Zeer goede newbie guide GNU/Linux

Pagina: 1
Acties:

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Toen ik wat op usenet aan het rondneuzelen was kwam ik een pareltje tegen, een zeer volledige en prettig gepresenteerde guide betreffende gevarieerde GNU/Linux onderdelen.
De guide is GNU GFDL :)

Misschien dat dit iets voor in de FAQ is ? (Jotti ? Nelske ? What do you say) :)

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb deze guide NIET geschreven, zelfs er niet aan meegewerkt, ALLE credit dient naar Alain Wenmaekers te gaan !

Hier downloaden : http://users.skynet.be/bluedigit/cursus/

Veel plezier ;)

Verwijderd

Bedankt. Dit is heel goede info. Wil hier een linux-server gaan inrichten en met deze info denk ik weer een eind in de goede richting te komen.
Als werk-station gebruik ik nu macos X en de info die hier in staat is voor een groot gedeelte ook daarbij bruikbaar. Als je iets meer van Linux/Unix wilt weten is dit wel bruikbaar.

Verwijderd

Ik heb hem net even doorgekeken. Moet zeggen dat het er goed uitziet en vrij recente informatie is. Lijkt me zeker aan aanwinst voor de FAQ. Ik zou zeggen verplichte kost voor elke newbie voordat ze toegang krijgen tot dit forum. >:)

• AlterEgo
  • Niet online
Hulde _/-\o_

Indrukwekkend helder geschreven. Verplichte kost :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Dit is wat de Linux N00b nodig heeft. Zeer goed verwoord met vertalingen erbij. Niet dat ik de expert ben ofzo, maar dit is een van de eerste FAQ's die je goed kan lezen.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik wil nog even er op wijzen dat ik het NIET geschreven heb en jullie dank mails richting alain.wenmaekers@skynet.be dienen te gaan :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

XTerm89D schreef op 20 september 2002 @ 22:24:
(Jotti ? Nelske ? What do you say) :)
I say: goeie genochten... dat is me een guide. Die gaat NU in de FAQ :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Sjees hij is er wel een tijdje mee bezig geweest lijkt mij. 148 pagina's dat typ je niet in 1 dag zonder onzin. Alleen een beetje jammer dat het PDF is. Kan je niet iets knippen en plakken eruit.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Brazza schreef op 21 september 2002 @ 00:40:
Alleen een beetje jammer dat het PDF is. Kan je niet iets knippen en plakken eruit.
In Acrobat Reader kan je toch wel kopieren en plakken?

Trouwens: Holy moly, wat een verschrikkelijk mooi document! Hulde!

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

AVL schreef op 21 september 2002 @ 00:49:
[...]

In Acrobat Reader kan je toch wel kopieren en plakken?

Trouwens: Holy moly, wat een verschrikkelijk mooi document! Hulde!
Bij het creeeren van pdfs kun je opgeven of de lezer het document mag printen of kopieren.

Verder staat er ook een openoffice versie waar je denk ik wel uit kan kopieren, maar of dat netjes is.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Goeie genade....daar had ook iemand serieus tijd over zeg!

Dat ziet er echt wel beter uit!!

En 150 pagina's, woei!! Da's nog eens iets om n00bs mee om de oren te slaan :)

* Wilke slaps some n00bs around with a small 50 lb UNIX manual

(de standaard Abuse-message van KSirc voor degenen die hem nog nooit hadden gezien :) )

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wow , ik heb hem even binnengehaald.
Maar dit is dus precies wat ik (ubern00b) zocht.

Mooi duidelijk omschreven allemaal, en in begrijpelijke taal geschreven.

Hulde _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 01:15:
[...]

Bij het creeeren van pdfs kun je opgeven of de lezer het document mag printen of kopieren.

Verder staat er ook een openoffice versie waar je denk ik wel uit kan kopieren, maar of dat netjes is.
Document valt onder de GNU FDL licentie. Dus ik denk dat deze wel gebruikt mag worden conform de voorwaarden van de FDL.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 01:15:
[...]

Je mag het zelfs modificeren zoveel als je wil ;)

FDL is een mooi iets ;)

Alle reviews in NOS zijn ook FDL.

Ik moet zeggen dat het inderdaad een erg mooie guide is, die een plaatsje in de NOS faq verdient. :)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Dit is veel meer dan een howto
Hiermee krijg je veel beter een idee van wat linux is waar het vandaan komt etc.
Hij is echt goed
_/-\o_ Alain Wenmaekers _/-\o_

Nu ook zonder stropdas

• Brazza

Brazza

Byte me!

Sjees ik heb het laten zien aan een klasgenoot en die zweert nu bij Linux. Was altijd w2k en Nt4 freak. maar hij heeft zonder mij te bellen veel voor elkaar gekregen..
Pagina: 1