Toon posts:

Sitecom Switch probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een 8-poort 10/100 Mbps Switch aangeschaft van Sitecom.
Echter, wanneer ik alle bestaande netwerkkabels in de switch steek, krijg ik bij elke pc een groen lampje (100 Mbps). Maar 1 pc geeft een langzaam groen knipperend lampje. Deze pc kan het netwerk ook niet benaderen. 3 van de 4 computers hebben een 3com 10/100 PCI netwerkkaart en 1 een Realtek 10/100 PCI kaart. De PC die het niet doet heeft een 3Com netwerkkaart. Bovendien hebben alle computer Win XP Professional en de gene met de Realtek kaart Windows 2000 Professional. Alle Netwerkkabels zijn goed gemaakt, hiervoor deed alles het wel op een 10 Mbps HUB.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik alle pc's correct op het netwerk aangesloten krijg?

• tomadmiraal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 21:41
het kan zijn dat de kaart die het niet goed doet ingesteld is op 10 mbps en dan gaat hij moeilijkheden geven het merk heeft er in iedergeval nix mee te maken

TAD

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er misschien een verschil tussen een 10 en een 100 Mbps verbinding in gebruik van draden binnen de CAT5 kabel. Misschien dat de draden die die nu zou moeten gaan gebruiken omdat het nu op 100 Mbps draait, dat die niet goed verbonden zijn?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Je kunt ook de instellingen van de netwerkkaart controleren. Bij een Hub kan alles op half-duplex staan, maar voor een switch is dit full-duplex.