Toon posts:

Plaatjes in een richtextbox (Visual Basic)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit met een probleempje die ik niet opgelost krijg,

Ik heb een form met daarop een richtextbox, nu wil ik in runtime daar een plaatje in kunnen zetten, dit lukt allemaal nog, alleen het plaatje wat dan in de richtextbox komt te staan kan dan geresized worden. Dit wil ik dus kunnen disablen.

Code:

Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal _
hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, _
lParam As Any) As Long
Private Const WM_PASTE = &H302

Sub InsertPictureInRichTextBox(RTB As RichTextBox, Picture As StdPicture)
Clipboard.Clear
Clipboard.SetData Picture
SendMessage RTB.hwnd, WM_PASTE, 0, 1
End Sub

Private Sub Form_Load()
InsertPictureInRichTextBox RichTextBox1, LoadPicture("c:\1.bmp")
End Sub

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Er is maar een manier voor.. en het is mij niet gelukt.

Het gin om emoticons in een rtf box, zoals in MSN. Ik kreeg de RTF code gewoon niet goed om een plaatje in een RTF box te stoppen. HEt ziet er simpel uit in de docs, maar je moet iets doen met byte data, of hex data, en dat is nme dus nooit gelukt. De enige manier waar op ik het goed kreeg (namelijk op internet ook niets kunnen vinden) is het plaatje te openen in een rtf box, en savetortf oid te gebruiken.

Daarmee kreeg ik dus het plaatje in rtf code, en kon ik die gewoon met selRtf in een rtf box krijgen, werkte perfect :)

Ik heb dagen op dit probleem geocht, maar nooit een goede oplossing gevonden. Trouwens, op deze manier gaat je clipboard er wel aan..stel je voor dat ik net leuke code heb in het clipboard en ik start je programma op.. ben je het wel mooi kwijt :/

Verwijderd

Topicstarter
hmm, als ik het op deze manier probeer, blijf ik met hetzelfde probleem zitten, ik kan het nog steed resizen :(

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik zou hoe dan ook niet het clipboard gebruiken, een programma wat m'n clipboard leeghaalt of overschrijft zonder dat ik er om vraag zou ik nooit gebruiken.
Platform SDK:
The clipboard is user-driven. A window should transfer data to or from the clipboard only in response to a command from the user. A window must not use the clipboard to transfer data without the user's knowledge.
Als je C++ kan lezen moet je eens kijken naar deze link. Het is een MFC programma waar je smilies kan toevoegen aan een richedit en volgens mij zijn ze niet te resizen door de user. Ik weet weinig van VB maar volgens mij moet het vrij simpel te converteren zijn. Het artikel is gebaseerd op Q220844.

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zal eens gaan kijken, en natuurlijk ga ik niet met clipboard werken, maar ik had dit gewoon ff gedaan als voorbeeldje.