de andere kant er weer uit komt.
verder is het gewoon aansluiten op de digistream dinges en draaien maar. werkt super!

I wish I had a cool signature like everybody else

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

zwelgje schreef op 21 september 2002 @ 09:57:
[...]

wel heel erg simpel gedacht, je moet die routers ook nog vertellen wat de config van die huurlijn is, (onlangs zelf nog een 1700 op een huurlijn aangesloten (framerelay)

hoe denk je dat die dingen geconffiged moeten worden.....juist ja middels een command line, en nietvia een grafische tool....

Ik gok dat het beheer van de routers door KPN zelf gaat verzorgt worden.
KPN zal deze waarschijnlijk al reeds van de juiste configs voorzien hebben.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Predator schreef op 21 september 2002 @ 11:01:

[...]

Ik gok dat het beheer van de routers door KPN zelf gaat verzorgt worden.
KPN zal deze waarschijnlijk al reeds van de juiste configs voorzien hebben.
niet bij de klant waar ik dat ding heb geconffiged, de huurlijn was dan wel van KPN maar de klant was door een vorige IT leverancier geadviseerd om niet de door KPN aangeraden router te nemen, maar een cisco 1700.... (niet echt slim overigens maar goed twas niet mijn idee)

naja de vorige IT leverancier is inmiddels failliet, en de router ging daar stuk.... en nergens lag documentatie mbt de config... KPN bellen lukte ook niet (gaven geen support)...dus zelf maar even aan het stoeien gegaan,

A wise man's life is based around fuck you

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Duinkonijn

Huh?

1601 is alleen geschikt voor lan --> lan
de 1603 is voor lan -> isdn en huurlijnen

mm misschien draai ik het om... ff checken

checked true

Cisco 1601 R — one Ethernet, one serial, one WAN interface

Cisco 1602 R — one Ethernet, one serial with integrated 56-kbps DSU/CSU, one WAN interface card slot

Cisco 1603 R — one Ethernet, one ISDN Basic Rate Interface (BRI) (S/T interface), one WAN interface card slot

Cisco 1604 R — one Ethernet, one ISDN BRI with integrated NT1 (U interface), one S-bus port for ISDN phones, one WAN interface card slot

Cisco 1605 R — two Ethernet slots, one WAN interface card slot

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
zwelgje schreef op 21 september 2002 @ 09:57:
[...]

Het is digistream van de KPN. Dit gaat via HDLC en is simpel te configureren.
Dit is dus wat anders dan frame-relay. Ik heb inmiddels CCNA, dus een grafische tool heb ik niet nodig.
kevlar schreef op 21 september 2002 @ 10:44:
ik sluit deze dingen ook wel eens aan.
config is niet spannend. op je S0 interface hoef je alleen maar encapsulation hdlc te zetten. een ip adres hoeft niet eens omdat alles wat je op je s0 er uit gooit zowiezo aan de andere kant er weer uit komt.
verder is het gewoon aansluiten op de digistream dinges en draaien maar. werkt super!
Het is dus een kwestie van config erop gooien en aansluiten het draait. Dit wilde ik dus weten.

De 1601 routers hebben een serial-interface voor digistream en een ethernet interface voor de netwerkzijde, dus dat zit wel goed
Pagina: 1