Toon posts:

Subtitles IN een Avi en dan naar VCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een tijdje gezocht naar de beste en snelste manier om subtitles te 'branden' in een avi om deze daarna om te zetten naar VCD.

Iedereen heeft het over VirtualDub, VobSub en TMpg. Ik heb het geprobeerd en vond het allemaal redelijk lastig werken.

Ik doe het nu zo:

In de laatste versie van VirtualDub zit nu: AuxSetup.exe. Als je deze draait en Install Handler drukt heb je de beschikking over onder andere de filter: SubTitler.

* Ik start VirtualDub
* Open mijn Avi
* Selecteer de filter SubTitler en kies mijn goede .ssa ondertiteling. (Er zijn genoeg conversie programma's te vinden die het kunnen omzetten in .ssa formaat)
* Ik selecteer mijn compressiemethode (divx 5.2 geloof ik)
* Ik save as...
* Het hele omzetten van een 700 Mb avi duurde bij mij iets langer als een uur. (Athlon 1000)
* Daarna Nero gestart en gezegd dat ik een VCD wil branden.
* Selecteer de juiste Avi en gaan met die banaan. Nero doet de rest.

Dit is toch een makkelijkere manier of zie ik iets over het hoofd en / of doe ik iets verkeerd? Zo niet, dan is dit misschien een tip? Reacties zijn welkom.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 16:07
Volgensmij heb je zo beeldverlies qua kwaliteit en het duurt onzettend lang. Je kunt met virtual dub een frame server opstarten (zie menu File, Start frame server). Dan schrijf je een .vdr bestand op hd (moet .vdr achterstaan) welke je met TMPEncoder opent. Je zet dan een avi direct om in een mpeg 1 met subtitles.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel zo, maar Nero doet toch hetzelfde?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

Rival24

I'll Be Back

Vobsub is doodsimpel, je sleept je ondertiteling en divx naar het programma en hij maakt er een ondertitelde film van (2 min werk). Daarna kun je hem converteren naar whatever you like :).

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Maar er past maar 1 uur beeld op een vcd, dus als je een avi van 2 uur wil branden gaat het alsnog fout. Nero knip die niet in tweeen. Kan dus problemen geven.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Gerritjuh
  • Laatst online: 13-08 22:45
Met Virtual Dub, je kunt filters downloaden/importeren die de ondertiteling toevoegen. Dan via frameclient exporteren naar TMPGEnc

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:30
simpel.. maak een avisynth script , en gebruik de textsub.vdf filter, gebruik dit .avs file als video input in tmpeg et voila.. moet je wel ff de audio demuxen, maar ik neem aan dat je dat toch al doet..

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Kan iemand dat frame server gebeuren even rustig en duidelijk uitleggen ?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

kix0rtje

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

nou je doet file->start server (geloof ik) in virtual dub en dan geef je hem een .vdr naampje.. hierdoor maakt virtualdub een soort bestand aan wat zichzelf voordoet als filmpje, maar waarvan de frames die nodig zijn steeds door virtualdub gegeven worden met de toegepaste filters. Snappie?

nu kun je dus in Tmpgenc dus die .vdr file inladen als een gewoon filmbestand zegmaar, en daarmee een .mpg vcd bestand coderen. Deze kwaliteit is veeeeel beter dan die van de nero vcd encoder!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik heb de nieuwste versie van TMPGenc en daarmee kan ik die virtualdub file niet openen, hij zegt iets over unsuported format.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

rival24 schreef op 30 september 2002 @ 17:09:
Ik heb de nieuwste versie van TMPGenc en daarmee kan ik die virtualdub file niet openen, hij zegt iets over unsuported format.
Hey sukkel, je moet eerst een plugin downloaden man..... tsss

Omdat je zo lam bent, geef ik je de link naar de plugin maar:
http://math.berkeley.edu/~benrg/avisynth/tmpgenc-readavs.zip

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
rival24 schreef op 30 september 2002 @ 18:13:
[...]

Hey sukkel, je moet eerst een plugin downloaden man..... tsss

Omdat je zo lam bent, geef ik je de link naar de plugin maar:
http://math.berkeley.edu/~benrg/avisynth/tmpgenc-readavs.zip
Wehehehe, heb je het moeilijk met jezelf? :P