PCTV kaart > 720*576 in 'gewone' AVI

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb gister een Pinnacle PCTV kaart gekocht. Hij is voor mijn vader. Hij wil oude videobanden opnemen en via de pc naar zijn digicam, met Studio DV Plus. De software die bij de kaart zit werkt wel, alleen je kunt geen 'gewone' AVI kiezen icm 720*576. Alleen MPEG2 (DVD) en dan krijg je veeeel framedrops... Als ik VirtualDub gebruik zegt hij iets van error 418 dat ik die resolutie niet kan gebruiken. Dus ik moet geen compressie hebben en met 720*576, omdat ie weer terug op tv moet. Met welk proggel kan ik dat het beste doen?

specs:

P3 733Mhz
Aopen AX34
384 MB SDRAM
40 GB WD 7200 rpm

Ik heb hem nou ik mijn pc zitten (sign), daar doet ie hetzelfde, ook veel framedrops met MPEG2 :(

Arch Linux

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

VD kan maar de helft aan. en 720x576 zonder compressie gaat niet lukken. gebruik iets van iuVCR icm DivX. (iuVCr vind ik het fijnst werken. er zijn ook alternatieven die misschien ook voldoen)
Maar met dat systeem kan het nog welles lastig worden. Je vraagt wel erg veel met zo'n resolutie realtime...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Vreemde zaak. Ik neem tenminste aan dat die videograbkaart hardwarematig MPEG2 kan grabben :?

Ik heb 'n Radeon met video-in, en vroeger op m'n TB@1000 ging dat ook zonder framedrops. Op full-PAL.

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Je moet in virtualdub overlay mode uitzetten en preview mode aan. Dan kan je als het goed is wel fullscreen capturen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een Pinnacle PCTV doet niks hardwarematig. En het is ook ten sterkste af te raden om met zo'n kaartje in in 720 x 576 te capturen.
Je krijgt namelijk een gigantische interlacing, dit kan je er wel weer uitfilteren maar dan ziet het er hetzelfde uit als wanneer je in 384x 288 capturet, en daarna resizet.

Ik heb hier ook zo'n Pinnacle kaart, en kan ook niet hoger als 384x288 capturen (Thunderbird 1400, MJPEG codec, Virtualdub)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik kan op een P-II 400 wel 768x288 opnemen zonder framedrops? Mjah, da's MJPEG. MPEG zal wel CPU-intensiever zijn... Topicstarter, voor zulke resoluties met jouw CPU zou ik een betere kaart kopen (ik zelf heb ook een DC10+, en die kan wel 768x576 opnemen). PVR kan ook, maar ik vind de kwaliteit van een DC10+ beter dan die van een PVR (maarja, de DC10+ is dan ook nogal duur).

Of je moet gewoon in lagere resolutie capture. :Y).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Klopt, een DC10+ en een WinTV PVR kunnen het wel. Maar deze gebruiken ook een andere chipset.
Als je kwaliteit wil kan je het beste voor zoiets gaan, is zoveel fijner als een Studio PCTV of een WinTV Go oid.

Mijn PCTV kan ook wel 720x576 opnemen maar het is geen gezicht, en ook met MJPEG heb ik heel veel framedrops.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Even zoeken. Video grabben is al erg vaak aan bod geweest.
En de pinnacle pc tv is in eerste instantie een TV kaart, zodat je tv kan kijken op je pc. De opname functies zijn een extraatje en niet erg uitgebreid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.