E-tech Router built in modem

Pagina: 1
Acties:

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024
Een vriend van mij heeft een dringend probleem.
Hij heeft een E-tech router met ingebouwde DSL modem.

Nu heeft hij in de instellingen de DHCP server op "user defined" gezet.

Tevens heeft hij de range op 10.0.0.3-10.0.0.13 gezet.

Daarna "geflashed" oid, zodat de instellingen werden bewaard.

Echter, nu kan hij niet meer op het web based ciontrol panel komen voor zijn router.

Hij heeft al de reset/uit/aan schakelaar geprobeerd, maar hij kan niet bij zijn router komen, ook niet eens pingen.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Of hoe hij de router compleet reset?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Kan ie nog wel met Telnet of met een console (COM) kabel erop??

• pdehoop
hij weet geen ip adres. Het standaard ip adres werkt dus niet.

Oh ja, hij heeft al de aanwijzingen van de etech site geprobeerd.
No luck...

• THX
  • Niet online

THX

Dus via de COM poort kan je de router ook niet op? Heeft niets te maken met ip adres.
Ik ken de E-tech niet, maar dat moet toch mogelijk zijn...

• pdehoop
die zit er niet op.
http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

dat is hem...

• THX
  • Niet online

THX

Voor E-tech heb je toch zo'n "Zoek de Router" Pakketje? Dat werkt ook niet?

Ik las ergens ook iets over 5 seconden de reset vasthouden en je windows DHCP vrijgeven.

/edit
pakketje is voor de zwarte router...

• messi
  • Laatst online: 12:06
je kan toch ook met een USB kabel connecten??
Ik heb em zelf ook en hier werkt ie perfect met DHCP

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Euh, als je nu eens met de browser http://192.168.1.1 doet ?? password zou admin moeten zijn...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
pdehoop schreef op 20 september 2002 @ 22:30:
Tevens heeft hij de range op 10.0.0.3-10.0.0.13 gezet.
Daarna "geflashed" oid, zodat de instellingen werden bewaard.
Ik begijp uit je verhaal dat hij de dhcp functie wel heb aangezet.

Is er soms nog een static-ip ingesteld om het werkstation waarvandaan hij connect ?

Als dit het geval is dan is het mogelijk dat dat static-ip niet in de 10.0.0.3 - 10.0.0.13 range zit en dat daarom geeft de modem geen toegang.

Of het modem geeft geef toegang aan een werkstation dat geen dhcp request heeft gedaan en daarom geen ip van de modem heeft ontvangen.

• messi
Je moet zowiezo in dezelfe range zitten en de modem geeft wel toegang als je een vast ip adres hebt (tenminste hier wel :))

• pdehoop
10 seconden werkt helaas niet.

dat routerfinder heb ik gevonden, maar het stond wel bij de isdn versie.
Die vriend gaat het zo proberen, aangezien hij nu eerst via de telefoon moet inbellen...

• pdehoop
hij zit alleen met zijn eigen computer verbonden.
Volgens de etech support moet je dan de router resetten en dan kun je naar het ip adres 192.168.1.1 connecten, nadat je zelf je eigen pc op 192.168.1.200 ofzo gezet hebt.

Dat werkt dus niet. Ik heb hem ook nog het ip adres laten verkrijgen van de router, maar toen kreeg hij een heel apart ip adres, iets beginnend met 169 ofzo, Iig, het klopte voor geen meter...

• messi
dan werkt de dhcp van de router niet, dan neemt windows zo'n vaag ip aan.
maar het was toch 10.0.0.1 of 10.0.0.10 want de modemrouters hadden iig een ip in de 10.0.*.* range, zo had ik die van mij ook gekregen

• pdehoop
messi schreef op 20 september 2002 @ 23:10:
je kan toch ook met een USB kabel connecten??
Ik heb em zelf ook en hier werkt ie perfect met DHCP
Kan ook ja, maar waarom zou je.

Het werkte ook prima, totdat hij dus ging "experimenteren" met de dhcp server, door een specifieke range aan te geven...

• pdehoop
messi schreef op 20 september 2002 @ 23:20:
dan werkt de dhcp van de router niet, dan neemt windows zo'n vaag ip aan.
maar het was toch 10.0.0.1 of 10.0.0.10 want de modemrouters hadden iig een ip in de 10.0.*.* range, zo had ik die van mij ook gekregen
Klopt inderdaad.

Dat deed het niet, aangezien hij daarna bezorgd mij belde:-)

Toen ben ik dus gaan kijken op de support site van E-tech en daar kwam uit etc....

• THX
  • Niet online

THX

't Is een beetje jammer dat je afhankelijk bent van nederlandse support. E-tech Benelux voert namelijk een bijeen gezocht productgamma, waar e-tech taiwan niets mee te maken heeft.

Maar goed, neemt niet weg dat je nog steeds een probleem hebt. Toch maar even dat 0900 nummer proberen... 8)

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Bij de ISDN versie staat het standaard adres van de router op 192.168.1.254...
Geef je NIC en fixed adres op 192.168.1.200 ofzo en probeer eens te connecten naar .254...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• pdehoop
.254 werkt helaas niet...

• messi
is het de ISDN versie of de Analoge versie, dat maakt veel verschil

Je kan met LANguard van download.com je ip range scannen
ik heb het net ff geprobeerd en ik kan dan de server vinden
dus als je languard download en de range 10.0.x.x of 192.168.x.x
laat scannen kom je vanzelf achter het ip van de router

[ Voor 0% gewijzigd door messi op 20-09-2002 23:42 . Reden: een hele hoop text ]

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Je schrijft dat het ip adres dat je van het modem krijgt begint met 169. Gokje, het tweede is .254. Dat is een APIPA adres. Het betekent dat de NIC geen DHCP server heeft kunnen vinden en zelf maar een adres uit de 169.254.0.0/16 range pakt.
Dat lijkt me dus het eerste issue, ga eens na of je computer goed aan het modem zit (open deur misschien, maar toch)...

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• pdehoop
dat 169 kwam uit m'n geheugen, maar zou best wel eens waar kunnen zijn...

Hij zit goed aan de modem. Het is trouwens een router hè.

Het probleem onstond puur toen hij de dhcp settings dus veranderde en dit vastlegde. Daarna kon hij niet meer het control panel in komen. Er was dus niks veranderd met kabel oid.

Het lijkt er dus inderdaad op dat die dhcp server van E-tech niet 100% veranderen kan maken. Hij heeft gewerkt, dus hij zou het wel moeten kunnen doen.

De makkelijkste oplossing zou zijn het compleet resetten van de router, maar dit krijgen we dus niet voor elkaar... Niet met de schakelaar achterop, niet door deze langer dan 5-10 sec in te drukken...

De servicelijn is pas maandag weer open, dus hij zal morgen de alternate bellen, waar de router gekocht is, of zij misschien iets weten...

Al met al, in mijn optiek is het een kwestie van een bug in de software die de DHCP server instellingen om zeep heeft geholpen en er geen echte reset mogelijkheden zijn.

Verwijderd

Ik ben dus degene die zo lekker slim was om met instellingen te kloten.

Maar ok, de tip dat ik mijn eigen ip tussen de 10.0.0.1 en de 10.0.0.13 moest zetten heeft de hoofdprijs gewonnen. Wel logisch achteraf eigenlijk :)

Maar nu zit ik met een ander probleem... Op een of andere manier (niet handmatig iig) is het paswoord veranderd...

Weet iemand een goed paswoord kraak dingie. Mijn paswoord bestond uit 9 tekens dus moet niet zo moeilijk zijn....

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Standaard toch geen wachtwoord? Bij updaten/flahen e.d. is volgens mij je wachtwoord gewoon leeg :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

ik zou de firmware opnieuw flashen.
de modem/router staat dan weer op fabrieksinstellingen.
dus ook standaardwachtwoord standaard wachtwoord is: admin
althans bij de routers.
misschien dat dit bij de modems anders is

maarre resetten werkt dus niet?
raar met mijn e-tech router lukt dat prima

Verwijderd

Het is een router met ingebouwde adsl modem en 4 poorts hub.

En flashen gaat dus helaas niet. Erg handig dus :(
Het wordt denk ik maandag bellen naar de helpdesk voor een overriding paswoord of hem laten flashen door de importeur ofzow.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 18:49:
Het is een router met ingebouwde adsl modem en 4 poorts hub.

En flashen gaat dus helaas niet. Erg handig dus :(
Het wordt denk ik maandag bellen naar de helpdesk voor een overriding paswoord of hem laten flashen door de importeur ofzow.
ik denk dat ze idd wel een override paswoord hebben.

maar wel raar dat je hem niet kan resetten.

Verwijderd

Totaal slecht bedoel je :O

Zelfs mijn simpele palm heeft een reset mogelijkheid.

Verwijderd

Aha... ik heb hierover al eerder gereplied (heb je de search gebruikt?).
Als het om de analoge ADSL built in modem/router versie gaat:

Je kunt het apparaat resetten door het kastje open te schroeven en jumper J7 te kortsluiten (zie handleiding pagina 35).

Verder zijn de fabrieksinstellingen (zie het Nederlands handleidinkje):
IP: 10.0.0.2
Username: admin
Password: password

Voordat je gaat flashen met een nieuwe firmware ff controleren of de FTP-server ingeschakeld staat. Zie de adminpagina's onder "Misc."

Succes!

P.S. het apparaat werkt (bij mij) tot mijn volle tevredenheid :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 11:54 . Reden: flashen enzo... ]

• pdehoop
hoe gaat hij precies open?
Hij ziet niet een makkelijke manier om hem open te maken en wil liever eerst weten hoe hij open moet voordat hij gaat klooien met zo'n relatief duur ding.

Ik neem aan dat je wel dezelfde hebt? Die blauwe router met ingebouwde modem?
Ook heeft hij een andere handleiding. Op pagina 35 staat iets heel anders namelijk...

Verwijderd

pdehoop schreef op 22 september 2002 @ 16:06:
hoe gaat hij precies open?
Hij ziet niet een makkelijke manier om hem open te maken en wil liever eerst weten hoe hij open moet voordat hij gaat klooien met zo'n relatief duur ding.

Ik neem aan dat je wel dezelfde hebt? Die blauwe router met ingebouwde modem?
Ook heeft hij een andere handleiding. Op pagina 35 staat iets heel anders namelijk...
Ja, het is dat " blauwe" ding: E-Tech Ethernet Router met ingebouwde ADSL-modem/router/4-poorts switch voor een ANALOGE aansluiting.

Ehm, nee, ik weet niet hoe je hem openkrijgt. Zover is het bij mij nog nooit gekomen... :+
Het moet -denk ik- wel ergens in de handleiding staan. Bij mij dus op pagina 35, hoofdstuk 5.3 LAN Configuration. De letterlijke (kromme >:) ) tekst:

"If you forget the LAN port IP address of ADSL router, please open the case of ADSL router and turn on the power of it. Then short the J7 jumper where is on the center of board for about 10 seconds. It will restore the default configuration."

• pdehoop
apart.
bij hem staat dat er dus niet.
andere handleiding ofzo....

maar goed, het is een of ander klemsysteem en als hij hem probeert te openen voelt hij een weerstand in het midden, maar hij ziet geen schroefje ofzo.

Aangezien hij geen zin heeft om dat ding kapot te maken, wacht hij wel tot morgen en belt hij dan de servicelijn. Hopelijk zal dat de verlossing brengen.

Iig bedankt voor alle aanwijzingen!:-)

Verwijderd

Ik heb ut voor elkaar.

Het zit dus zo: ik heb de modem proberen te updaten, maar dat failde. Dit zorgde er toch voor dat toch alle instellingen gereset werden en het admin password werd gezet op: epicrouter (ja lowercase)

Toen ik dat eenmaal wist was het dus simpelweg inloggen als admin en alles weer opnieuw instellen.

Conclusie: het updaten is zeer slecht geprogrammeerd en ik heb een totaal andere handleiding dan Sir Merc. Mijn handleiding is bij elkaar slechts 36 pagina's...

Verwijderd

Ik denk zelfs dat je een compleet ander apparaat hebt (extern misschien hetzelfde, maar intern niet ? :? ) . Ik heb 'em gekocht via Routershop.nl en is nu 4 weken oud. Misschien heb je een ouder model?

In die van mij zit een Conexant chip(s) in, tenminste dat vermeld ie op de webpagina van het apparaat. Bij mij zit er een handleiding bij van 68 pagina's en een los blaadje met Nederlandse aanwijzingen (Hoe te configureren voor MXStream/BBNed/BabyXL, standaardinstellingen etc.).

Vreemd allemaal. Nou ja, het is je gelukt, dat is het belangrijkste :7

Have fun!
Pagina: 1