Toon posts:

[XP] Booten vanaf CD-Rom *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXP Pro op c:\ staan en heb Win2K Pro op d:\ gezet. Nu doet WinXP Pro het niet meer. WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEMd is stuk zegtie en dan boot hij WinXP Pro niet maar blijft hangen. Win2K Pro doet het wel.

Nu wil ik booten vanaf de WinXP Pro cd maar hij pakt de cd niet. Dat ligt waarschijnlijk niet aan de cd want ik heb al vaker problemen gehad met het booten vanaf een bootable cd-rom.
Herkent iemand dit probleem? Want ik wil dus de repair optie gebruiken van WinXP.

p.s. Ik heb de nieuwste bios versie voor me moederbord ( BX6 v.2 )

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En het booten vanaf CD-Rom staat wel aan in je Bios neem ik aan? Al geprobeerd dmv een opstartdiskette?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 20 september 2002 @ 23:00:
En het booten vanaf CD-Rom staat wel aan in je Bios neem ik aan? Al geprobeerd dmv een opstartdiskette?
Ja heb ik gedaan. Eerst zette ik hem op Boot van cd-rom en toen op boot van F (dat is de letter van me cd-rom drive)

hielp allebij niet

Ow en me cd-rom drive is een Plextor brander IDE 8/4/32

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en als je nou met de XP opstartdiskettes van de MS site (of www.bootdisk.com) opstart, en zodoende in je setup aankomt, lukt dat niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ff een bootdisk met cd ondersteuning en dan in de install dir zelf winnt opstarten

(www.bootdisk.com)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op 20 september 2002 @ 23:04:
en als je nou met de XP opstartdiskettes van de MS site (of www.bootdisk.com) opstart, en zodoende in je setup aankomt, lukt dat niet?
Heb ik nog niet geprobeert, mischien kan ik me WinXP probleem ermee oplossen maar ik kan dan nogsteeds niet booten van cd-rom.

Maar ik zal het straks een kansje geven

• blackd
  • Niet online
Probeer eens de WinXP setup diskettes die in de FAQ van WOS staan ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat je niet kunt booten ligt aan
- je bios
- je CD
- of heeel heeel misschien je speler/brander

nu, als de BIOS goed ingesteld staat dan zou ik me toch sterk af gaan vragen of die Cd wel bootable is ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die WinXP setup disks gebruikt, en ik kies dan voor repair. Dat moet ik kiezen welke windows ik wil repairen. Dan kies ik voor C:\WINDOWS waar WinXP staan. Dan moet ik het Administrator password geven en als ik dat gedaan heb kom ik gwoon in c:\windows
Tsja wat heb ik daar nou weer aan denk ik dan!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je moet een automatische repair kiezen

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:19
je moet ook eerst Windows 2000 installeren en dan pas XP,2000 schijft anders boot-record over

Verwijderd

Topicstarter
Schumacher WK2002 schreef op 20 september 2002 @ 23:32:
je moet ook eerst Windows 2000 installeren en dan pas XP,2000 schijft anders boot-record over
Wist ik niet, maar ik krijg wel een boot menu, en kan dan kiezen voor XP, dus dat vindt ik dan een beetje wazig. Dan kunne ze dat boot menu ook wel achterwege laten!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Schumacher WK2002 schreef op 20 september 2002 @ 23:32:
zowel 2K als XP zijn toch aware van andere (9x of NT based) Windows installaties en zullen dus zichzelf gewoon bij in de boot-opties zetten?

Verwijderd

ntdetect.com die van xp moet je op je c zetten, de ntdetect.com van xp is nieuwer en die pakt zo ook 2k.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:39:
ntdetect.com die van xp moet je op je c zetten, de ntdetect.com van xp is nieuwer en die pakt zo ook 2k.
ntdetect.com ? nooit van gehoord! Wat is het en wat doet het? en waar kan ik hem vinden en waar moet ik hem zetten op c:?

b.v.d.

• blackd
  • Niet online
Misschien verstandig om even te googlen naar wat de recovery console inhoudt, of wat ntdetect doet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 23:39:
Heej terug uit de stadt, paar biertjes en een joint verder :) en toen dit even geprobeerd. Maar het werkt, het is de gouden tip.
Heej tnx man! das ff relaxed! _/-\o_
Pagina: 1