Toon posts:

[frustratie] geen kiestoon :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiesavond's.

Ik moest vandaag iemand helpen met de pc die niet meer op het internet kwam. Het gaat hier om een inbel verbing met hetnet via 56k modempje. Alles leuk en wel, heb die pc geformatteerd omdat je door de foutmeldingen ed het bos niet meer zag ;) en netjes met de HetNet cd de software geinstalleerd. Modem geinstalleerd, alles in orde. Ok ik username pass enz invoeren en 'verbinding maken' maar :) .
Niets ervan dus, "er is geen kiestoon". Ik alles checken, kabel zat in modem, alles 'klopte', maar nog steeds geen kiestoon. Toen kreeg ik van meneer te horen dat het allemaal niet meer werkte nadat het een keer heel hard had geonweerd en er was iets ingeslagen beweerde hij. Goed ik die pc openschroeven maar was niets te zien. Kan ook eigenlijk niet want alles functioneerde verder.
Nu is mijn vraag dus: heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/wat ik nu verder nog kan doen?

edit

ik vermoed dus dat of de telefoon lijn brak is Of iets anders :? Heb er 2,5 uur op gezeten, echt _alles_ geprobeerd, zeer frustrerend :(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Is die hele telefoonlijn dood?
If zo, dan moet de KPN gebeld worden om die storing door te geven. Wij kunnen er niet veel aan doen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je al geprobeerd de drivers van de modem opnieuw te installeren? Welk OS? Als je er een telefoon op aansluit, heb je dan wel een kiestoon?
Waarschijnlijk iets te vroeg op verzenden gedrukt :? :D

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 20 september 2002 @ 22:32:
Heb je al geprobeerd de drivers van de modem opnieuw te installeren? Welk OS? Als je er een telefoon op aansluit, heb je dan wel een kiestoon?
Waarschijnlijk iets te vroeg op verzenden gedrukt :? :D
ja ben weer lekker bezig |:(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OK, nu je verhaal is afgemaakt is het al een stuk duidelijker. Wat ik al zei, probeer gewoon een telefoon er op aan te sluiten. Indien je dan nog geen kiestoon hebt ligt het waarschijnlijk aan de lijn of centrale, anders is waarschijnlijk toch je modem kortgesloten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:29:
Goeiesavond's.

...

Toen kreeg ik van meneer te horen dat het allemaal niet meer werkte nadat het een keer heel hard had geonweerd en er was iets ingeslagen beweerde hij. Goed ik die pc openschroeven maar was niets te zien. Kan ook eigenlijk niet want alles functioneerde verder.

....
Pak een normale foon, check of je wel kiestoon bij de pjoeter hebt (kabel anders defect)

Zelf kan ik echter redelijk zeker zeggen... modem defect, blikseminslag.

Gooi meteen maar even een geheugentest over die kast....

Na een onweersbui vervang ik op mn werk dus gemiddeld 15 modems in een weekje tijd zo :)

soms (Veel) meer verrot, vaak alleen modem en/of voeding.

Maar check je hele PC grondig, is namelijk verzekeringswerk meestal. En een verzekering wil wel 1x hele pc uitkeren (bij wijze van) maar als je nu zegt: modem alleen en blijkt later dat er nog meer verrot is heb je een probleem, dan gaan ze moeilijk doen.

Zorg dus dat je ZEKER weet dat alles verder ok is, bliksem geeft vaak een beste spanningspiek, en de inductie/velden eromheen willen ook nog wel eens leuke gevolgen geven.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 20 september 2002 @ 22:38:
[...]

Zelf kan ik echter redelijk zeker zeggen... modem defect, blikseminslag.
modem is een 'correct werkend apparaat' volgens apparaat beheer, weet niet of dit erg objectief is, maar, naar mijn gevoel, zie ik gewoon steeds iets over het hoofd qua instellingen... tenzij die kabel dus niet meer levensvatbaar is, dom van me dat ik dit niet ff met een phone getest heb |:(

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 20 september 2002 @ 22:38:
[...]
OK, nu je verhaal is afgemaakt is het al een stuk duidelijker. Wat ik al zei, probeer gewoon een telefoon er op aan te sluiten. Indien je dan nog geen kiestoon hebt ligt het waarschijnlijk aan de lijn of centrale, anders is waarschijnlijk toch je modem kortgesloten.
ok ik kan wel een nieuw modem gaan kopen, maar ik wil dan toch graag zeker weten dat het modem ook echt kapot is, anders is de eigenaar van de pc waar het nu om gaat ook weer een paar dukaten lichter, zonder resultaat :)

oftewel: zou iemand bij kunnen vertellen hoe ik erachter kom of het modem ook daadwerkelijk kapot is?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:43:
[...]

modem is een 'correct werkend apparaat' volgens apparaat beheer, weet niet of dit erg objectief is, maar, naar mijn gevoel, zie ik gewoon steeds iets over het hoofd qua instellingen... tenzij die kabel dus niet meer levensvatbaar is, dom van me dat ik dit niet ff met een phone getest heb |:(
Je ingangscircuit (whatever) is opgeblazen.. Dat windows 'm als correct werkend aangeeft zegt NIX.

Als jij een geluidskaart hebt waarbij je het eindversterker IC (bv) vermoord hebt, werkt de hele kaart perfect, alleen geluid komt er mooi niet uit.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:47:
[...]

ok ik kan wel een nieuw modem gaan kopen, maar ik wil dan toch graag zeker weten dat het modem ook echt kapot is, anders is de eigenaar van de pc waar het nu om gaat ook weer een paar dukaten lichter, zonder resultaat :)

oftewel: zou iemand bij kunnen vertellen hoe ik erachter kom of het modem ook daadwerkelijk kapot is?
Zoals al eerder is gezegd: Hang er een gewone vaste telefoon aan. Krijg je daar geen kiestoon mee dan weet je dat het aan de kabel ligt en anders ligt het aan de modem. Dit kun je ook weer testen door de modem in een andere computer te zetten en die dan te testen.

En wat je inderdaad ook moet doen is de rest ook controleren want zo'n blikseminslag maakt meer kapot dan je in eerste instantie verwacht.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen bedankt voor de reacties, weet nu ongeveer wel wat me te doen staat :) . Toch nog 1 ding: hoe is het mogelijk dat, bij inslag, niet de tv, radio, enz kapot gaan maar alleen het _modem_ in je pc - en stel de inslag zou via de telefoon lijn lopen oid waarom zijn alle andere telefoon toestellen in het huis dan niet kapot? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit die bak wel aangesloten op een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 20 september 2002 @ 23:12:
Zit die bak wel aangesloten op een geaard stopcontact?
ja :)
Pagina: 1